Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg fikk den ene karakteren min, da min egen utregning viste at jeg muligens burde ha fått en lavere karakter:P

Er da litt nysgjerrig, og vurderer å be om begrunnelse.

Er det slik, hvis man ber om begrunnelse, at man kan settes ned dersom de finner noen feil? Har selvfølgelig ikke lyst til å gå ned i karakter...

Eller er det slik at det kun er ved klage at karakteren justeres?

Endret av kvantefysikk
Lenke til kommentar

Da var årets første og sannsynligvis siste systemutvikling-forelesning overstått. Vanligvis tar jeg det de som går høyere klassetrinn sier med en klype salt, men med tanke på forelesningene i det faget har de rett. Såvidt jeg så var det eneste foreleser gjorde og oversette foilene fra engelsk til norsk med veldig lavt volum.

Noen som er med i ARK eller vet litt om det som kan fortelle litt om det? Vurderer og søke, hovedsakelig for å få tilgang til hyblene :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kun ved klage.

Tror du kan gå ned hvis de skulle finne ut at de f.eks har summert/tastet feil. Har dog kun hørt om motsatt tilfelle (fått bedre karakter fordi faglærer oppdaget at han/sensor hadde glemt å ta med poeng fra en deloppgave).

Er det jeg er bekymra for:P Tenker jeg dropper det...

Lenke til kommentar

Da var årets første og sannsynligvis siste systemutvikling-forelesning overstått. Vanligvis tar jeg det de som går høyere klassetrinn sier med en klype salt, men med tanke på forelesningene i det faget har de rett. Såvidt jeg så var det eneste foreleser gjorde og oversette foilene fra engelsk til norsk med veldig lavt volum.

Ja, det var grusomt. Jeg gikk i pausen, for jeg fikk absolutt ingenting ut av det. Lurer på hvor mange som satt igjen og "fikk med seg" den siste delen. :!:

Tror du kan gå ned hvis de skulle finne ut at de f.eks har summert/tastet feil. Har dog kun hørt om motsatt tilfelle (fått bedre karakter fordi faglærer oppdaget at han/sensor hadde glemt å ta med poeng fra en deloppgave).

Jeg har hørt om folk som har gått ned både en og to karakterer etter å ha bedt om begrunnelse, fordi det har blitt gjort en feil. Men det er mer "bekjent av bekjent-historier", så jeg skal ikke være helt bombastisk.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Hvordan er det for en som ikkje kjenner noen i det hele tatt i Trondheim, å komme på NTNU for å studere i 5 år? Jeg er ikke den mest sosiale typen i den forstand at jeg ikke har fullt så lett for å bli kjent med folk, men jeg trives på f.eks. sosiale sammenkomster hvor gjerne en mindre gjeng samles eller det er alkohol i bildet.

Noen her som har erfaring med dette? Står mellom UiB og NTNU, men Trondheim virker ut til å være det beste valget, bortsett fra at det er ekstremt mye lenger vekke...

Lenke til kommentar

Hvordan er det for en som ikkje kjenner noen i det hele tatt i Trondheim, å komme på NTNU for å studere i 5 år? Jeg er ikke den mest sosiale typen i den forstand at jeg ikke har fullt så lett for å bli kjent med folk, men jeg trives på f.eks. sosiale sammenkomster hvor gjerne en mindre gjeng samles eller det er alkohol i bildet.

Noen her som har erfaring med dette? Står mellom UiB og NTNU, men Trondheim virker ut til å være det beste valget, bortsett fra at det er ekstremt mye lenger vekke...

Jeg kan ikke snakke for alle linjeforeningene, men jeg tror de fleste deler opp nye studenter i faddergrupper som samles til vorspiel hos en av fadderne første kvelden. På den måten er det lett å bli kjent med i hvert fall noen få andre, og om man er litt nerdete og er glad i øl så vil man garantert finne seg godt til rette på Gløshaugen.

Lenke til kommentar

Jeg kjente ingen i klassen da jeg startet, men på bygg (og sikkert flere) har man små faddergrupper med 8-12 personer og 3-4 faddere. Da blir man godt kjent med både faddere og fadderbarn, noe som hjelper mye. Man blir gjerne også delt inn i grupper på skolen i forbindelse med teknostart og prosjektarbeid, så da blir man også kjent med folk. De færreste i klassen min kjente noen av de andre før de startet, men man blir utrolig fort kjent. Du er absolutt ikke den eneste, du er heller en del av flertallet. Det finnes også mange foreninger og f.eks. idretter det går an å bli med på, der kan man også kan møte andre med samme interesser. Linjeforeningene har arrangementer (kjellerfester osv), der blir man også kjent med folk. Tar utgangspunkt i Aarhønen nå, men vil tro at det er det samme hos de andre.

Det jeg vil anbefale deg er å bli med på alt som skjer i starten. Da er det lett å komme i kontakt med folk, i tillegg til at det er veldig gøy :-)

Lenke til kommentar

Hvordan er det for en som ikkje kjenner noen i det hele tatt i Trondheim, å komme på NTNU for å studere i 5 år?

Så lenge du ler av noen av stripene på xkcd.com kommer du nok til å stortrives i Trondheim (gitt at du tenker deg på Gløshaugen). :thumbup:

Endret av drgz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

EspenolPSPDS: du er definitivt ikke den eneste! Gløshuagen er på mange måter en møteplass for inneslutta typer :)

Viltnemda har faktisk fredet NTNU fordi den anses som et av de få stedene hvor kurtiseringsritualene til den truede arten "realfagsinteressert innadvendt ungdom" skjer. Hvis NTNU legges ned risikerer arten å bli fullstendig utryddet.

Og ja. De aller fleste kommer til NTNU uten så alt for mange kjente i byen. Det går helt fint.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...