Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Klarte du bare 4.5 i snitt på videregående er du ikke smart nok til å klare nano uansett. Og nei, vil ikke høre dårlige unnskyldninger om at du ikke jobbet, for mer enn 4.5 burde du klart med minimal innsats.

 

Ikke det nei? Jeg tror du skal lære deg forskjellene på smart og kunnskapsrik. Slik jeg villa ha stavet det intelligens fremfor "smart".

 

Jeg har stor interesse for realfag, fikk karakter 6 i T2 matematikk, noe som tilsvarer R1. Jeg fikk også sterk 5 i Biologi 1, noe som lar meg få tilsvarende i andre realfag. Jeg tok nettopp 1YP matematikk som privatist og oppnådde karakter 6. Betalte nettopp 22 000kr på NKI for å kunne ta VG1 produksjon og VG1 tegning og bransjelære som privatist for dette halvåret.

 

Etter min mening så sier jeg at jeg kan ha en mulighet for å komme inn på Nanoteknologi dersom jeg står på, men det betyr ikke at jeg kommer inn. Men jeg forsøkte ihvertfall. Mer enn det kan ikke jeg gjøre noe med.

 

Å kommentere hva andre fremmede mennesker klarer og ikke klarer er en søppelspekulasjon og forblir en søppelspekulasjon fra kanten din.

 

Var en overdrivelse for å få frem et poeng. Poenget var ihvertfall at for å få gode karakterer på nano, som jeg antar at du vil ha, siden du vil ha en bra jobb. Bør du enten lære veldig lett (aka. smart i mine øyne), jobbe veldig hardt eller helst begge deler. I og med at du kun gikk ut av videregående med 4.5 i snitt, så har du antakeligvis enten jobba litt uten å ha lett for å lære eller jobba nesten ingenting og lært litt lettere enn resten.

 

Edit: Men for å svare på spørsmålet ditt, har du vurdert siv.ing også MBA etterpå? Da bør du stille ganske godt til en godt betalt jobb hvis du gjør det bra (og har rette personligheten).

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått kyb selv, og har ikke intrykk av at lønnen Tricell skisserer er så vanlig hvis man ikke regner med oljebransjen. Kyb retter seg mot veldig mye forskjellig, og man kan dermed få jobb innenfor bransjer som prosessindustri, robotikk, softwareutvikling, elektronikk osv, og lønnen vil variere deretter. Selv havnet jeg i softwarebransjen mens flere av studiekameratene mine jobber i elektronikkbedrifter. En ganske stor haug begynte også å jobbe i Kongsberg gruppen. Så vidt jeg vet ligger også deres lønn et stykke nedenfor det som er skissert over her.

 

Kybernetikk er en veldig spennende linje, men jeg vil ikke anbefale å velge den framfor andre kun fordi det ryktes at det kan være bedre betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har gått kyb selv, og har ikke intrykk av at lønnen Tricell skisserer er så vanlig hvis man ikke regner med oljebransjen. Kyb retter seg mot veldig mye forskjellig, og man kan dermed få jobb innenfor bransjer som prosessindustri, robotikk, softwareutvikling, elektronikk osv, og lønnen vil variere deretter. Selv havnet jeg i softwarebransjen mens flere av studiekameratene mine jobber i elektronikkbedrifter. En ganske stor haug begynte også å jobbe i Kongsberg gruppen. Så vidt jeg vet ligger også deres lønn et stykke nedenfor det som er skissert over her.

 

Kybernetikk er en veldig spennende linje, men jeg vil ikke anbefale å velge den framfor andre kun fordi det ryktes at det kan være bedre betalt.

 

Takker for dette verdifulle innlegget. Jeg skal selvsagt ta stilling til dette. Mine krav til utdanning er som følger;

 

  • Godt betalt
  • Ute i felten
  • Fremgangsrikt
  • Litt eksklusivt
  • Teknisk innrettet

 

Mulig å se flere innlegg som ikke omfatter meg? og heller ikke patetiske innlegg som får mye pluss?

Lenke til kommentar

Lønna du får som sivilingeniør i Norge er i stor grad bestemt av hvilket firma du kommer inn i. Ansatte med lik erfaring (og ansvar) innenfor et gitt firma har forholdsvis lik lønn. Hvis du virkelig vil bli lønnet etter innsats/evne, bør du komme deg til utlandet. Men da må du også regne med å jobbe en god del mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for dette verdifulle innlegget. Jeg skal selvsagt ta stilling til dette. Mine krav til utdanning er som følger;

 

  • Godt betalt
  • Ute i felten
  • Fremgangsrikt
  • Litt eksklusivt
  • Teknisk innrettet

 

Mulig å se flere innlegg som ikke omfatter meg? og heller ikke patetiske innlegg som får mye pluss?

Alle sivilingeniørutdanninger er "litt eksklusive". Alle synes det. Onklene og tantene dine og bestemora di synes det. Det eneste stedet folk ikke synes det er på Gløs. Generelt sett synes jeg det høres ut som om maskin passer for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...