Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Blir man regnet som "kul" om man tar medisin, psykolog, ingeniør eller økonomi studier ved NTNU? :wee:

8024948[/snapback]

Det spørs som sagt hvem du spør. Om jeg kommer i snakk med noen damer på byen og de spør om hva jeg studerer kan jeg ikke være ærlig (data) for da stikker de. Om man ser på jobbmarkedet er vi regnet som attraktive; bedriftene synes kanskje ikke vi er "kule", men de liker oss hvertfall godt nok til å "kjøpe" seg rettigheter (gratis pizza og pils etter foredraget) til å presentere seg for oss.

Dragvollinger synes ikke gløsinger er kule og visa versa. Universitetsfolk ser ned på høyskolestudenter (unntatt sykepleierne :p)

Men igrunn koker alt ned til useriøse holdninger, og når man er ute med folk på byen blir man venner med andre uansett hvor de studerer siden miljøet generelt sett er skikkelig bra i Trondheim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nåja, mente vel "kul" som mer på en tullete måte. Hvem er det som seer ned på hvem :wee:

8025239[/snapback]

Kort oppsummert.. Når en snakker med noen som er lik seg selv (f.eks. sivilingeniører seg imellom, matematikere seg imellom, dragvollere seg imellom osv.. en eller annen gruppe med mye til felles) så ser man ned på alle andre grupper. Men når man er ute på byen så legger man tulle-fordommene på hylla og har det trivelig.

Lenke til kommentar
Blir man regnet som "kul" om man tar medisin, psykolog, ingeniør eller økonomi studier ved NTNU? :wee:

8024948[/snapback]

 

Sprøs blant hvem du vil regnes som kul, ingeniører ser jo ned på de fleste andre av de gruppene du nevner feks :)

 

AtW

8024975[/snapback]

 

Eneste grunnen til at siv.ing. misliker økonomene er fordi de vet at økonomene tar over jobbene som var vanlige siv.ing jobber fra før. Det sa foreleseren min i mikro! :ph34r:

Lenke til kommentar
Bananen er da også et omdreiningslegeme.

8019788[/snapback]

Rundt hva slags akse? Med tanke på at denne aksen vil være krum, mens den ikke vil være symmetrisk om noe toppunkt eller noe vil det være ganske vanskelig å beskrive den. Eller tar jeg dyktig feil nå?

 

Jeg holder fortsatt en knapp på Romanesco-broccoli.

8022698[/snapback]

 

Du har sikkert vært borti polarkoordinater, kulekoordinater, sylinderkoordinater etc., men hva med BANANkoordinater?

 

 

Jeg kan bare definere meg et rom X/~ hvor a~b betyr at a og b er parallelle og endelige linjer. X kan f.eks. være R^3, slik at vi holder oss til sammenhengende og Hausdorff. Hvis jeg så krummer disse linjene og dreier rundt, samtidig som jeg krummer videre, vil jeg få en banan. Ganske absurd eksempel, men det viser da tydelig at bananen er et omdreiningslegeme!

 

 

(Forøvrig er ikke bananen en grønnsak.)

Endret av DrKarlsen
Lenke til kommentar
Nei skjønner har bare hørt at det er en liten sånn greie der på NTNU. Ikke noe seriøst, men at ingeniørene blir sett på som skikkelige nerder, hehe.

8025461[/snapback]

Skal du bli medlem av nerderekkene våre eller noe?

 

Karlsen, jeg hadde sansen for banan-koordinater. Flott resonnement. Hvis jeg står helt fast på f.eks. en masse-fjør en oppgave i Matte 3 på eksamen skal jeg prøve å transponere all info jeg har over i et banankoordinatsystem. Hvis vi er heldige da kan det hende at vi ser at det fremtrer en elefant som stopper fjøra i hvileposisjon så de fleste spørsmål kan besvares ganske enkelt. Og så får vi håpe sensor har en sans for humor.

 

Jeg håper du klarer å finne på noe enda sprøere for å forklare at romanesco-broccoli (min nye favorittgrønnsak) er et omdreiningslegeme :p

Lenke til kommentar
Godtar du at en union av to omdreningslegemer igjen blir et omdreiningslegeme?

8025806[/snapback]

Hvis jeg premissløst godtar det sier det vel seg selv at romanesco-broccoli er et omdreingslegeme. Slettes ikke værst.

 

Ikke det at matte er mitt favorittfag, men jeg tror neppe jeg hadde hevdet at en union av to omdreiningslegemer ville nødvendigvis ha blitt et omdreingslegeme med mindre de var dreid om den samme aksen på en eksamen :wee:

Lenke til kommentar
Om jeg kommer i snakk med noen damer på byen og de spør om hva jeg studerer kan jeg ikke være ærlig (data) for da stikker de.

 

Hehe.. går datateknikk jeg og.. men ja, trikset er å ikke havne i den situasjonen at du begynner å snakke om studiene dine :p du er jo på byen, det er helg og alle andre er drittlei lesesalen og går ut for å ha det gøy ;) Politikk og Religion er vel også temaer som går under der.. hehe..

 

MEN, det finnes unntak :p Selv endte jeg med å forklare hvordan en irc-bot fungerer og er oppbygd da hun absolutt måtte vite hva en IRC-bot var etter å ha hatt boten-anna på hjernen..

 

Dragvollinger synes ikke gløsinger er kule og visa versa. Universitetsfolk ser ned på høyskolestudenter (unntatt sykepleierne :p)

 

word!

 

Men igrunn koker alt ned til useriøse holdninger, og når man er ute med folk på byen blir man venner med andre uansett hvor de studerer siden miljøet generelt sett er skikkelig bra i Trondheim.

8025063[/snapback]

 

sant det og, men er få ting som er så gøy som å nagle en dragvoller til veggen når de syter over de vanskelige fagene de har..

 

Nei skjønner har bare hørt at det er en liten sånn greie der på NTNU. Ikke noe seriøst, men at ingeniørene blir sett på som skikkelige nerder, hehe.

8025461[/snapback]

 

Om andre ser på meg som en nerd bryr meg fint lite.. Miljøet på gløs er utrolig åpent og inspirerer til læring ved og til og med delta i skolerelevante aktiviteter på fritiden

 

 

 

Eneste grunnen til at siv.ing. misliker økonomene er fordi de vet at økonomene tar over jobbene som var vanlige siv.ing jobber fra før. Det sa foreleseren min i mikro!  :ph34r:

8025702[/snapback]

 

haha, tror nok du har misforstått den spøken til foreleseren der.. Ser for meg at en siv.øk. sitter og mekker de nye chipene til Atmel og andre lignende eksempler fra diverse fagfelt på Siv.Ing.

Lenke til kommentar
Godtar du at en union av to omdreningslegemer igjen blir et omdreiningslegeme?

8025806[/snapback]

Hvis jeg premissløst godtar det sier det vel seg selv at romanesco-broccoli er et omdreingslegeme. Slettes ikke værst.

 

Ikke det at matte er mitt favorittfag, men jeg tror neppe jeg hadde hevdet at en union av to omdreiningslegemer ville nødvendigvis ha blitt et omdreingslegeme med mindre de var dreid om den samme aksen på en eksamen :wee:

8026661[/snapback]

 

 

Hvordan definerer man et omdreiningslegeme? Er det et legeme som kan dannes ved en omdreining om et eller flere punkter?

Lenke til kommentar
Blir man regnet som "kul" om man tar medisin, psykolog, ingeniør eller økonomi studier ved NTNU? :wee:

8024948[/snapback]

 

Sprøs blant hvem du vil regnes som kul, ingeniører ser jo ned på de fleste andre av de gruppene du nevner feks :)

 

AtW

8024975[/snapback]

 

Eneste grunnen til at siv.ing. misliker økonomene er fordi de vet at økonomene tar over jobbene som var vanlige siv.ing jobber fra før. Det sa foreleseren min i mikro! :ph34r:

8025702[/snapback]

 

De færreste sivinger står i fare for å miste noen jobb til økonomer. Sivinger misliker økonomi fordi det er et relativt "simpelt" fag. Og fordi økonomer tror økonomi i seg selv skaper verdier :)

 

AtW

Lenke til kommentar
haha.. liker sinte dragvollere :p

 

og forresten dragvoll-vitsen er egentlig slik:

 

"Hvorfor kan man ikke INTEGRERE en dragvoller?

Fordi de har ingen funksjon!"

 

Denne vitsen har både en matematisk og samfunnsvitenskapelig mening :) Derviasjon er et uttrykk og gir egentlig ingen mening om noe annet enn snakk om matematikk

8020654[/snapback]

 

Trodde vitsen var "Hva er likheten mellom en Dragvolling og en utlending?"... Men det er kanskje ikke lov å si :p

Lenke til kommentar
haha.. liker sinte dragvollere :p

 

og forresten dragvoll-vitsen er egentlig slik:

 

"Hvorfor kan man ikke INTEGRERE en dragvoller?

Fordi de har ingen funksjon!"

 

Denne vitsen har både en matematisk og samfunnsvitenskapelig mening :) Derviasjon er et uttrykk og gir egentlig ingen mening om noe annet enn snakk om matematikk

8020654[/snapback]

 

Trodde vitsen var "Hva er likheten mellom en Dragvolling og en utlending?"... Men det er kanskje ikke lov å si :p

8027599[/snapback]

 

 

Way to ta vekk det nerdete ordspillet og lage en rendyrka rasistvits :/

 

<3 Banankoordinater og romanesco :p

Lenke til kommentar
Nei skjønner har bare hørt at det er en liten sånn greie der på NTNU. Ikke noe seriøst, men at ingeniørene blir sett på som skikkelige nerder, hehe.

8025461[/snapback]

Skal du bli medlem av nerderekkene våre eller noe?

8025779[/snapback]

Hadde tenkt til det, kanskje. :p

 

De færreste sivinger står i fare for å miste noen jobb til økonomer. Sivinger misliker økonomi fordi det er et relativt "simpelt" fag. Og fordi økonomer tror økonomi i seg selv skaper verdier :)

 

AtW

8027318[/snapback]

Håhå, visste det var noe sånt der. Endret av Demille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...