Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser du har fått svar, men jeg kan legge til at det er semesterkortet som er studentbeviset. Det andre kortet, med magnetstripe, er i all hovedsak et adgangskort - og selv om noen godtar dette som studentbevis, så er det ikke det.

Begge deler er sammen gyldig studentbevis. Hver for seg beviser de ikke en dritt.

Lenke til kommentar

Angående SiT Trening. Du trenger det nye semesterkortet (Vår 2012) for å kjøpe medlemskap for våren. Men mange har ikke fått kortet enda, så utskrift fra studweb/kontoutskrift holder. Eventuelt kan du logge deg inn på studweb via en smartphone og vise at du har betalt semesteravgiften. Adgangskortet med bilde er forøvrig ugyldig uten semesterkort. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi er inne på trening ved sit, er det slik at man betaler for et halvt år fra datoen man betaler fra, eller er det et et halvt skoleår, aka et semester?

 

Jeg startet nemlig uti oktober en gang tror jeg, og de sa jo halvt år, men misstenker litt at de mener halvt skoleår, altså høstsemesteret. Om det er sistnevnte føler jeg meg snytt :tease:

Lenke til kommentar

Kort forklart er det tre mulige avtaleperioder.

 

På høsten har du valget om å kjøpe for et semester eller to. Kjøper du ett, får du frem til og med 31/12, uansett når i semesteret kortet kjøpes. Velger du to semestre, har du adgang til og med 31/7 neste år.

 

På våren er det kun mulig å kjøpe et semester, som da blir til og med den 31/7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fresh i NTNU-gamet og lurer på når det er vanlig at karakterene dukker opp på studweb?

Hadde en eksamen som hadde sensurfrist i dag (7. jan.) men det har ikke dukket opp noe resultater der enda. Pleier det å være treghet i systemet?

 

Er det også slik at det ikke finnes noen sensurtelefon på NTNU?

Lenke til kommentar

Sensurfrist går på når sensor må levere inn sensuren. Når det dukker opp på studweb er litt mer uforutsigbart, men det tar typisk to-tre dager. Du får mail når den dukker opp.

Du får mail dagen etter den dukker opp, faktisk. Mailsystemet lagger litt. Det sendes vel bare ut mail en gang om dagen, og det skjer typisk i 7-tida om morgenen.

Endret av Leviandan
Lenke til kommentar

Har to emner jeg skal ha i semesteret som kommer. Første forelesning i POL1002 er 12. januar kl. 10.15-12.00 og første forelesning i SOS1001 er 11. januar 08.15-10.00.

 

Jeg lurer på, er det noe annet som skjer før den tid? Er det noe offisielt som skjer som jeg må delta på, sånn som det var med immatrikuleringen i første semester? Som dere kanskje kan tenke dere, er jeg førsteårsstudent. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...