Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å bevise at dere tar feil. Det finnes absolutt en sjanse for at jeg stryker i matte 1 i år, men ingen planer om å slutte på et studium jeg stortives i av den grunn. Om litt under fem år skal jeg se tilbake på en strålende studietid og fullført siv.ing grad, med drømmejobben i boks, og et spennende yrkesliv foran meg :)

5 år fullt av bedpress og jobb i statoil ja ? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker å bevise at dere tar feil. Det finnes absolutt en sjanse for at jeg stryker i matte 1 i år, men ingen planer om å slutte på et studium jeg stortives i av den grunn. Om litt under fem år skal jeg se tilbake på en strålende studietid og fullført siv.ing grad, med drømmejobben i boks, og et spennende yrkesliv foran meg :)

Er du misunnelig fordi du ikke går på en linje som har bed.press. hele tiden og som garanterer jobb selv med masse E'er på vitnemålet?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er du misunnelig fordi du ikke går på en linje som har bed.press. hele tiden og som garanterer jobb selv med masse E'er på vitnemålet?

Er du misunnelig fordi du ikke går på ei linje med ubegrenset tilgang til unge jenter, og å være slem mot barn mot betaling ?

sbliEy.med.pedobear.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tsk. Er man ikke ganske sikkert garantert jobb med lektorutdanning i realfag?

Har dessverre ingen oversikt over hvor mange av de som går lektorutdanning som får drømmejobben sin, så kan ikke komme med noe fornuftig svar. Men kan hende Nebu vet; han vet jo tross alt at jobb i Statoil er drømmejobben for alle som går siv.ing. :p

Er du misunnelig fordi du ikke går på ei linje med ubegrenset tilgang til unge jenter, og å være slem mot barn mot betaling ?

Så planen din er å bli en lektor som gir gode karakterer på VGS mot betaling i sex? Høres ut som en flott plan, håper du lykkes! (Kanskje vi får en ny sak ala "MMS-legen"; "E-post-lektoren").

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

Endret av drgz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så planen din er å bli en lektor som gir gode karakterer på VGS mot betaling i sex? Høres ut som en flott plan, håper du lykkes! (Kanskje vi får en ny sak ala "MMS-legen"; "E-post-lektoren").

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit

6 I alle fag, oh ye

Kunne sikkert vært en strålendeforetnings idè på ntnu og

Sex mot ståkarakter i matte 1

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Det morsomme ved mek.fys. er at snittet blant bachelor fysikk-studentene pleier å være en hel karakter dårligere enn blant fysmat-studentene. Viser at karakterene fra vgs. forteller ganske mye, i motsetning til hva enkelte hevder. Nå har riktignok inntaksgrensen til bachelor fysikk økt, så mulig det endrer seg.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Får vel starte med å ønske alle god jul.

Så er det vel på tide at jeg kommer å forteller dere hvordan det er :p

C er ikke bra, men det er normalt. C skal jo nettopp være snittet.

Stryke på Matte1 er ikke bra, men det går fint an å ta det opp og komme seg videre. Er mange som gjør det.

Om det er morsomt eller ei veit jeg ikke, men det er mange som starter på BFY uten at det er det de vil drive med. Er mange som gjør det veldig dårlig første året og det er veldig mange som slutter, 50-60%. Så der har man forklaringen på det. Du kan jo heller ta en titt på fag litt opp i graden og se om forskjellen er så stor der. Jeg tror vel ikke at BFY/MFY er så mye bedre eller dårligere enn FYSMAT, men hvis jeg skal være flåsete så kan jeg jo neven den lille flausen med Elektromagnetisk teori eller karakterfordelingen i Subat. Ja eller han tullingen som sitter å spør om alt hele tiden og kvaliteten på spørsmålene er rett og slett elendige.

Det viktigste er at det faktisk er mye hyggelige og flinke folk på FYSMAT og det er det sikkert på LUR også.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det morsomme ved mek.fys. er at snittet blant bachelor fysikk-studentene pleier å være en hel karakter dårligere enn blant fysmat-studentene. Viser at karakterene fra vgs. forteller ganske mye, i motsetning til hva enkelte hevder. Nå har riktignok inntaksgrensen til bachelor fysikk økt, så mulig det endrer seg.

Opptaksgrensa er nå en ting, men hvordan kan du med sikkerhet si så mye om karakterene til studentene på BFY? Jeg kan nesten ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg hadde gode nok karakterer fra VGS til å komme inn på fysmat. Likevel hadde jeg BFY som førsteprioritet. Tar man mitt årskull på BFY som eksempel, så tror jeg nok mange der hadde blitt tatt opp på fysmat om de hadde ønsket det.

Hvordan er forresten frafallet på fysmat vs. bfy? Som Flin nevner, så er nok frafallet på nesten 50 % etter første studieår på BFY, og så detter det av noen etter 2.-året også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom jeg er sykemeldt hele eller store deler av vår semesteret, har jeg noen rettigheter mtp studieplass til neste høst? Kan jeg for eks begynne hele året på nytt?

Har seg nemlig slik at jeg mest sannsynlig er blitt smittet med en langvarig sykdom... og blir neppe frisk nok til å starte ihvertfall den første mnd... Og da blir det for mye å ta igjen, resten av semesteret. Kan jeg da bare begynne på samme trinnet igjen til høsten? Hvem må jeg isåfall kontakte for å fikse slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...