Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så og si alltid faglærer. Kanskje jobben blir dyttet over på stipendiater iblant.

"Iblant" er nok en meget sterk underdrivelse. Min erfaring er at stipendiater gjør "grovrettingen" før faglærer ser kjapt over og sender videre til ekstern sensor. I noen fag (f.eks. fordypningsemner) er det lov med intern sensor (ofte annen faglærer, men også mulig med stipendiat).

Lenke til kommentar

Hva skjer om man stryker på en konte eksamen? Kan man da ta "vanlig" eksamen det semesteret hvor faget blir gjennomført?

Hva skjer om man av en eller annen grunn ikke møter på konte eksamen? Er man da helt ute og kjører, eller får man mulighet til å ta vanlig eksamen eller noe sånt?

Ikke at noe av dette inngår i planen min, men trenger bare å høre at alt håp ikke er ute selv om stryker på konte

Lenke til kommentar

Ingen problem med stryk. Du kan alltid ta ny eksamen neste gang emnet går. Det som vil være begrensende etter det jeg har fått med meg:

- Man kan ikke bli flyttet opp i 4. klasse før alle emner fra 1. klasse er bestått

- Man kan ikke bli flyttet opp i 5. klasse før alle emner fra 2. klasse er bestått

- Man blir ikke flyttet opp til neste trinn om man mangler mer enn tre emner (22,5 studiepoeng?) til sammen fra alle tidligere trinn.

Hvis man for eksempel mangler exphil fra første og skal begynne i fjerde må man derfor gå tredje "om igjen". Dette har minimal betydning da man fortsatt kan melde seg opp i fjerdeklasseemnene.

Problemet oppstår hvis man etter ekstraåret i tredje fortsatt ikke kan flyttes opp til fjerde. Reglene sier at man ikke kan gå om igjen et årstrinn mer enn én gang, så hvis man fortsatt mangler exphil etter ekstraåret i tredje mister man studieretten og blir i utgangspunktet kastet ut fra studiet.

Iallfall slik jeg har forstått at det fungerer på siving.

Lenke til kommentar

Mangler du ett emne er det ikke noe som hindrer deg i å begynne i 5. Problemet her kan være at man i utgangspunktet ikke får ta ut masteroppgaven hvis man mangler ett eller flere emner. Her kan man søke dispensasjon og hvis det bare er snakk om ett emne går det som oftest bra.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Var snakk om litt av alt. Men det eneste jeg finner som har blitt endret er dette:

I første omgang er det kun ordningen rundt renholdsgebyr på fellesarealer i sammenheng med utflytting som avikles og det finnes foreløpig ingen tidsramme for når den nye renholdsordningen skal være på plass.

http://www.underdusken.no/nyhet/2011/12/1516761/sit+endrer+renholdsordningen

Så svarer vel egentlig ikke på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar

Er det fortsatt 1000,- i gebyr hvis man ikke har vasket skikkelig ut?

Jeg måtte betale 500,- nå i sommer fordi jeg ikke hadde tørket støv av stolbeinene på kontorstolen som var i hybelen. Vet ikke om jeg slapp "billig" unna pga det var så lite, men merket jeg hadde lyst til å kaste kampestein med spiker i ansiktet til den idioten som heller ville trekke meg 500 spenn i stedet for å la meg gjøre jobben selv på ett minutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...