Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hvis man har bestått øvingsopplegget i et emne, er det noen grense på hvor lenge du har øvingsopplegget godkjent i faget? Eksemplifisert: Sett at du har avlagt eksamen i et emne, og ønsker å forbedre karakteren. Hvor lenge kan du vente før du evt. må gjøre obligatorisk øvingsopplegg på nytt igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis øvingene teller kan du være ille ute. Jeg fikk vite at skal jeg ta opp Teknologiledelse (der øvingene nå teller på karakteren) må jeg gjøre øvingene på nytt igjen uansett om jeg tar opp faget neste semester.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Hvis øvingene teller kan du være ille ute. Jeg fikk vite at skal jeg ta opp Teknologiledelse (der øvingene nå teller på karakteren) må jeg gjøre øvingene på nytt igjen uansett om jeg tar opp faget neste semester.

Jeg snakker om et standard øvingsopplegg der typisk 8/12 (eller 2/3 for ex.phil) må være godkjent for å få ta eksamen. Dette er øvinger som ikke teller på karakteren, men øvinger ala Matte1, ITGK osv.

Når det gjelder øvinger som teller på karakteren så sier det vel nesten seg selv.

Lenke til kommentar

Om det er to fag som har helt likt innhold, samme øvinger osv, men det ene går høst semesteret og det andre på våren. Er det da mulig å forbedre karakteren ved å ta eksamen for vår semesteret, selv om man opprinnelig hadde faget om høsten?

Tipper at de også må ha samme fagkode.

Lenke til kommentar

Ikke si at du ble overrasket?

Planla ikke å ta faget på nytt igjen, så nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...