Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Nokon som har tatt mikrokontroller systemdesign og kan sei meg kva faget går ut på mtp. vanskelighetsgrad, arbeidsmengde og liknande?

Går 2. året kyb og vurderer å ta faget til våren for å sjå om eg liker mikrokontrollere bedre enn medisinsk kybernetikk.

Anbefalte forkunnskaper: TDT4160 Datamaskiner grunnkurs, eller tilsvarende.

Antar at TFE 4105 Digitalteknikk og datamaskiner er tilsvarende?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går kyb, så kan ikke hjelpe deg. Men kan komme med mine 0.02$. Nå skal vel du ha Datastyring til våren så da vil du jo støte borti mikrokontrollere der. Er ikke en veldig stor del av faget, men man får ihvertfall prøvd seg. Forøvrig er det Øyvind Stavdahl som er foreleser i Datastyring, og han driver jo med utvikling av bevegelige proteser*, så det skulle forundre meg stort om han ikke kunne fortelle deg at mikrokontrollere og medisinsk kybernetikk lar seg kombinere på en flott måte.

*Les her

• Liker 1
Lenke til kommentar

Går mest i instant-kaffe her. Kan enten drikke det vanlig, ellers har jeg noen knep:

Kok opp litt vann, hell ~2cl vann i et høyt glass, tilsett instant kaffe og rør ut. Tilsett like mye sukker, og fyll opp med vann. Da får man iskaffe fort.

Evt. pleier jeg også å blande oboy+instant kaffe+melk og sette 1:30 i mikrobølgeovn.

Ja, jeg er glad i sukker..

Lenke til kommentar

Går mest i instant-kaffe her. Kan enten drikke det vanlig, ellers har jeg noen knep:

Kok opp litt vann, hell ~2cl vann i et høyt glass, tilsett instant kaffe og rør ut. Tilsett like mye sukker, og fyll opp med vann. Da får man iskaffe fort.

Evt. pleier jeg også å blande oboy+instant kaffe+melk og sette 1:30 i mikrobølgeovn.

Ja, jeg er glad i sukker..

Tenk å gjøre noe så horribelt som å ødelegge kaffe med sukker, og enda verre, melk???!?!?!?!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Begynner det å haste med å skaffe seg sommerjobb nå? Jeg går 4 kl og må nesten ha sommerjobb til sommern, for å få skrive masteroppgave. Har allerede sendt ut par søknader, men fått avslag :dontgetit:

Så jeg begynner å bli litt stresset. Er jo selvfølgelig ikke annet å gjøre enn å fortsette å søke, men hva gjør jeg om jeg ikke får meg noe jobb? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...