Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har hørt fra IME når det kommer til studass jobb? Fikk fra fysikk i dag.

Du burde spørre faglærer om h*n har sendt over liste til fakultetet (often i den enden det drøyer).

Blir mye jobb å snakke med alle faglærere, er uansett ikke så veldig viktig.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Hvordan er forresten fysikken jeg må ta på komtek i forhold til fysikken fra VGS? Hva slags områder legges det mest vekt på?

Jeg går data og hadde denne fysikken i vår. Har du hatt begge fysikkfagene på vgs stiller du sterkt. Er mye mekanikk, elektrisme og magnetisme som du da kan. Har du ikke hatt vanskeligste fysikken fra vgs, bare den første, blir det en del mere jobb.

Av nye ting er det mye gass og trykk, rotasjon osv. og så klart mer avansert av tingene jeg nevnte over.

Lenke til kommentar

Noen som har hørt fra IME når det kommer til studass jobb? Fikk fra fysikk i dag.

Du burde spørre faglærer om h*n har sendt over liste til fakultetet (often i den enden det drøyer).

Blir mye jobb å snakke med alle faglærere, er uansett ikke så veldig viktig.

Du får nesten garantert ikke stilling der du ikke har hatt faget som førstepri, så det holder mest sannsynlig å snakke med faglæreren i faget du hadde øverst på listen.

Lenke til kommentar
Ellers er det verdt å merke seg at ingen behøver å "søke taktisk". Tilbud om stilling vil bli gitt i henhold til

studentens prioritering. Dvs. at dersom studenten på et senere tidspunkt når opp i konkurransen i et emne

han/hun prioriterer høyere enn det emnet han/hun har fått tilbud om stilling i, så vil han/hun få et nytt tilbud i

emnet gitt høyere prioritet. Tilbud om stilling i emner med lavere prioritert, vil ikke bli gitt.

Fra her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ellers er det verdt å merke seg at ingen behøver å "søke taktisk". Tilbud om stilling vil bli gitt i henhold til

studentens prioritering. Dvs. at dersom studenten på et senere tidspunkt når opp i konkurransen i et emne

han/hun prioriterer høyere enn det emnet han/hun har fått tilbud om stilling i, så vil han/hun få et nytt tilbud i

emnet gitt høyere prioritet. Tilbud om stilling i emner med lavere prioritert, vil ikke bli gitt.

Fra her.

Men den tekst biten der er lite relevant.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å hindre alle brukere fra å kunne lese en fil i public_html-mappen på stud men fremdeles la Apache kunne lese den?

Synlighet for filer kan vel reguleres med .htaccess. Jeg er litt usikker på nøyaktig hva du vil oppnå men du kan iallefall sjekke ut htaccess.

Lenke til kommentar

WordPress lagrer passord til MySQL-databasen den bruker i en plaintext-fil. Apache trenger å lese denne filen for å kunne bruke databasen. Jeg ser ikke ut til å kunne endre permissions slik at brukere ikke kan lese filen mens Apache fremdeles kan det. .htaccess fungerer ikke siden det bare hindrer folk som besøker siden via en nettleser å kunne åpne filen, ikke brukere som er pålogget login.stud.ntnu.no med SSH.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jeg har søkt fire ime fag, og to av dem gikk over til under behandling idag. Mao tror jeg ikke de har kommet særlig langt. Men på de tilbudene jeg har fått er svarfristen 22 nov (vet ikke hvordan det er for fysikk), så vi kan vente i noen dager til.

Lenke til kommentar

Men den tekst biten der er lite relevant.

Hvorfor det? I de fleste tilfeller vil du kun få tilbud i faget du har som førstepri, og skulle du få i fag som andrepri så er det ofte fordi du ikke når opp i faget du har som førstepri og at de ikke har fått nok (eller gode nok) søkere i faget du får tilbud i.

Så selvsagt er det mulig å få tilbud i fag lenger ned på lista, men det er heller unntaket enn regelen. At du skryter på deg "mange" venner som har fått tilbud om fag lenger ned på lista endrer ikke på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...