Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noe kjennskap til Ruth Morch, studierådgiver på IVT. Er på utveksling, og det virker som om hun prøver å gjøre dette vanskeligst mulig for meg. Har fått forhåndsgodkjenning på fagene mine, men får nå beskjed om at disse mest sannsynlig ikke godkjennes like vel. *frustrert!*

Lenke til kommentar

Studieveilederne er flinke på å problematisere ting, synes jeg, uten å ha erfaring med den aktuelle personen. Satt en gang i en god halvtime og måtte overbevise studieveileder om at jeg hadde riktige valgfag (det sto at jeg måtte velge ett av to fag, og jeg hadde begge!) når jeg i utgangspunktet kom dit for å få godkjent et helt annet fag.

Tror ikke jeg ville stresset med det. Du får det alltids godkjent når du kommer tilbake ved å møte opp sånn at du ikke blir et ark i bunken.

Lenke til kommentar

Studieveilederne er flinke på å problematisere ting, synes jeg, uten å ha erfaring med den aktuelle personen. Satt en gang i en god halvtime og måtte overbevise studieveileder om at jeg hadde riktige valgfag (det sto at jeg måtte velge ett av to fag, og jeg hadde begge!) når jeg i utgangspunktet kom dit for å få godkjent et helt annet fag.

Tror ikke jeg ville stresset med det. Du får det alltids godkjent når du kommer tilbake ved å møte opp sånn at du ikke blir et ark i bunken.

Takk for svar:) Har roet meg litt nå. Har hatt dette inntrykket før jeg selv har kommet meg på utveksling og, men litt mer frustrerende når en er oppe i det selv. Kan ikke skjønne at NTNU skal prøve å problematisere mest mulig for utenlandsopphold. Mye av poenget med utveksling er å oppleve annen studiekultur med andre perspektiver, få nye inntrykk, og rett og slett å utvikle seg som person på en annen måte enn man kan gjøre hjemme.

Lenke til kommentar

Noen her som med hell har installert bloggprogramvare på området sitt på folk.ntnu.no og kan fortelle meg hva de brukte? Wordpress ser for eksempel ikke ut til å fungere.

Send en mail til rektor(atet) og spør hva han/de bruker. :p

Endret av drgz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Du kan gå og ringe på døren og spørre de som bor der nå om du kan se hvordan den er, men dette er ikke organisert av SiT.

Det hadde jeg ikke tenkt på, god idé.

SiT har også lagt ut en del bilder av hyblene sine på nettsidene sine.

Ingen fra der jeg har søkt.

Lenke til kommentar

Finnes det noen her som hadde numerisk matematikk (TMA4215) i fjor som har lyst på litt god karma? Faglærer har tydligvis endret eksamensformen siden hun tok over i fjor og har ikke lagt ut fjorårets på nettsiden, men den ligger på itslearning under arkiv hos de som hadde den i fjor :)

Jeg kan betale i +1 på diskusjon.no og i e-tjenester...

Lenke til kommentar

Jeg er nå inne i mitt tredje og siste år på videregående, og vurderer å søke på Ingeniørvitenskap og IKT til neste år. Er det noen her som tar det studiet? Er det ekstremt krevende? Jeg har aldri jobbet så mye med realfagene som jeg burde, men jeg får likevel brukbare karakterer (4 og 5). Hvor mange timer må man regne med å lese hver dag for å få habile karakterer på NTNU?

Edit: Jeg har ikke mye erfaring med IKT fra før av.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...