Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker dere noe til at det er "jentedag på NTNU"? Har tre venniner som ble plukket med til å komme på besøk.

Merker at det er en haug med bitches, ja, og da blir det raskt kaotisk. Vet ikke om du har sett den scenen i Eurotrip hvor Jenny tar av seg blusa på den nudiststranda? "Giiirrllll... Giiiiiirl!"

 

Grr, gleder meg til å komme på jobb i morgen!

Lenke til kommentar

Er jo et veldig bra tilbud, enn om muligens litt diskutabel pengebruk siden man flyr inn en haug folk og gir dem festmiddag og full pakke, i tillegg til å ansette en haug folk for en dags arbeid. Ville dratt hvis jeg var jente, selvsagt, men de pengene kunne man kanskje heller ha brukt på tiltak som bedre studasser og veiledning slik at folk (både jenter og gutter) faktisk fullfører studiene.

 

edit: det er mulig jeg blander nå, for den jentedagen jeg tenkte på skjer vanligvis rundt svarsfrist i løpet av sommerferien

Endret av Moynar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo et veldig bra tilbud, enn om muligens litt diskutabel pengebruk siden man flyr inn en haug folk og gir dem festmiddag og full pakke, i tillegg til å ansette en haug folk for en dags arbeid. Ville dratt hvis jeg var jente, selvsagt, men de pengene kunne man kanskje heller ha brukt på tiltak som bedre studasser og veiledning slik at folk (både jenter og gutter) faktisk fullfører studiene.

 

edit: det er mulig jeg blander nå, for den jentedagen jeg tenkte på skjer vanligvis rundt svarsfrist i løpet av sommerferien

 

Neida, er noe jentedager (helg) dette her og. Er det hvert år, og hver gang det er så er det et helvete å være i glassgården på elektrobygget. Er vel sjeldent så mye plapring der inne som når alle kaklehønene samles.

 

Er enig i at det er et bra tilbud, men jeg tviler på at det er vel anvendte penger. Som du sier, hvem takker nei til en gratis tur sånn helt uten videre, spesielt når du vet at det ikke er noe tvilsomt opplegg? Garantert at ikke alle som takker ja har intensjoner om å faktisk søke seg inn på NTNU. Tipper også at de som søker seg inn hadde gjort det uavhengig av et sånt opplegg.

 

Og snart er det jo flere jenter enn gutter som studerer på Gløshaugen; kommer det til å bli guttedager den gangen antall jenter passerer gutter? Tviler.

Endret av drgz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg var på jentedag i fjor og ble veldig motivert til å søke NTNU. Jeg hadde nok gjort det uansett, men det hjalp på motivasjonen min til å jobbe for å komme inn. Vet om flere som 'oppdaget' NTNU pga detTe. Mener å huske at det var Statoil som sponset mye av kostnadene i fjor. Jeg følte at de var greit å vite at NTNU satser på jenter og er opptatt av å ha ulike studenter. Ble også veldig beroliget da min linje tradisjonelt er kjent for å være mannsdominert. Fant ut at livet på NTNU kom til å bli bra, og jeg tror at hvis NTNU vil tiltrekk seg jenter og er seriøse på det så må de også vise det. Det gjør de med jentedagen. Noe av opplegget kunne ha vært annerledes i fjor, men jeg vet at det er endret til i år.

Lenke til kommentar

§ 1 i likestillingsloven sier

Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling.

 

Kvinner og menn skal gis like muligheter til utdanning, arbeid og kulturell og faglig utvikling.

 

At en student skal komme inn på et studie med inntil 2 færre poeng, samt få tilgang til "eksklusive rom" over en annen student bare fordi denne personen er innehaver av en vagina gir ikke mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentlig så få jenter på Gløs ?

 

Tror det har blitt bedre, men på en del linjer er det latterlig lite. Kyb for eksempel. Ett problem er vel også at blant andre Kyb mister mange jenter etter det første året. På min linje var vi vel rundt 30-35% nå, jeg synes fortsatt det er for lite. I tillegg vet vi at det for første gang i år var flere jenter som kom inn på NTNU enn gutter, da er det rart at det skal være såpass lite jenter på en del av studiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...