Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Regner med alle som går 1.klasse komtek og data har fått med seg feilen de hadde greid å gjøre ved sensuren av matte1 eksamen. Helge Maakestad hadde ganget resultatet av midtsemesteren med 0,1 istedenfor 0,2, og derfor skal alle prosentene justeres opp.

Hvis du f.eks hadde 6 av 10 på midtsemesteren og fikk 56 % på eksamen, så vil du etter justeringene få 61 %.

 

Av alle de 170 som hadde Maakestad så er det visst 40 stk. som går opp i karakter etter justeringene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med alle som går 1.klasse komtek og data har fått med seg feilen de hadde greid å gjøre ved sensuren av matte1 eksamen. Helge Maakestad hadde ganget resultatet av midtsemesteren med 0,1 istedenfor 0,2, og derfor skal alle prosentene justeres opp.

Hvis du f.eks hadde 6 av 10 på midtsemesteren og fikk 56 % på eksamen, så vil du etter justeringene få 61 %.

 

Av alle de 170 som hadde Maakestad så er det visst 40 stk. som går opp i karakter etter justeringene.

7969598[/snapback]

 

 

Oi? Er dette oppdatert på studweb, etc?

 

EDIT: Haha, konge, jeg fikk E i stedet for F :p

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Ikke blitt oppdatert nei. De var visst først klar over det på Torsdag.

Det er jo helt latterlig at de ikke har klart å sende ut en mail ang. feilen som har skjedd.

Alle klage- og begrunnelsessaker blir visst henlagt fram til de har rettet opp feilen.

7969850[/snapback]

 

Det var jeg som fant det ut og gjorde de oppmerksomme på det.

 

Og står denne informasjonen noe sted?

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar
Det var jeg som fant det ut og gjorde de oppmerksomme på det.

7970036[/snapback]

Sikker? Hu jeg snakka med var overraska over å høre at jeg fikk en E når jeg hadde full score på midtsemester og sa at hu måtte snakke med Helge om det.

 

Artig med matteforelesere som ikke klarer å regne ut karakterene til studentene engang :)

Lenke til kommentar
Jeg spør og graver litt jeg. Ville dere anbefale meg å kjøpe meg bærbar PC til jeg begynner på NTNU til høsten? Er det kjekt å ha på forelesninger og slikt? Skal gå siv.ing.

7970948[/snapback]

Jeg har bærbar, men bruker den ikke på forelesning. Nå pleier ikke jeg å ta notatre i det hele tatt, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg brukt penn eller blyant. Det tar lang tid å lage formler(hadde kanskje klart det med maple) og figurer på PC. Jeg har alltid med meg den bærbare på lesesalen, ettersom jeg er gangske avhengig av wikipedia og andre kilder når ting ikke er så bra forklart i boka. Jeg bruker dem også en del til maple og matlab, som er to programmer jeg ikke klarer meg uten.

Lenke til kommentar

Hvilket studium er det du skal gå på? På bygg er det greit med laptop, da vi har prosjektoppgaver i 1. og 2. semester.

 

Ville selv ventet til jeg så hva NTNU-tilbudet ble. Hvis du skal gå bygg (eller gjelder det kanskje for alle siving ivt-linjer?) får man billigere bærbar enn de andre. Næringslivsringen sponset oss i høst med 3000,- på hver laptop. Selv uten disse 3000 kan det jo dukke opp et bra tilbud.

Lenke til kommentar

som sagt vent på ntnutilbudet, og ved skolestart kommer alle skoletilbudene. Og ja lappis er utrolig kjekt å ha. Har min med meg veldig ofte, er flust med programmer som dukker opp og skal læres så da er det kjekt å ha lappisen. Men det er så absolut ikke ett must, eksamen er med penn og papir.

 

Kjøper du ntnus skoletilbud får du også med en ms campus avtale som gir deg fri oppgradering i tre eller fem år (husker ikke helt) og orakeltjenesten vil hjelpe deg med ting du lurer på, så det tilbudet er ganske kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...