Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor det finnes en fargeprinter på Gløshaugen?

Gurukontoret (koster spenn for ikke-faglige utskrifter eller hvis du ikke går data el.), er vel også en på perleporten der folk bygger sykkel, diverse instituttkontor. Spørs hvor du har tilhørighet eller goodwill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer for øyeblikket å bytte linje, men siden vi er så langt ute i semesteret så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Akkurat nå går jeg tredje semester på kyb, og vil flytte til datateknikk. Kommer til å starte fra scratch, siden jeg allerede ville ta opp Matte 1 og 3 igjen.

Bør jeg melde meg av eksamen, søke på samordna opptak og deretter leve det gode liv i tre kvartaler, eller bør jeg gjøre dette på en annen måte?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer for øyeblikket å bytte linje, men siden vi er så langt ute i semesteret så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Akkurat nå går jeg tredje semester på kyb, og vil flytte til datateknikk. Kommer til å starte fra scratch, siden jeg allerede ville ta opp Matte 1 og 3 igjen.

Bør jeg melde meg av eksamen, søke på samordna opptak og deretter leve det gode liv i tre kvartaler, eller bør jeg gjøre dette på en annen måte?

Hvorfor vil du bytte?

Lenke til kommentar

Det er kanskje noe du heller bør ta snakke med en studieveileder om?

Det skal jeg nok gjøre.

Hvorfor vil du bytte?

Kyb var ikke noe for meg. Nå skal det nevnes at det har mye til felles med datatek, så jeg er ikke 100% sikker på at det er akkurat det jeg vil bytte til. Biotek er også av interesse.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1382294

Er en liten sak i denne vesle tråden jeg lurer på. Tricell sier at det ikke er mulig å komme inn på Nanoteknologi med 1-årig ingeniør forkurs. Hvordan kan dette stemme? Det virker jo teit hvis det er sånn.

Går du forkurs på HiST kan du gå nano på NTNU. En kamerat begynte der i år.

Ja, det er i alle fall det som gir mening. For øvrig er jeg allerede student på NTNU, syntes bare det Tricell sa virket rart.

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med forkurs. Noen forkurs går bare i et halvt år og gir folk uten studiekompetanse (dvs en eller annen variant med yrkesfag) spesialkompetanse for å komme inn på f.eks. treårig ingeniørløp som har/hadde egne kvoter for slikt. Disse kvotene finnes ikke på siving, til enkeltes store skrekk.

Sikkert annerledes i disse dager. Alle får jo studiekompetanse nå. Eller hva det nå heter. Sikkert et nytt navn igjen. Før het førsteklasse GRUNNKURS!!!

Lenke til kommentar

Er det en eller datasal eller noe annet sted hvor det er muligheter for å scanne inn ting på gløs? På høgskolen jeg gikk på før jeg startet på NTNU hadde en sånn stor multi printer, scanner & kopimaskin hvor du kunne scanne noe og sende det på skole mailen din, noen slike muligheter på gløs? For eks datasalen i sentralbygget?

Går 4 kl datateknikk om det har noe å si på tilgang til rom etc

Lenke til kommentar

Er det en eller datasal eller noe annet sted hvor det er muligheter for å scanne inn ting på gløs? På høgskolen jeg gikk på før jeg startet på NTNU hadde en sånn stor multi printer, scanner & kopimaskin hvor du kunne scanne noe og sende det på skole mailen din, noen slike muligheter på gløs? For eks datasalen i sentralbygget?

Går 4 kl datateknikk om det har noe å si på tilgang til rom etc

Tror det skal være mulig på de fleste kopimaskinene, bare du klarer å navigere deg gjennom menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...