Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man blir kalt inn har man ikke stort mye man skulle sagt.

Tullball. For det første er siviltjenesten nedlagt, så er jo bare å ta en spansk en og erklære seg pasifist, og om ikke så har du i alle tilfeller krav på å få fullføre utdannelsen du har begynt på, så lenge innkallingstidspunkt er 3mnd eller mer etter at du begynte.

Lenke til kommentar

Jeg svarte på innlegget over mitt. Hvis man blir innkalt etter endt studie, må man møte. Kanskje du greier å dimme, men du må uansett starte med å møte opp.

Lite sannsynlig i disse dager. Med alle nedskjæringene forsvaret har opplevd de siste årene så har de selv innsett at der er bedre tjent med folk som vil inn til førstegangstjeneste fremfor folk som egentlig ikke vil (og da muligens vil prøve å dimme underveis).

Det gjelder selvsagt ikke over alt og alltid, men det har blitt veldig mye av det. Så et godt sted å starte er å si at man overhodet ikke er interessert og heller ikke vil være motivert til å fullføre, gitt at man ikke har lyst selvsagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Med mindre man faktisk er pasifist vil jeg si at å erklære seg som det ikke er det beste alternativet. Vil ikke det ha konsekvenser hvis man f.eks. søker på en sivil stilling hos FFI senere i livet?

Nei, har ingenting å si. Du får selvsagt spørsmål om det, men absolutt ingen hindring da FFI ikke ligger under forsvaret. Hvis jeg ikke husker feil så er også majoriteten av de ansatte på FFI også ansatt sivilt.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...