Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nivået er høyere i år enn de to foregående, men jeg synes fremdeles ikke det er for vanskelig.

Når det gjelder boka: Hva svarte!? Oppgavene sier hvilke funksjoner man skal bruke, og help forteller hvordan de brukes. Ellers har man 6 timer i uka der man kan mates med t-skje.. Ingen av ungene mine har nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar

Nivået er høyere i år enn de to foregående, men jeg synes fremdeles ikke det er for vanskelig.

Når det gjelder boka: Hva svarte!? Oppgavene sier hvilke funksjoner man skal bruke, og help forteller hvordan de brukes. Ellers har man 6 timer i uka der man kan mates med t-skje.. Ingen av ungene mine har nevneverdige problemer.

Er objektorientert MATLAB pensum?

Mon tro hvor lavt nivået var i fjor hvis det er betydelig høyere i år. Øvingene som jeg fant på hjemmesidene til faget er jo i alle fall enklere enn enkle.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Okei, så jeg går ITGK og jeg synes ikke at øvingene er spesielt lette. Tror dette har mye med forutsetninger å gjøre. Jeg synes det er artig å gjøre øvingene og jeg prøver virkelig, men det er ikke alltid at jeg får det til, og det er mange andre som også sier at de synes oppgavene er tricky. Kommer sikkert til å å synes at dette var kjempelett senere, men akkurat nå synes jeg faktisk at noen av oppgavene er vanskelige. Da føles det desto bedre når man får de til;)

Lenke til kommentar

Okei, så jeg går ITGK og jeg synes ikke at øvingene er spesielt lette. Tror dette har mye med forutsetninger å gjøre. Jeg synes det er artig å gjøre øvingene og jeg prøver virkelig, men det er ikke alltid at jeg får det til, og det er mange andre som også sier at de synes oppgavene er tricky. Kommer sikkert til å å synes at dette var kjempelett senere, men akkurat nå synes jeg faktisk at noen av oppgavene er vanskelige. Da føles det desto bedre når man får de til;)

Min kommentar var ikke myntet på deg eller noen av de som sliter med oppgavene. Selvsagt har det noe med erfaring og anlegg for programmering å gjøre; noen tar det greit mens andre har litt mer problemer med det, akkurat som med alt annet.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Det er ikke betydelig høyere i år, men det er noen eksempler på høyere nivå. Feks gikk man rett på fprintf i andre øving i år. Det ble ikke introdusert før ~7. i fjor.

Fibonacci-oppgaven har også mange slitt med. Det er ikke så rart når de ikke engang hadde lært om vektorer enda (med forbehold om at den aktuelle ikke hadde vært i forelesninger).

Hvis man først vet hvordan vektorer fungerer, så er den enkel. (Burde også nevnes at dette var første oppgaven med (for)løkker.)

Lenke til kommentar

Folk sier dette om altfor mange fag, men it er virkelig ett av de fagene der det løsner plutselig. Etter det er det lett.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...