Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sånn til informasjon så kan de fleste låser til under 200 spenn åpnes på sekunder av folk som kan ett og annet om låsdirking. Jeg jobbet meg gjennom 20 låser vaktmesteren hadde klippet av uregistrerte skap for noen år siden på under fem minutter.

Helt greit å ha en billig lås til tøyet på NTNUI, men hvis du lagrer laptop+++ på gløs nattestid ville jeg kjøpt abus el.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er ferdig med bachelor i matematikk (hvor nærmere halvparten av fagene er fysikk) til våren, og kan gjerne tenke meg å starte på komtek. Hvordan gjøres dette da? Blir det f.eks. forkortet fra 5 til 4 år siden jeg allerede kan matten og fysikken (+ programmeringsfagene osv)? Eller må jeg fylle opp med fag slik at det blir totalt 300 stp også på komtek?

Lenke til kommentar

Bare sånn til informasjon så kan de fleste låser til under 200 spenn åpnes på sekunder av folk som kan ett og annet om låsdirking. Jeg jobbet meg gjennom 20 låser vaktmesteren hadde klippet av uregistrerte skap for noen år siden på under fem minutter.

Helt greit å ha en billig lås til tøyet på NTNUI, men hvis du lagrer laptop+++ på gløs nattestid ville jeg kjøpt abus el.

Tingen er jo at hvis jeg er ute etter å stjele ting på Gløs så ser jeg jo selvfølgelig etter de skapene med dyr lås.

Kjører på med en sånn

Bolt-Cutter.jpg

og stjeler alt uansett.

Jeg har så utrolig mange Bergans jakker!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Send en mail og spør. Du vil nok få kunne kuttet ned et år, eller kanskje mer. Alle mattefag, statistikk(?) og diverse programmeringsfag utgjør nesten et helt år.

Ja, jeg har 12 av fagene på komtek allerede. Hvis jeg likevel må ha 300 stp i komtek-utdanningen, blir jeg i så fall sittende med ganske mye ekstra fordypning i forhold til vanlig. Men det hadde vært kjekt å spart noen år.

Tenker å ta digitalteknikk med kretsteknikk til våren så jeg iallfall har det unnagjort. Det finnes uansett kjekke fysikk/matte-fag jeg kan putte inn hvis det blir et halvår med venting.

Er det lurt/besparende at alle de 4 fagene i 2. klasse vår (http://www.komtek.ntnu.no/oppbygning) tas samtidig slik det er satt opp?

Endret av ☻☻☻
Lenke til kommentar

Ja, jeg har 12 av fagene på komtek allerede. Hvis jeg likevel må ha 300 stp i komtek-utdanningen, blir jeg i så fall sittende med ganske mye ekstra fordypning i forhold til vanlig. Men det hadde vært kjekt å spart noen år.

Tenker å ta digitalteknikk med kretsteknikk til våren så jeg iallfall har det unnagjort. Det finnes uansett kjekke fysikk/matte-fag jeg kan putte inn hvis det blir et halvår med venting.

Er det lurt/besparende at alle de 4 fagene i 2. klasse vår (http://www.komtek.ntnu.no/oppbygning) tas samtidig slik det er satt opp?

Du kan normalt ikke benytte fag som inngår i en fullført grad i en ny grad, så jeg vil tippe at du må fylle opp med andre fag for å ende opp på 300stp (men sjekk med fakultetet for å være 100% sikker).

Jeg har så utrolig mange Bergans jakker!

Watch out for Flin Toska! (Heldigvis har jeg Bergans-jakken min fortsatt)!

Lenke til kommentar

Det tryggeste er såklart å sveise igjen skapet og ha med deg en slik når du vil inn i skapet. Når du først er i gang kan du forsterke veggene med manganstål. En liten pinnesveis får fint plass i skapet, og du kommer sikkert på en lur løsning for å sveise døren fast igjen.

Eller bare ta med tingene hjem etter endt skoledag.

Lenke til kommentar

Det tryggeste er såklart å sveise igjen skapet og ha med deg en slik når du vil inn i skapet. Når du først er i gang kan du forsterke veggene med manganstål. En liten pinnesveis får fint plass i skapet, og du kommer sikkert på en lur løsning for å sveise døren fast igjen.

Eller bare ta med tingene hjem etter endt skoledag.

En kombinasjon av disse er såklart det beste. Da vil alle som prøver å stjele greiene dine slite med skapet, men når de kommer inn finner de ingenting.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Tror jeg vil reagere om jeg ser en kar iført et tosifret antall Bergans-jakker...

Aldri si aldri!

En kombinasjon av disse er såklart det beste. Da vil alle som prøver å stjele greiene dine slite med skapet, men når de kommer inn finner de ingenting.

Man må i så tilfelle klistre et klistremerke på innsiden av skapet der det står "ROFLMAOPIMP" på (eller noe tilsvarende) for å gjøre narr av de som ikke finner noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...