Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettversjon av artikkelen. Så skjønner man litt mer diskusjonen. Har selv en kamerat som ble rammet av noe lignende i fjor. Noen bodde i kollektivet om sommeren, hadde det ikke strøkent akkurat den dagen de ble sjekket og alle fik "bot". Håpløst.

Det verste er at om man ikke betaler mister man veldig mange mulige boplasser, noe som gjør at SiT kan overkjøre hvem de vil.

Lenke til kommentar

Det er åpenbart at det er helt urimelig at man skal bli straffet for at andre roter når man selv ikke overhodet har kontroll over det. Det er en ting hvis man bor med folk som man kjenner godt og som man har valgt å flytte sammen med, men når det er slik på SiT-hyblene at man bor med tilfeldige mennesker er det fullstendig urimelig.

Lenke til kommentar

Like ille å være de som er igjen på sommeren og må vaske alt selv, etter at alle de andre har dratt uten å gjøre sin del av fellesvasken.

Det er sant. Enda en ting SiT burde ta tak i. Siden man, som nevnt over, ikke selv har plukket ut hvem man bor med, kan det ofte være vanskelig å få gehør for ens sak. Og da veldig feil at man blir ansvarlig for hva andre, tilfeldige personer gjør.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner tankegangen til SiT her, ved å bøtelegge manglende renhold håper vel de at folk skal bli flinkere til å ta ansvar slik at det faktisk er rent på fellesrom. Men når folk som har vært hjemme hele sommerferien må betale for at noen andre hadde det rotete på hybelen slår det helt feil.

Jeg måtte selv betale bot fordi det var skittent på badet mens jeg var hjemme på sommerferie for en del år siden (heldigvis var boten en del lavere da, tror den var 300 kr). Men akkurat her tar jeg selvkritikk, siden det var snakk om noe som jeg kunne rengjort før jeg dro på ferie, var vel snakk om skitne vegger i dusjkabinett. Det føles nok en del verre når det er snakk om andre som roter og du som må betale for opprydningen....

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hva gjør man om man ikke aner hvordan man kommer frem til et svar på en øving, i et fag man er studass i?

Jeg måtte selv betale bot fordi det var skittent på badet mens jeg var hjemme på sommerferie for en del år siden (heldigvis var boten en del lavere da, tror den var 300 kr). Men akkurat her tar jeg selvkritikk, siden det var snakk om noe som jeg kunne rengjort før jeg dro på ferie.

Det er faen meg P-stil :grin:

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Ser ofte studasser spørre andre studasser om oppgaver der de ikke er sikre på svaret.

Hmmm.... det har jeg i utgangspunktet verken tid eller ork til å gjøre. Får være det samme da? Er det greit at jeg ikke vet svaret på en oppgave og dermed bare sender oppgaven videre til en evnt. foreleser?

Hva med å spørre på forumet eller sende en mail til foreleser/øvingslærer?

Jeg trodde forresten det var ganske vanlig at foreleser/undass sender løsningsforslag til studassene? Jeg er studass i Analyse 1 og får et flott håndskrevet løsningsforslag av Per Hag hver uke :p. Jeg har forstått det slik på øvingslærer i analyse 1 at studassene faktisk skal få løsningsforslag, hvertfall i matematikkfagene.

Lenke til kommentar

Fy faen så dyrt det er på Pirbadet! 105 kroner for endagspass, og det er med stud. rabatt. Årskort koster "bare" 3800, også inkludert studentrabatt...

Protip: Ta buss nummer 4 ned til Husebybadet. De er langt billigere, selv når man tar med bussbilletten i beregningen. Årskort koster kun 1890.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Ser ofte studasser spørre andre studasser om oppgaver der de ikke er sikre på svaret.

Hmmm.... det har jeg i utgangspunktet verken tid eller ork til å gjøre. Får være det samme da? Er det greit at jeg ikke vet svaret på en oppgave og dermed bare sender oppgaven videre til en evnt. foreleser?

Du får betalt for å gjøre den jobben i mine øyne, har du ikek "tid eller ork", hvorfor tar du på deg en stilling? Man får betalt for plenty av timer, så man bør ikke gå over timetallet ved å sette seg inn i oppgavene.

AtW

• Liker 7
Lenke til kommentar

Håper for din del at du ikke beholder samme holdning den dagen du skal ut i arbeidslivet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...