Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noob-spørsmål: Er øvingsoppgaver det samme som semesteroppgave, eller er øvingsoppgaver, som navnet tilsier, bare repetisjonsoppgaver? Mener å ha hørt at noen har brukt disse ordene vekselsvis så jeg er litt forvirret.

 

 

Som regel bruker Historiske Fakultet og Samfunnsvitenskapelig fakultet betegnelsen semesteroppgave®, det varierer fra fag til fag om det er en eller flere oppgaver som skal inn i løpet av semesteret. Har hatt "TM0100 Kommunikasjonsteknologi i informasjonssamfunnet" som perspektivemne og der var det øvingsoppgaver som relaterte til forelesningene (4 av 6 øvinger måtte gjøres) og en semesteroppgave med valgt tema fra ei liste.

Lenke til kommentar

Noob-spørsmål: Er øvingsoppgaver det samme som semesteroppgave, eller er øvingsoppgaver, som navnet tilsier, bare repetisjonsoppgaver? Mener å ha hørt at noen har brukt disse ordene vekselsvis så jeg er litt forvirret.

Hva slags fag dreier det seg om?

 

På nordisk hadde jeg bare en semesteroppgave. På mange realfag har man obligatoriske øvingsoppgaver.

 

SØK1000 (innføring i samfunnsøkonomi) og HIST1250 (moderne historie etter 1850)

 

Noob-spørsmål: Er øvingsoppgaver det samme som semesteroppgave, eller er øvingsoppgaver, som navnet tilsier, bare repetisjonsoppgaver? Mener å ha hørt at noen har brukt disse ordene vekselsvis så jeg er litt forvirret.

 

 

Som regel bruker Historiske Fakultet og Samfunnsvitenskapelig fakultet betegnelsen semesteroppgave®, det varierer fra fag til fag om det er en eller flere oppgaver som skal inn i løpet av semesteret. Har hatt "TM0100 Kommunikasjonsteknologi i informasjonssamfunnet" som perspektivemne og der var det øvingsoppgaver som relaterte til forelesningene (4 av 6 øvinger måtte gjøres) og en semesteroppgave med valgt tema fra ei liste.

 

Det er slik at i SØK1000 så har vi øvingsgrupper som går to timer annenhver uke, så jeg antar at det er slik at øvingsoppgavene skal gjøres i slike grupper?

 

Beklager seint svar. :)

Lenke til kommentar

Til alle dere som sliter med webmailen:

 

Last ned en epost klient, Tunderbird eller noe i den duren, når dere har gjort det så er det bare og sette opp en konto for NTNU mailen, bruk imap.stud.ntnu.no som server, og så får dere all mailen deres selv om dere ikke kommer inn gjennom weben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...