Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idiotfakter å sette opp de stygge "skapene" på Stripa, trangt nok der fra før.

 

Ahh, godt å få luftet frustrasjonen..

 

Word!

 

En ting jeg alltid har lurt på hvorfor folk alltid stopper opp på de mest idiotiske stedene på stripa. Folk liker foreksempel å slå av en prat mitt i døra på kiosken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på hvorfor folk alltid stopper opp på de mest idiotiske stedene på stripa. Folk liker foreksempel å slå av en prat mitt i døra på kiosken.

Det er der folk møtes, rett og slett. Man ser samme tendens veldig mange andre steder.

 

Strålende nyheter, Horrorbyte!

Endret av Atald
Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på hvorfor folk alltid stopper opp på de mest idiotiske stedene på stripa. Folk liker foreksempel å slå av en prat mitt i døra på kiosken.

Det er der folk møtes, rett og slett. Man ser samme tendens veldig mange andre steder.

 

 

 

Jeg skjønner jo det, men jeg synes folk kan tenke seg litt om. Jeg skjønner ikke at man ikke klarer å forstå at det finnes andre mennesker rundt seg. Ta litt hensyn til andre.

 

Jeg er ingen helgen, men jeg pleier faktisk å tenke over slikt.

Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på hvorfor folk alltid stopper opp på de mest idiotiske stedene på stripa. Folk liker foreksempel å slå av en prat mitt i døra på kiosken.

Det er der folk møtes, rett og slett. Man ser samme tendens veldig mange andre steder.

 

 

 

Jeg skjønner jo det, men jeg synes folk kan tenke seg litt om. Jeg skjønner ikke at man ikke klarer å forstå at det finnes andre mennesker rundt seg. Ta litt hensyn til andre.

 

Jeg er ingen helgen, men jeg pleier faktisk å tenke over slikt.

 

Det kan jo sammenlignes med dette å ikke trekke bakover i bussen så flere får være med. Ble nesten frakjørt i dag fordi ingen stod bak mellom setene der.

Lenke til kommentar
...

Man mener at NTNU i stedet bør vurdere alternative inngrep, som for eksempel å sperre for tilgangen til uønskede nettsteder.

...

Hvis alternativet er tilfeldig sensur, så er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som er greiest. Hvor går grensen mellom ønskede og uønskede nettsider?

Personlig synes jeg at om NTNU skal levere nett til studentbyene, så må de forholde seg til de samme reglene som andre ISP-er. Man kan argumentere for at NTNU gir veldig billige superlinjer, men de som bor i studentbyer kan ikke bestemme at de vil ha f.eks. Telenor i veggen i stedet. NTNU bør holde seg for gode til å leke politi for private rettighetshavere.

Lenke til kommentar
...

Man mener at NTNU i stedet bør vurdere alternative inngrep, som for eksempel å sperre for tilgangen til uønskede nettsteder.

...

Hvis alternativet er tilfeldig sensur, så er jeg faktisk ikke helt sikker på hva som er greiest. Hvor går grensen mellom ønskede og uønskede nettsider?

Det er da snakk om sekunder å omgå dette med proxy.

Lenke til kommentar

Jeg tror terskelen for "tilfeldig sensur" er betydelig høyrere enn det systemet som har vært brukt tidligere. Implisitt tror og håper jeg at ulovlig-fildeling-hindrene til NTNU forsvinner i sin helhet. Fortsatt vil 20GB/dag gjelde, og det er denne som i hovedsak er synderen når noen blir "tatt for fildeling".

Lenke til kommentar

Vil ikke du?

 

Nei, jeg har ikke noe behov for å ha 100Mbps og tilgang til f.eks Piratebay.

 

Sånn ellers er jeg enig i at opplegget med internett på studenthyblene burde forandres slik at man har en valgmulighet (som nevnt i UA sin artikkel), men jeg synes det blir for teit å klage på trafikkgrensen pga man ikke får lastet ned den nyeste ditten og datten fra en eller annen torrentside (ikke myntet mot deg, men mot de som klager på trafikkgrensen hvert jævla år, selv om det ble litt off-topic;)).

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Etter at de satte opp grensen til 20GB/24t har ikke jeg registrert noen klager. Jeg var en av disse "sytepavene" som var kraftig irritert på 10GB-grensen da jeg nesten hver helg sto i fare for å bli utestengt pga lovlig streaming, så 20GB/24t var en stor lettelse.

 

Lurer på hvor mye ekstra trafikk de har registrert i nettet sitt etter at de hevet grensen. Argumentet for å ha en grense er at de aller fleste ikke trenger noe mer (noe jeg er enig i) og at det var ~3% av brukerne som hadde 100Mb seedbox og ødela for alle andre. Ser ikke for meg at den nye grensen har ført til nevneverdig større belastning på nettet, så de kunne godt satt den enda et hakk høyere for å tilpasse de som har behov for det.

 

Forresten relativt trangsynt å påstå at alle som har klaget på trafikkgrensen gjør det på grunn av ulovlige torrents.

Endret av KjellV
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg pusher grensen rimelig godt etter en PL-lørdag med laptopen koblet til prosjektoren i stua, med stream fra TV2 Sumo. Null nedlasting fra torrentsider. I dag er det svært mye som kan streames, og grensen kan være et hinder for dette.

 

Joda, er klar over at det finnes millioner av lovlige måter å få mer enn 20 GB trafikk på hver dag, og for de som bruker en av disse måtene så er det selvsagt veldig kjipt, men det er vel slik samfunnet har blitt; noen få ødelegger for mange andre.

 

Forresten relativt trangsynt å påstå at alle som har klaget på trafikkgrensen gjør det på grunn av ulovlige torrents.

 

Er kanskje ikke alle, men antageligvis langt nærmere 99% enn 50%.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...