Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Noen som betaler egen strømregning* og har tips til "billig" leverandør som har nogen lunde stabile priser? Fant raskt ut at det er et hav å velge i mellom der alle bare har ørliten forskjell i pris :S

 

*edit: som i at man selv velger strømleverandør.

Hei du. Jeg er ikke skamgod på detta her, men jeg har Norgesenergi (den fine gule), og jeg har opplevd at det i seg selv er tilstrekkelig argument til å få telefonselgere fra andre selskap til å slutte å mase ("ja, da har du faktisk et ganske godt tilbud fra før"). Jeg er ikke typen som snur på øret når det gjelder sånne typer utgifter, men jeg tror de er tålelig konkurransedyktige. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Vi er bedre på sykkelreperasjoner enn webdesign...

:!:

Men kan anbefale dem. Til forskjell fra typisk sportsbutikk der ingen egentlig har peiling er disse flinke. Hjulpet meg en del med landeveissykkelen min.

Bakhjulet mitt knakk noen plasser, og var redd jeg måtte kjøpe nytt for noen tusen kroner, men de klarte å fikse det for rundt 250 kr.

Lenke til kommentar

Samfundet har en filmklubb

 

Hvordan melder jeg meg inn ?

 

Har NTNU en egen filmklubb? I såfall, hvordan melder jeg meg inn?

 

Møt opp, betal 60 kr. Søndager klokken åtte, første gang er om en uke. Bakdøren på Samfundet. Vil dere være med og styre og velge filmer, kan dere søke dere til Kulturutvalget.

Lenke til kommentar

Hvordan bør jeg prøve å jobbe med mattefaget (matte 1)? Er hele Calculus 1 boka pensum, eller bare deler (altså det som blir gjennomgått ved forelesninger)? Bør jeg prøve å lese gjennom boka etterhvert som vi går gjennom og ta for kapittel for kapittel? Eller bare jobbe med øvinger og forstå oppgavene der, så slår jeg opp i boka når det trengs? Går vi gjennom alle kapitlene i rekkefølge, eller hopper man frem og tilbake? :p

 

Angående teknostartøvingen i matte 1, aner noen om det vil bli gått gjennom ting slik som inverse funksjoner i forelesning eller er dette ting man rett og slett må lære seg selv? Må man bruke mye tid til øvingene utenom øvingstimene (tenker da først og fremst på teknostartøvingene) eller har man tid nok i øvingstimene? :) Føler jeg burde brukt mer tid på det i helgen (vet det ikke er obligatorisk, men vil gjøre dem for det).

Lenke til kommentar

Hvordan bør jeg prøve å jobbe med mattefaget (matte 1)? Er hele Calculus 1 boka pensum, eller bare deler (altså det som blir gjennomgått ved forelesninger)? Bør jeg prøve å lese gjennom boka etterhvert som vi går gjennom og ta for kapittel for kapittel? Eller bare jobbe med øvinger og forstå oppgavene der, så slår jeg opp i boka når det trengs? Går vi gjennom alle kapitlene i rekkefølge, eller hopper man frem og tilbake? :p

 

Det andre du sa er mitt tips. Ja, og så bør du begynne med eksamensoppgaver tidlig. Suksessformelen for en god karakter i de fleste siving-fagene er ikke nødvendigvis forståelse, men at man har sett og løst mange tidligere gitte oppgaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan bør jeg prøve å jobbe med mattefaget (matte 1)? Er hele Calculus 1 boka pensum, eller bare deler (altså det som blir gjennomgått ved forelesninger)? Bør jeg prøve å lese gjennom boka etterhvert som vi går gjennom og ta for kapittel for kapittel? Eller bare jobbe med øvinger og forstå oppgavene der, så slår jeg opp i boka når det trengs? Går vi gjennom alle kapitlene i rekkefølge, eller hopper man frem og tilbake? :p

 

Det andre du sa er mitt tips. Ja, og så bør du begynne med eksamensoppgaver tidlig. Suksessformelen for en god karakter i de fleste siving-fagene er ikke nødvendigvis forståelse, men at man har sett og løst mange tidligere gitte oppgaver.

 

Personlig synes jeg de to tingene ofte går hånd i hånd, å løse oppgaver er en god måte å opparbeide seg forståelse.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Angående teknostartøvingen i matte 1, aner noen om det vil bli gått gjennom ting slik som inverse funksjoner i forelesning eller er dette ting man rett og slett må lære seg selv?

Jeg har allerede hatt to dager med forelesning forrige uke, i første time var det inverse funksjoner.

Har du ikke hatt noe Matte1 enda? Hvilken linje går du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...