Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter litt søking fant jeg noe om at Sal 3 Prinsen var spesielt bra. Bør jeg satse på noe der?

Eller er det andre gode saler?

7947395[/snapback]

Ingen saler i Trondheim er spesielt bra, men Prinsen 3 går helt greit.

Jeg så nettopp Zethyr og NiTro. *Stalke*

7947512[/snapback]

2 vs 1 = Dead sim.
Lenke til kommentar
Jeg synes midtsemesterprøver er flott. 2x full score gir en liten betryggelse før eksamen. Det gir også en grei pekepinn på hvor mye man bør jobbe, selv om de generelt virker litt lettere enn eksamen.

Øvinger er også greit, da jobber man seg jevnt gjennom alt stoffet, samme om man har arbeidsvaner fra før eller ei. Arbeidsmengden er også overkommerlig.

Jeg vil ellers benytte anledningen til å hilse til alle venner og kjente: man blir jo berømt, også i det virkelig liv, av å poste på diskusjon.no.

7938853[/snapback]

Midsemester-prøver er dårlige av to grunner 1. Du kan vite veldig mye om temaet på slutten av semesteret, og fortsatt få dårlig uttelling. Mao er det ingen god indikator på hvor god du er i faget når du er ferdig med det, til det er de for snevre og tidlige. I tillegg hemmer de fleksisbiliteten din, lesemessig.

2. Gjør du en dårlig midtsemester, så har man også ødelagt for en eventuell konte, noe som i mine øyne er ganske tåpelig.

AtW

7938878[/snapback]

Har både hatt gode og dårlige erfaringer med midtsemester, i noen fag tjener de den nytten at man blir absolutt nødt til å sette seg inn i alt gjennomgått stoff halvveis i semesteret, noe som letter arbeidsmengden i eksamenstiden. Andre gnager er de veldig lette og gir et feilaktig bilde av hvor godt man ligger an og hvor mye arbeid som kreves for å få en god karakter. Alt i alt kan jeg vel si at jeg er glad at jeg ikke har noen midtsemesterprøver i år, men om jeg hadde hatt det kunne eksamenslesinga bli litt mindre intens.

Lenke til kommentar

Mens vi er inne på midtsemestere, så vil jeg informere samtlige som hadde matte1 sist semester om en mulig feil.

Jeg fikk følgende begrunnelse for karakteren min:

1A: 5p

1B: 0p

2: 10p

3A:5p

3B:5p

4:10p

5:9p(10p - 1p for regnefeil)

6:10p

7A:10p

7B:2p

Poengsum: 66p. Dette er 66p av totalt 80p mulig, ettersom midtsemesteren teller 20p.

Her begynner problemene:

Total poengsum: 66p + 8p(midtsemester) = 74p (Karakter: C). Ut i fra dette skulle man tro at jeg fikk 4 av 10 på midtsemester, hvilket som er helt feil. Jeg fikk 8 av 10, hvilket som skal tilsvare 16p - ikke 8.

Har snakket med 2 faglærere om dette, og de er enige. Så anbefaler alle som stusset på karakteren til å be om begrunnelse asap.

Endret av Rakkerunge
Lenke til kommentar

Fakultetet imponerer stadig med sin glimrende inkompetanse. Jeg er på overtid for å få begrunnelsen, og sendte dem derfor en purremail. Joda, begrunnelsen hadde de gitt, men en feil med systemet hadde ødelagt litt for dem. Begrunnelses-saken er nå fjernet fra klagesida, og jeg må stole på at fakultetsdama klarer å snakke med faglærer. Jeg hadde også samme bug med poengene, forresten^^.

Lenke til kommentar
Et annet problem er at det tviholdes på LF. Jeg ville gjort øvingene med støtte i LF, slik at jeg kan se etter hint der jeg står fast, kontrollere svarene til slutt og ikke minst se hvordan de foreslår å løse oppgaven - da risikerer jeg til og med å lære noe nytt.

Kan ikke se noen god grunn til å ikke gjøre det sånn, da de som vil koke uansett koker (og med LF ville de kanskje lest igjennom og lært litt, i motsetning til ukritisk koking av en kamerat som kanskje ikke har gjort noe rett...)

7947118[/snapback]

Ja, endel fag lenger opp har forstått det og lanserer alle LF ved semesterstart. Med LF kan man regne som man selv vil, man kan gjøre det i et økt tempo kontra uten (altså ligge flere øvinger foran), man slipper å spørre studassen om ting LF forklarer fint. Det er suverent mye bedre.

AtW

Lenke til kommentar
15. mars blir en fin dag...

08.15-10.00 Midtsemesterprøve MA0002 (Brukerkurs i matte B)

12.15-14.00 Midtsemesterprøve MA0301 (Elementær diskret matte)

Til uka skal jeg få besøk i noen dager, og jeg vurderer å gå på kino.

Etter litt søking fant jeg noe om at Sal 3 Prinsen var spesielt bra. Bør jeg satse på noe der?

Eller er det andre gode saler?

7947395[/snapback]

I trondheim er det merkverdig mye uskarpheter og andre problemer på kinoen synes jeg, jeg synes kvaliteten her er kritikkverdig.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer med å gå på kino generelt, p.g.a den øredøvende lyden som jeg opplever som fysisk/kroppslig smerte.

Men så skal det sies at jeg pleide å bruke hørselsvern på nyttårsaften da jeg var liten, og var i kokketroppen i militæret for å spare ørene mine for smerten av høye lyder.

Så mine kinoproblemer er kanskje ikke representativt.

Jeg foreslår å lage kino med god lyd. Høy lyd er ikke det samme som god lyd.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår å lage kino med god lyd. Høy lyd er ikke det samme som god lyd.

7949996[/snapback]

Til en viss grad er det det, men jeg er enig i at mange overdriver endel ja. (konserter og kinoer har feks et høyere nivå enn jeg foretrekker, for å ikke snakke om det irriterende smellet til strindens).

AtW

Lenke til kommentar
Nå skal man gå med øreplugger på konserter da ... Det er bare de som ikke er rutinert nok til å bruke det som ikke bruker det.

(Men de lærer av sine feil når de sliter med tinitus i 30-års alderen)

7950174[/snapback]

Og det faktumet at man bør gå med øreklokker konstant tyder ikke på at nivået er noe høyt?

AtW

Lenke til kommentar
Nå skal man gå med øreplugger på konserter da ... Det er bare de som ikke er rutinert nok til å bruke det som ikke bruker det.

7950174[/snapback]

Og det faktumet at man bør gå med øreklokker konstant tyder ikke på at nivået er noe høyt?

AtW

7950211[/snapback]

Hvor kult er det å gå på konsert der lyden er lav?

Lenke til kommentar

7950174[/snapback]

AtW

7950211[/snapback]

Hvor kult er det å gå på konsert der lyden er lav?

7950324[/snapback]

Det er en viss forskjell på lav, og så høyt at man får terskeskift (i værste fall permanent i lengden).

AtW

Lenke til kommentar
Slutt med off topic.

7951228[/snapback]

Du mener sånn som hvor mye pizza du har spist på bedpress, snøballkriger og vitser?

Denne tråden har hatt en ganske løs tone, og siden folk har sett ut til å trives med det, så har ihvertfall jeg personlig latt det være sånn, jeg kan godt holde være litt striktere om det er ønskelig.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...