Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Håper å komme inn på gløs etter jeg er ferdig med videregående, og jobber hardt for det :p

Har to spørsmål:

1. Hva er mest vanlig av å bo med kamerater og bo i et kollektiv med folk du ikke kjenner fra før? Er fra en litt mindre plass så tviler på at det blir mange kompiser som emigrerer til Trondheim etter VG3.

2. I disse kollektivene, blir du satt sammen med folk som går til samme skole (altså gløs), eller riskerer du å komme sammen med folk som går på f.eks. høyskolen eller dragvoll?

Endret av Pyls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste bor alene (eller med folk de ikke kjenner) i begynnelsen, men mange flytter inn sammen med folk de har blitt kjent med etter en stund.

 

Kollektivene til SiT, Voll og sikkert alle lignende kollektiver også blir satt sammen tilfeldig. Ser ikke problemet i det, egentlig.

Endret av operg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Okay, kanskje jeg satser på å bo i kollektiv og derreter flytte inn med noen nye bekjentskap. Satser på at det ikke er så uvanlig å flytte ut fra det første kollektivet, om man skulle være uheldig :p

Det er overhodet ikke noe problem å bo med folk som studerer andre steder, tenkte bare det kunne være litt greit om man trengte hjelp til noe faglig eller vil gå gjennom stoffet med noen andre :D

Endret av Pyls
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Pyls, Nå er det jo veldig mange forskjellige fag og linjer innad på Gløs også da.

De aller fleste av mine venner som flyttet på kollektiv i fjor, har funnet seg nye steder å bo nå. Enten sammen med nye venner, gamle venner, alene, eller bare nytt kollektiv. Det går helt greit det, bortsett fra at det er pain in the buttt å flytte...

Har man ressurssterke foreldre og litt sparepenger selv, kan det jo også være aktuelt å kjøpe leilighet. Jeg og minst tre andre fra klassen min på VGS har gjort det i samarbeid med foreldre. Det er ikke SÅ mye dyrere i måneden, og en veldig bra investering hvis man har muligheten til det :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper å komme inn på gløs etter jeg er ferdig med videregående, og jobber hardt for det :p

Har to spørsmål:

1. Hva er mest vanlig av å bo med kamerater og bo i et kollektiv med folk du ikke kjenner fra før? Er fra en litt mindre plass så tviler på at det blir mange kompiser som emigrerer til Trondheim etter VG3.

2. I disse kollektivene, blir du satt sammen med folk som går til samme skole (altså gløs), eller riskerer du å komme sammen med folk som går på f.eks. høyskolen eller dragvoll?

Bo på Gløs med sekkemannen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes at 5 milliarder deltidsansatte er lite produktivt. Hvis man kjører de opp på heltid kan man sikkert revitalisere andre deler av prosjektet med opptil flere milliarder arbeidere.

Øhh, var det en kommentar til noe i den Sekkemannartikkelen?

 

"VFVF skal bestå av 4-5 milliarderdeltidsarbeidende “soldater” med enstreng æreskode innad, som bl.a. innebærerforbud mot hykleri i form av å arbeidemed VFVF samtidig som man synder motmiljøet, eller nyter alkohol. VFVF vil ogsåskape 1 milliard arbeidsplasser, rundtdet daglige vedlikeholdet av båtene,økonomisk drift, og hydrogenproduksjon"

 

Synes det høres kjempeflott ut. :love:

Lenke til kommentar

Er det sånn at det ikke er noe fadder ordning for de som bare skal ta en mastergrad og begynner på en måte i 4 klasse? :O

Det er vel litt avhengig av hvor du begynner. Vet at Abakus (Datateknikk og Komunikasjonsteknologi) har hatt et eget opplegg for de som begynner rett på master før, de har det sikkert i år også.

Lenke til kommentar

Er det sånn at det ikke er noe fadder ordning for de som bare skal ta en mastergrad og begynner på en måte i 4 klasse? :O

Det er vel litt avhengig av hvor du begynner. Vet at Abakus (Datateknikk og Komunikasjonsteknologi) har hatt et eget opplegg for de som begynner rett på master før, de har det sikkert i år også.

 

 

aiit! Begynner på datateknikk, så da er det håp at de har det da :)

Da håper jeg at vi får info om det i morgen på imatrikuleringa (eller hva det kalles) :D

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Er det sånn at det ikke er noe fadder ordning for de som bare skal ta en mastergrad og begynner på en måte i 4 klasse? :O

Det er vel litt avhengig av hvor du begynner. Vet at Abakus (Datateknikk og Komunikasjonsteknologi) har hatt et eget opplegg for de som begynner rett på master før, de har det sikkert i år også.

 

 

aiit! Begynner på datateknikk, så da er det håp at de har det da :)

Da håper jeg at vi får info om det i morgen på imatrikuleringa (eller hva det kalles) :D

Fikk høre i dag at man bare skulle hive seg med. Men det ble jo mest å henge med 1. klassinger, og da blir man vel ikke så godt kjent med folk. Med mindre alle masterstudenter hiver seg med da.

 

Who knows..

 

Noen som jobber ved siden av masterstudiene her? Er 3 kvelder med jobbing for mye i ukedagene?

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...