Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Noen nye studenter som har fått PIN-kode til å logge inn på StudentWeb og betale semesteravgift? Jeg prøve å bestille PIN-kode på e-post, men fikk ikke logget inn med den...

Håper det ikke er noe som haster med å få betalt den semesteravgiften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen nye studenter som har fått PIN-kode til å logge inn på StudentWeb og betale semesteravgift? Jeg prøve å bestille PIN-kode på e-post, men fikk ikke logget inn med den...

Håper det ikke er noe som haster med å få betalt den semesteravgiften.

Det er ganske mange som ikke betaler før etter immatrikuleringen, men jeg synes det er greit å få semesteravgiften ut av verden. Dessuten må den vel betales før Lånekassen punger ut?

Lenke til kommentar

Tror også den må betales før man får tilgang til diverse studentnett/mail, adgangskort osv. Så har tenkt å betale den så fort som mulig, men akkuratt for øyeblikket har jeg ikke muligheten da jeg ikke får logget inn på studentweb.

Lenke til kommentar

Noen som bor på Berg studentby og kan bekrefte eller avkrefte at det koster 18 kr pr. vask i vaskeriet?

Det stemmer, slik er det i alle SiT-hyblene. I teorien er det gratis å bruke tørketrommel, men det er aldri noen ledige tørketromler. Før kostet det ti for vask og åtte for trommel, men de slo det sammen fordi folk stappet tørketromlene helt fulle for å spare penger. Elendig tiltak.

Lenke til kommentar

Før kostet det ti for vask og åtte for trommel, men de slo det sammen fordi folk stappet tørketromlene helt fulle for å spare penger. Elendig tiltak.

Hvor har du det fra? Jeg tok direkte kontakt med SiT og spurte, de sa at det er fordi de ikke vil at folk skal tørke på hybelen sin, pga fare for mugg. Det står faktisk i hybelkontrakten at det er forbudt å tørke på hybelen.

Selv er jeg uenig med dette tiltaket, men det er nå sånn de har gjort det.

Lenke til kommentar

Før kostet det ti for vask og åtte for trommel, men de slo det sammen fordi folk stappet tørketromlene helt fulle for å spare penger. Elendig tiltak.

Hvor har du det fra? Jeg tok direkte kontakt med SiT og spurte, de sa at det er fordi de ikke vil at folk skal tørke på hybelen sin, pga fare for mugg. Det står faktisk i hybelkontrakten at det er forbudt å tørke på hybelen.

Selv er jeg uenig med dette tiltaket, men det er nå sånn de har gjort det.

Du har rett, jeg husket feil. Jeg snakket selv med dem om det, og det med å stappe tromlene fulle ble nevnt. Greia med det var at det heller ikke virket, siden tøyet såklart ikke ble tørt av det.

Lenke til kommentar

Noe som har noe å si om forkunnskapskrav til MA1301 - Tallteori? Skal i utgangspunktet bare ta Brukerkurs i matte A og B (den matten som byggerp å R1), men har litt lyst til å ta et matematikkemne til. Går Tallteori greit med kun brukerkursmatte, eller eventuelt til selvstudie etter MA0001? Synes faget virker veldig artig.

Lenke til kommentar

Noe som har noe å si om forkunnskapskrav til MA1301 - Tallteori? Skal i utgangspunktet bare ta Brukerkurs i matte A og B (den matten som byggerp å R1), men har litt lyst til å ta et matematikkemne til. Går Tallteori greit med kun brukerkursmatte, eller eventuelt til selvstudie etter MA0001? Synes faget virker veldig artig.

Burde gå greit hvis du er motivert.

Lenke til kommentar

Burde gå greit hvis du er motivert.

Står at anbefalte forkunnskaper er "Videregående skoles pensum i matematikk." Går det greit med kun R1? Lurer på å jobbe litt med læreboka frem til studiestart.

Lenke til kommentar

Du trenger i utgangspunktet ingen matematikkunnskaper ut over ungdomskola for å ta det. Det hjelper såklart med en viss matematisk modenhet (ganske mye bevisføring) men det er ingenting i veien for å ta det nå. Bachelor matematikk har det første semester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...