Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Senteravstand som Holger sier gjør oppgaven uforståelig. Regnet med 2m bred veranda og fikk rett (mitt svar = 16, svarantydning er 15-20).

7902486[/snapback]

betyr bare at det er 1 meter på hver side som den enkelte bjelke må holde oppe. altså kan du tenke deg at verandaen på tegningen i øvingen stikker en meter ut av papiret, og en meter inn i papiret. bjelken som står vertikalt ligger i papiret.

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Husker ikke tallsvar, men ble mye mer last på midtbjelken ja, så har nok fått det rett.

Hentet øving 3 da jeg leverte øving 4 i dag, og hadde ikke fått godkjennt. Viste seg at jeg bare hadde levert 50% av øvingen :p Litt mer irriterende da det samme skjedde på matte 3-eksamen :D

Lenke til kommentar

Flere her som har mekanikk? :)

Anyways, oppgaven er levert og ferdig med det. Brukte at momentet i A = 0, og så vanskelig var det (håper jeg?)

Btw: Noen som vet hvor Impuls(e) Lerkendal er? Finner tlf. nr på gule sider, men ikke noe adresse. Kan jo ringe, men sikkert noen her som vet det, som f.eks. trøls :)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Btw: Noen som vet hvor Impuls(e) Lerkendal er? Finner tlf. nr på gule sider, men ikke noe adresse. Kan jo ringe, men sikkert noen her som vet det, som f.eks. trøls :)

7908379[/snapback]

Mente du trulshe? Sånn med tanke på at jeg også tar MFEL1050, mener jeg..

Impulse ligger i selve Lerkendal stadion. Dolly Dimples ligger rett fram, og Impulse rundt hjørnet til høyre.

Edit: Måtte bare sjekke et google-søk, og da finner man jo hjemmeside med bilder og det hele.

Endret av trulshe
Lenke til kommentar

Gah, mente jo selvsagt trulshe. Så du hadde ført deg opp kl 13 begge dager ja. Blir sikkert en knallhard kondisøkt, og jeg faller vel om med sting under oppvarmingen som vanlig.

Prøvde selv et googlesøk med 'Impuls Lerkendal', og det hjalp ikke så mye. Takker for linken.

Lenke til kommentar
lang mekanikk-øving denne uka. bra at det er litt gøy, i det minste.

7937113[/snapback]

Litt noob-spørsmål kanskje, men jeg lurer litt siden jeg skal begynne i Trondheim til høsten. Øvinger, er det som lekser? Avhenger karakteren av øvingene? Er de obligatoriske?

Lenke til kommentar

Øvinger er innleveringer som er obligatoriske i de fleste fag etter at kvalitetsreformen skyllet inn over NTNU. Hvor ofte de kommer og hvor mye arbeid man må legge i dem avhenger. Stort sett teller de ikke på karakterene, men her finnes noen unntak. Stort sett er det litt møkk å måtte gjøre øvinger, men om man ikke gjør øvingene i fag der de ikke er obligatoriske må man ta helteaktige skippertak om man har tenkt til å stå på eksamen.

Lenke til kommentar

Øvinger er omtrent som innleveringer på vgs, bare at de godkjennes i steden for å karaktersettes.

For å komme med et eksempel på øvingsopplegg:

I matte1 hadde vi 13 hjemmeøvinger, der man måtte levere og få godkjennt 8 av dem. I tillegg hadde vi 12 auditorieøvinger der 12 må være godkjennte. Auditorieøvinger er vel bare i matte 1 og 2 man har. Tror de sier at man må ha prøvd på 75% av oppgavene på hjemmeøvingene, mens auditorieøvingene får man godkjennt uansett.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...