Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Noen som bruker iPad for å notere under forelesninger? Hvordan fungerer det isåfall?

Vurderer å investere i en til neste år :-)

Tror ikke du skal kjøpe en iPad for å bruke den til så skrive med i forelesninger, der bruker man vanligvis kun blyant og papir, og uansett vil det være bedre med en liten pc med et fysisk tastatur.

Men hvis du har lyst på en iPad uansett kan den sikkert brukes til det. jeg vet ikke hvor enkelt det er å skrive greske tegn på en iPad. Det spørs igjen på om du skal studere historie eller matematikk hva du bør gå for

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har planer om å gå siv.ing. Denne appen så veldig bra ut da, fint å tegne figurer og sånt.

Finnes jo også bøker til iPad, så da kan jeg muligens lese skolebøker på den også ;-) Har en 13 tommers (?) MacBook pro som jeg tenker å bruke, men iPaden er jo utvilsomt veldig kul også da, hehe...

Lenke til kommentar

I en periode brukte jeg Microsoft Onenote og tegnebrett for å notere. Dvs jeg skrev ting med tastaturet og "tegnet" formler og figurer. Det fungerte ganske bra etter litt tilvenningstid. Eneste ulempen var det eksterne tegnebrettet, det hadde vært litt mer hendig om det var integrert i PCen (men tablet-PCer er vel foreløpig dyre).

Ulempen med en Ipad er vel at den ikke har "skikkelig" tastatur, dermed er det ikke så lett å effektivisere ved å skrive på vanlig måte der du kan.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Sindre: enig med deg, er nok enklest å få noen brev fra forelesere man har jobbet med som studass eller undass. Spesielt undassjobber hos idi/item skaffer deg god kontakt med en del professorer.

Har hørt at det er mases folk som kommer inn på Berkeley med lavere enn B i snitt, da virker det ikke spesielt ekslusivt å gå der på de studiene. Når det er sagt er jo Berkeley helt råe på en del humaniorastudier (og kanskje økonomi?) og har sikkert derfor en del fler studieplasser og ressursser til å ta inn utvekslingsstudenter enn f.eks på computer science, hvor Berkeley kun er på topp ti..

Det viktigste jeg tror man må innse når man snakker om Berkeley, er at det innebærer en studiehverdag proppfull av ting å gjøre, og at tiden en får til å reise og oppleve USA er minimal sammenlignet med de som er ved andre universiteter.

iPad: fikk toern selv for et par uker siden, den er helt konge til mange ting, men ikke til å notere. Så, kjøp den gjerne, men jeg tror ikke du slår penn og papir med det første, selv om den definitivt er hippere :)

Endret av wendel
Lenke til kommentar

Nåvel. Var folk i klassen min som var på Berkeley, og det inntrykket jeg sitter igjen med var at man ikke trengte å gjøre så mye for gode karakterer. Det avhenger vel dog av hvilke fag man tar ...

Berkeley er et av universitene i USA med høyest karakterinflasjon, så det er godt mulig at det er forholdsvis lett å få A. Det er gjerne 30-40% av studentene som får A, til og med i større fag. Samtidig er det ved amerikanske universiteter mye obligatorisk arbeid i forhold til norske universiteter.

Flere som hadde matte 2 i dag? Har ikke kommet LF enda, men gikk mye bedre enn forventet.

Var mange som snakket om at de ikke husket hvordan man evaluerte grenser i flere variabler. Kom heldigvis på hvordan det skulle gjøres på slutten av eksamen. :)

LF er forresten ute nå.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jepp, sjekka det nå. Eneste jeg gjorde feil var at jeg endte opp med negativ vinkel, mens fasiten fikk positiv vinkel på oppgave 4b. Også er jeg litt usikker på om jeg gjorde oppgave 2 riktig. Skrev at den ikke var kontinuerlig pga. x->0 så ble det 2 og når y->0 så ble det 0, altså forskjellig, altså ikke kontinuerlig. Er det korrekt?

Lenke til kommentar

Tviler på at de prøvde hardt på det akkurat. Det er ikke tilfeldig når de fjerner alt av "normale" oppgaver og erstatter med utledning av trykk i roterende kar, beregne trykk i en hemma roterende konstruksjon, skissere log(dp/dx) vs log(Re) og tilogmed en ikke-stasjonær strømning med en uløselig hastighet. Jeg regner vel med at de fleste gjorde det ganske bad, så de kanskje trekker opp snittet litt. Aner ikke hvor hyggelige fluid-folk pleier å være på det?

Vet ikke hvor hyggelige de er på det. Men det hadde hvert hyggelig med lf i hvert fall.

Vet noen hvorfor det er så stor karakterforskjell mellom tep4100 og tep4110?

Fagene skal egentlig være helt like, du kan ta det ene eller det andre og få dem godkjent om hverandre, men 4100 har 30% stryk og en karakterkurve som heller mot høyresiden, 4110 har 15% stryk og en mye pener kurve.

Lenke til kommentar

Tviler på at de prøvde hardt på det akkurat. Det er ikke tilfeldig når de fjerner alt av "normale" oppgaver og erstatter med utledning av trykk i roterende kar, beregne trykk i en hemma roterende konstruksjon, skissere log(dp/dx) vs log(Re) og tilogmed en ikke-stasjonær strømning med en uløselig hastighet. Jeg regner vel med at de fleste gjorde det ganske bad, så de kanskje trekker opp snittet litt. Aner ikke hvor hyggelige fluid-folk pleier å være på det?

Vet ikke hvor hyggelige de er på det. Men det hadde hvert hyggelig med lf i hvert fall.

Fagene skal egentlig være helt like, du kan ta det ene eller det andre og få dem godkjent om hverandre, men 4100 har 30% stryk og en karakterkurve som heller mot høyresiden, 4110 har 15% stryk og en mye pener kurve.

Kan ha noe med hvilke linjer som tar fagene.

Lenke til kommentar

Dette er vel marin sin "versjon". Ikke 100% lik, men man kan få godkjent 4100 og vice versa.

Så vidt jeg vet, hadde de åpen bok-eksamen i høst (for første gang?), den var kanskje litt for lett.

Lenke til kommentar

Søtten og, skulle ønske jeg kunnet få se Høgskoleparken idet regngudene gikk bananas.

Det var ikke så mye å se. Jeg ble våt, grillen ble våt, pølsene ble kalde, det kom masse vann inn i potetsalatboksen siden vi glemte å sette på lokket i all hast, men pilsen gikk fortsatt ned. ;)

Lenke til kommentar

Dette er muligens litt urelatert, men det er vel ikke tilfeldigvis noen her som studerer biologi/studerte biologi/kjenner noen som tar biologi?

Jeg vurderer å ta bachelor i det (og så påbygg med master, mest sannsynlig for å bli marinbiolog), men det er så mange som sier til meg at det er veldig vanskelig å få jobb?

Jeg skjønner godt om det ikke er mulig å svare på (biologi er jo et bredt fag), men hvis det hadde vært noen som hadde noe som helst å si på temaet hadde det vært kjempenyttig. :new_woot:

Lenke til kommentar

Vi fikk spist oss stappa mett og var akkurat vel i hus da det begynte å fosse ned.

Hvor er moroa i å komme seg vel i hus? Synes det var herlig å stå der i regnet og drikke pils jeg - spesielt ettersom jeg hele dagen før vi gikk ut satt og hatet at kontoret mitt var et forpult drivhus uten mulighet for å få inn frisk og kjølig luft.

Lenke til kommentar

Hvor er moroa i å komme seg vel i hus? Synes det var herlig å stå der i regnet og drikke pils jeg - spesielt ettersom jeg hele dagen før vi gikk ut satt og hatet at kontoret mitt var et forpult drivhus uten mulighet for å få inn frisk og kjølig luft.

Skift kontor?

Endret av Tallteori
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...