Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Går det noen interessante psykologifag til høsten? Helst et fag der jeg slipper å reise til Dragvoll på forelesninger osv, men heller kan lese selv og likevel ha en sjanse til å få A. Ikke at det trenger å være gratis, men jeg skal ta fire fag på Gløs og det blir fort vanskelig å presse inn tur-retur Dragvoll på timeplanen.

Sosialpsykologi eller personalpsykologi (PSY1050, 15 stp).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med pensumbøker for Kindle?

Jeg har kindle, men det kunne ikke falle meg inn å lese faglitteratur på den (for ikke å snakke om at jeg knapt har funnet noen av bøkene der). Til det er skjermen for liten, selv om det er mulig at det er bedre på Kindle DX. Øvinger (A4 PDF) går greit om man viser de sidelengs (og bare 1/3 av siden hver gang), men det er ikke optimalt på noen måte.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Noen her som var utvekslingsstudent på videregående og nå går på NTNU?

Jeg var i USA og på vitnemålet mitt vil det jo bare stå "bestått", eller noe lignende på alle fagene fra VG2, det vil si alle fagene som var avsluttende på VG2. Jeg hadde IT og fysikk i USA, R1 tok jeg som privatist i høst og har fått alt godkjent fra skolen min. Må jeg sende med karakterutskrift fra USA sammen med vitnemålet mitt?

Lenke til kommentar

Hmm, må finne et annet påskudd for å kjøpe da. Det hadde vært greit å slippe å dra med seg haugene til og fra gløs og.

Du kan jo bruke den til det den er tiltenkt? Jeg leser langt mer skjønnlitteratur etter at jeg kjøpte kindle.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Hmm, må finne et annet påskudd for å kjøpe da. Det hadde vært greit å slippe å dra med seg haugene til og fra gløs og.

Kreyzig (eller hva den heter) finnes i PDF. Men da lagret som bilder og ikke tekst. Passe tåpelig. Så man kan ikke søke, endre skriftstørrelse osv. :roll:

Andre vet jeg derimot ikke.

Lenke til kommentar

Noen her som var utvekslingsstudent på videregående og nå går på NTNU?

Jeg var i USA og på vitnemålet mitt vil det jo bare stå "bestått", eller noe lignende på alle fagene fra VG2, det vil si alle fagene som var avsluttende på VG2. Jeg hadde IT og fysikk i USA, R1 tok jeg som privatist i høst og har fått alt godkjent fra skolen min. Må jeg sende med karakterutskrift fra USA sammen med vitnemålet mitt?

Jeg var i likhet med deg utvekslingsstudent i fjor og har nå søkt til NTNU. Jeg har levert dokumentasjon på fagene mine til skolen, og har ikke lagt ved noe ekstra, ei planlegger jeg å gjøre det. Men, hvis du er usikker kan du jo sende en e-post til NTNU/Samordna opptak, evt ta kontakt med skolen din (rådgiver eller noe).

Lenke til kommentar

Hmm, har det noe å si ifra når du hadde professorene du får anbefalingsbrev fra? Kan man få det fra de man hadde i 1 klasse eller bør det være noen ifra 3? Tenker det er lettest å bli kjent med professorer fra fag du er med i referansegruppe i og som du er stud.ass i senere.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med pensumbøker for Kindle?

Detver ikke noe problem gitt at boken eksisterer i kindle store eller annen tilpasset form og boken i tillegg er nogenlunde sekvensielt (det blir fort slitsomt om den stadig vekk refererer til figurer/tabeller et helt annet sted).

Desverre finnes det faktisk ganske få pensumbøker på kindlestore ( ihvertfall etter år 2 på datalinja), så du bør sjekke om bøkrne du trenger faktisk eksisterer.

Bøker i pdf form blir stort sett ganske slitsomt, da kindle ikke klarer å vise en hel a4 side, og heller ikke har noen god resize funksjon. Man kan prøve å konvertere pdfen til noe som passer bedre, men det fungerer så langt dårlig med mindre pdfen bare er tekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...