Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært borti diverse programmering før (bl.a. QBasic, VB, C# (.net, windows, silverlight)), men ikke på et veldig avansert nivå...

Kanskje jeg burde vente litt med rene programmeringsfag og bare satse på noe annet i stedet, som f.eks diskmat :p

Du trenger ikke diskmat for å ta noen av programmeringsfagene (de du var inne på). Det kan uansett være interessant, og er relevant til f.eks. algoritmer og datastruktirer hvis du har planer om å ta det.

En mulighet for din del er å ta diskmat og TDT4110 dette semesteret, så kjøre på med TDT4100 eller 4102 til våren. (Samme komboen som kjøres på datateknikk m.m.) Da får du en grei innføring i programmering. (Diskmat hvis du har lyst, ikke for programmeringens del.)

Lenke til kommentar

Tja. Enten gjennomfører jeg den opprinnelige planen og velger IT1103 og godtar at jeg får under 30 sp på et semester (og dermed ikke fullt stipend), eller så velger jeg diskmat, og fyller de 30 sp som lånekassen krever for fullt stipend.

Jeg har vært borti diverse programmering før (bl.a. QBasic, VB, C# (.net, windows, silverlight)), men ikke på et veldig avansert nivå...

Kanskje jeg burde vente litt med rene programmeringsfag og bare satse på noe annet i stedet, som f.eks diskmat :p

Du trenger ikke diskmat for å ta noen av programmeringsfagene (de du var inne på). Det kan uansett være interessant, og er relevant til f.eks. algoritmer og datastruktirer hvis du har planer om å ta det.

En mulighet for din del er å ta diskmat og TDT4110 dette semesteret, så kjøre på med TDT4100 eller 4102 til våren. (Samme komboen som kjøres på datateknikk m.m.) Da får du en grei innføring i programmering. (Diskmat hvis du har lyst, ikke for programmeringens del.)

Det høres ut som en plan! :)

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Hva vil du drive med? Kan være at diskmat er en grei erfaring å ha, evt. bare et smågøyalt sidefag.

Jeg hadde knapt programmert før jeg kom til NTNU (kun C# gjennom videregående). Kom meg gjennom både TDT4100 og TDT4102 uten særlige problemer, så det står mer på vilje enn erfaring vil jeg tro. :)

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Jeg vil kanskje gjennomføre en siving i datateknikk da.. og da er jo diskmat relevant.

Akkurat nå studerer jeg musikkteknologi (hvor det er rom for mange "ikke-mustek-fag" inni bacheloren).. Så da tenkte jeg at jeg kanskje kunne begynne å snuse litt på datateknikk-fagene allerede nå :p

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Nokon som har hatt matematikk 4k (TMA4120) og lineære metoder (TMA4145) same semester og kan svare på korleis det var. Vurderer å ta lineære metoder saman med 4k til hausten, men det står at matte 4k er tilrådd forkunnskap (ikkje forkunnskapskrav). Bør eg droppe ideen, eller er det mogleg å kome heilskinna gjennom?

Lenke til kommentar

Nokon som har hatt matematikk 4k (TMA4120) og lineære metoder (TMA4145) same semester og kan svare på korleis det var. Vurderer å ta lineære metoder saman med 4k til hausten, men det står at matte 4k er tilrådd forkunnskap (ikkje forkunnskapskrav). Bør eg droppe ideen, eller er det mogleg å kome heilskinna gjennom?

Jeg skal også ta Lineære metoder og Matte 4K til høsten. Snakket med Andrew Stacey (som underviste Matte 3 for fysmat i vår og underviser Lineære metoder) om det, og i følge ham er det helt uproblematisk.

Lenke til kommentar

Rent matematisk er det ingenting i veien for å ta begge to samtidig, ingenting du lærer i 4K som er nødvendig for å forstå ting i linmet, men det er heller snakk om en modningssak. Er bare å møte opp og se om man faller ut når Andrew begynner å snakke om følger av følger av følger.

Lenke til kommentar

Går det noen interessante psykologifag til høsten? Helst et fag der jeg slipper å reise til Dragvoll på forelesninger osv, men heller kan lese selv og likevel ha en sjanse til å få A. Ikke at det trenger å være gratis, men jeg skal ta fire fag på Gløs og det blir fort vanskelig å presse inn tur-retur Dragvoll på timeplanen.

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært studentassistent i oppfriskningskurset her?

Hei!

Du tilbys stilling som studentassistent ved IME.

Emne: TMA Oppfriskningskurs matematikk

Semester: Høst 2011

Timer: 24 + retting av øvinger

Lønn: kr 131,40/135,10 pr. time (etter kvalifikasjon,

feriegodtgjørelse utbetales ved fratreden)

Oppsigelsesfrist: Gjensidig 1 mnd

Det jeg lurer på er hvor mange timer det er snakk om.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på det faget, men reagerte litt på at det er på masternivå - men siden det ikke er noen anbefalte forkunnskaper er det kanskje ikke noe problem?

Kan andre enn de som går indøk ta faget? Og går forelesningene på Gløs?

Absolutt ingen nødvendige forkunnskaper. Helt grunnleggende innføring til psykologien, cirka på videregående skole-nivå. Forelesninger på gløs, men du trenger ikke følge med på dem for å gjøre det bra (er samme fyren som foreleser, som har skrevet fagboken). Alle gløsinger kan ta faget, det er jo perspektivemne på høyere årskurs.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Er det noen i det hele tatt (praktisk talt) som gidder å levere øvingene på det oppfriskningskurset? Jeg tok selv det kurset i forkant av studiet (don't ask me why), og av de ish 15-20 på gruppa tror jeg det var 3-4 som leverte øving. Tror ikke det er verdens tyngste rettejobb, men igjen kan jeg bare snakke på vegne av den gruppa jeg selv var del av, en gang for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...