Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Eventuelt kan du dra til utlandet akkurat det året det er EiT. Det er visstnok populært, fordi da slipper man hele greia.

7859645[/snapback]

Apropos, jeg har vurdert å dra til utlandet..

Men hvilket år/semester er det EiT ?

Hvor lenge i forveien bør man begynne å planlegge en tur til utlandet?

Noen som vet hvordan sjansene er for å kunne ta et år eller semester i San Diego ? (har hørt det er dritvanskelig :( )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvilket år/semester er det EiT ?

Hvor lenge i forveien bør man begynne å planlegge en tur til utlandet?

7860910[/snapback]

I 8. semester (Våren 4. året).

Du bør begynne å planlegge så tidlig som mulig. Enkelte universiteter har ordentlige avtaler om utveksling, andre har bare muntlige avtaler og andre igjen har bare avtaler mellom professorer/institutt.

Lenke til kommentar
Snakket nettopp med en som gikk ut av fysmat for endel år siden. Han hadde ikke fått jobb på flere år, men ble til slutt ansatt ved NTNU (tar doktorgrad). Han hadde altså B eller bedre i snitt.

edit: kyb er hot. Går i 2. klasse, har fått relevant sommerjobb :thumbup:

7858683[/snapback]

Tviler på at vedkommende er så representativ (evt så er han relativt kresen, og har en veldig snever faginteresse). Kan faktisk ikke komme på noen fysmatere som har stresset voldsomt med jobb, eneste jeg kjenner som sleit litt som nyutdannet gikk på kyb faktisk :)

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har peiling på hvordan det fungerer med studiepoeng -> ekstrapoeng? Fra samordna opptak har jeg at 30 sp = 1,5 poeng, og 60 sp = 3 ekstrapoeng.

Spørsmålet er da, 40 sp, får jeg 1,5 eller 2 poeng? Dvs, er det poeng kun for enten 30 sp og 60 sp (per semester), eller regnes det ut ved Studiepoeng/20?

Lenke til kommentar
edit: kyb er hot. Går i 2. klasse, har fått relevant sommerjobb :thumbup:

7858683[/snapback]

Hvor og hvordan?

7868636[/snapback]

Texas Instruments. Jeg arrangerte bedpres med dem, og det var nok det som gjorde at jeg i det hele tatt fikk intervju. Videre var det trolig karakterer og at de var fornøyd med det jeg hadde gjort ifm bedpres som gjorde at jeg fikk jobben.

Det er mange av "våre" studenter (kyb og elektro) som får jobb nå for tiden, i forbindelse med bedpresene vi arrangerer. Husker jeg rett, gikk du data, og Abakus er jo veldig flinke med bedriftskontakt. Benytt det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...