Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Tror jeg enda har tilgode å møte Samfundet-folk med den holdningen.

 

Varierer vel litt ut i fra hvilken gruppe/hybel folk hører til på. Har f.eks aldri vært borti noen fra FK eller ARK som har hatt slike holdninger, men f.eks andre som holder på med booking, og og ting som skjer der i helgene - ja, der er(var) det mange klyser som tror de er kule fordi de har påtatt seg litt ansvar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

(...) men det er ikke til å stikke under en sko at ganske mange av de som holder til der sosiale tapere/idioter/putt inn hva du vil som tror at de brått har blitt jævlig kule fordi de ble tatt opp til en eller annen gruppe, og nå føler seg viktigere enn andre som ikke er med. Som om de ble kjendis i Bollywood eller noe sånt? ;) (...)

Tror jeg enda har tilgode å møte Samfundet-folk med den holdningen.

 

Det virker som det er et par her som feiltolker utsagn som "Samfundet er kult, søk Samfundet!" til "Du er ikke kul fordi du ikke søker Samfundet!".

Tolk det heller som en positiv oppfordring! Som regel er det slik det er ment. ;)

 

Leste du Jonas sitt innlegg?

 

 

Enig med Evileyez. Det er en del raddiser på samfundet, men i det store og hele oppfatter jeg folk der som ålreite folk som tar seg frivillig verv for å ha noe å gjøre utenfor studiene - ikke fordi de ønsker å være populære eller annerledes. Må si den negative holdningen her forbauser meg veldig.

 

Det er mange hyggelige folk på samfundet, og jeg kjenner mange som har vært aktive. Men samtidig, så er det faktisk en god del som har holdningen "bedre på samfundet enn å sitte på hybelen hele dagen", som om det eneste som finnes av sosiale muligheter i byen er å være frivillig på samfundet.

 

AtW

 

Det er mange hyggelige folk på samfundet, og jeg kjenner mange som har vært aktive. Men samtidig, så er det faktisk en god del som har holdningen "bedre på samfundet enn å sitte på hybelen hele dagen", som om det eneste som finnes av sosiale muligheter i byen er å være frivillig på samfundet.

 

AtW

 

Her er du spot on. Det finnes så uendelig mye annet å gjøre i Trondheim enn å bruke tiden sin på samfundet, og det finnes sikkert millioner av andre måter å få seg venner på - men av en eller annen grunn er det forbanna mange av de som er med på samfundet som ikke forstår det.

 

 

 

Helt enig med dere, samfundet er kjempebra, kanskje spesielt for førsteklassingene, men å komme med en blærete "enten er du med på samfundet eller så er du et null" holdning syns jeg bør reageres på. Denne typen uttalelser sier mer om livet til personen som skrev innlegget før de ble med på samfundet, enn noe annet...

Endret av Deneb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste du Jonas sitt innlegg?

Ja, og jeg tolket det faktisk ikke negativt i det hele tatt. Jeg tolket det heller ikke som at Samfundet var eneste mulige måte å skaffe seg et liv og ha det gøy på fritiden. (Om det var det han faktisk mente får han svare på selv, men den påfølgende diskusjonen underbygde egentlig bare min opprinnelige tolkning.)

Om det burde vært en liten velplassert smiley der et sted kan jeg være med på å diskutere.

 

Synes nok du i litt for stor grad tolket innlegget i værst tenkelige mening. :)

 

(Uansett begynner denne diskusjonen å gå litt for mye på person, så la oss holde den mer konstruktiv fra nå av. ;) )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes en million (Deneb: Det var en overdrivelse, det faktiske tallet er mye lavere) studentorganisasjoner i Trondheim som baserer seg på frivillig arbeid, dvs. at det er vanskelig å rekruttere nye medlemmer. Det at organisasjonene spissformulerer seg litt under rekrutteringsarbeidet synes jeg nesten man må tolerere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har meldt meg opp i både TDT4110 og IT1103. Slik jeg forstår det nå, skal det være Python i TDT4110, men hva skal det være i IT1103? Vil overgangen til Python i TDT4110 ha noe å si for at disse to fagene overlapper hverandre med 3,7 studiepoeng?

 

edit: blæh, ser ut som ntnu fortsatt lar disse fagene overlappe i neste semester.

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Jeg har meldt meg opp i både TDT4110 og IT1103. Slik jeg forstår det nå, skal det være Python i TDT4110, men hva skal det være i IT1103?

IT1103 bruker Java. Slik jeg har forstått det går IT1103 mer ut på programmeringsdelen. TDT4110 er en mer generell innføring i IT, med en del mer teoretisk fakta, HTML, databaser o.l. i tillegg til programmering.

(Usikker på hvordan fordelingen HTML/programmering/databaser er nå som pensum blir fornyet.)

Lenke til kommentar

Hmm.. kanskje jeg burde erstatte IT1103 med TDT4100 da? Da blir det ikke noe studiepoengreduksjon i det hele tatt, hvis jeg tar TDT4110 samtidig.

Hvis du aldri har vært borti programmering før blir det nok relativt tungt å gå rett på TDT4100/TDT4102, bare så du er klar over det. På den annen side, hvis du kan grunnleggende programmering er det ikke sikkert du får så mye ut av TDT4110.

Lenke til kommentar

Evt. TDT4102, et fag jeg oppfattet som langt ryddigere (om enn ikke fullt så fokusert på objektorienteringen).

Takk for tipset, men det faget ser ut til å bare gå om våren..

 

Hmm.. kanskje jeg burde erstatte IT1103 med TDT4100 da? Da blir det ikke noe studiepoengreduksjon i det hele tatt, hvis jeg tar TDT4110 samtidig.

Hvis du aldri har vært borti programmering før blir det nok relativt tungt å gå rett på TDT4100/TDT4102, bare så du er klar over det. På den annen side, hvis du kan grunnleggende programmering er det ikke sikkert du får så mye ut av TDT4110.

Jeg har vært borti diverse programmering før (bl.a. QBasic, VB, C# (.net, windows, silverlight)), men ikke på et veldig avansert nivå...

Kanskje jeg burde vente litt med rene programmeringsfag og bare satse på noe annet i stedet, som f.eks diskmat :p

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...