Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hjelper vel lite at du "ikke er like seriøs" når du fremstår som en klyse uansett?

Skulle tro dere brukte noen av de ørten timene deres på samfundet på litt coaching på hvordan dere skal fremstå utad.

Jeg fremstår som en klyse og dermed tror du at vi bruker tid på å dette? Skulle tro det motsatte virket mer rimelig. Du mener kanskje at vi burde bruke tid på det?

Nei, jeg skulle tro at dere brukte litt av tiden på trening på hvordan dere fremstår, da dere har stort forbedringspoteniale. Please, er det ditt forsvar?

Noen i sentralt hold fra samfundet burde se litt på denne tråden her, mitt inntrykk av frivillig arbeid på samfundet er nå at det er en gjeng med klyser som sitter sammen på samfundet og ser ned på alle andre studenter fordi de er tapere som sitter alene på hybelen sin. Kan ikke være helt bra for rennomeet.

Endret av Deneb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Please, er det ditt forsvar?

Det er ikke et forsvar, fordi jeg ikke føler meg angrepet. Dette er internett, et fullstendig fritt medium, hvor alle kan si mer eller mindre akkurat det de mener, og gjett hva? Det er helt lov. Jeg bryr meg minimalt om det du sier og morer meg litt med at du tydeligvis bryr deg veldig om hva jeg sier. Spesielt morsomt er det at du skjærer alle over en kam på bakgrunn av hva én har sagt til deg.

Endret av Jonas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Please, er det ditt forsvar?

Det er ikke et forsvar, fordi jeg ikke føler meg angrepet. Dette er internett, et fullstendig fritt medium, hvor alle kan si mer eller mindre akkurat det de mener, og gjett hva? Det er helt lov. Jeg bryr meg minimalt om det du sier og morer meg litt med at du tydeligvis bryr deg veldig om hva jeg sier.

Skulle tro du ville representere frivillig arbeid på samfundet litt bedre men tydeligvis ikke. :no: Helt lov å skrive hva du vil på internett, men er jo litt kjedelig å fremstille folk som jobber på samfundet som riksklyser i en tråd hvor mange potensielle samfundetfrivillige er innom. Og det helt uavhengig over hvor mye jeg bryr meg eller ikke, utspill som du har hatt er ganske avskrekkende.

Endret av Deneb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skulle tro du ville representere frivillig arbeid på samfundet litt bedre men tydeligvis ikke. :no: Helt lov å skrive hva du vil på internett, men er jo litt kjedelig å fremstille folk som jobber på samfundet som riksklyser i en tråd hvor mange potensielle samfundetfrivillige er innom.

Jeg representerer på ingen måte Samfundet og setter ikke alle i ett lys ved å uttale meg. Du er rimelig naiv hvis du tror at et halvannet tusen mennesker er akkurat som meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Skulle tro du ville representere frivillig arbeid på samfundet litt bedre men tydeligvis ikke. :no: Helt lov å skrive hva du vil på internett, men er jo litt kjedelig å fremstille folk som jobber på samfundet som riksklyser i en tråd hvor mange potensielle samfundetfrivillige er innom.

Jeg representerer på ingen måte Samfundet og setter ikke alle i ett lys ved å uttale meg. Du er rimelig naiv hvis du tror at et halvannet tusen mennesker er akkurat som meg.

Selvfølgelig, det vet jeg jo godt, men likevel så betyr slikt veldig mye. Selv om det er et halvannet tusen mennesker som er skikkelig hyggelige så er det likevel dine utspill en leser, og de en gjør seg opp en mening av. Vanskelig å gjøre seg opp en mening om noe annet når det er bare dine (og utspill lik dine) en hører.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spesielt morsomt er det at du skjærer alle over en kam på bakgrunn av hva én har sagt til deg.

Det som faktisk er morsomt er at de fleste idiotene som kaster bort tida på samfundet blir nokså defensive så fort noen sier at de oppfører seg som en ape av en partysvenske.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sant, men det er ikke slik det er. Derfor ansatte i store bedrifter blir kurset i å smile og være hyggelig. Hjelper ikke om Reitanfamilien er verdens snilleste mennesker om dama bak kassa på rimi er sur hver eneste dag, eller om rema-ansatte skriver innlegg på diskusjon.no hvor de forteller om hvor mye de hater kundene sine. Det er hvordan en bedrift/organisasjon fremstår utad som betyr alt, uavhengig om det er en servicebedrift.

Slike ting strider mot all logikk, men er likevel helt reelle. Jeg for min del mista ihvertfall all lyst på å noensinne søke samfundet, og om ikke annet tviler jeg på at jeg er den eneste som ikke akkurat fikk et mer positivt syn på frivillighetsarbeid på samfundet etter de to-tre siste sidene her..

Endret av Deneb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spesielt morsomt er det at du skjærer alle over en kam på bakgrunn av hva én har sagt til deg.

Det som faktisk er morsomt er at de fleste idiotene som kaster bort tida på samfundet blir nokså defensive så fort noen sier at de oppfører seg som en ape av en partysvenske.

Hvorfor så negativ til samfundet? Eller mer spesifikt, til "idiotene som kaster bort tida" si der?

Lenke til kommentar
Jeg for min del mista ihvertfall all lyst på å noensinne søke samfundet [..]

Ditt tap og ingen andres. Synd at du velger det på bakgrunn av noe skrevet på internett, av en du ikke med sikkerhet kan vite om har noe som helst med huset å gjøre i det hele tatt. Sannsynligvis ville du hatt det vanvittig morro, i likhet med alle andre som blir med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor så negativ til samfundet? Eller mer spesifikt, til "idiotene som kaster bort tida" si der?

Hvorfor skal jeg være positiv til Samfundet? Det eneste positive jeg ser med Samfundet i dag er at det gir lokaler til Sesam. ;)

Ang. "idiotene på samfundet", så er det selvsagt å sette det litt på spissen, men det er ikke til å stikke under en sko at ganske mange av de som holder til der sosiale tapere/idioter/putt inn hva du vil som tror at de brått har blitt jævlig kule fordi de ble tatt opp til en eller annen gruppe, og nå føler seg viktigere enn andre som ikke er med. Som om de ble kjendis i Bollywood eller noe sånt? ;)

De hadde kommet mye bedre ut av de hvis de hadde klart å holde beina litt planta på bakken, men dessverre ser det ut til at det er et fenomen som går igjen der nede.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg må si det er litt artig hvordan en persons noe lite gjennomtenkte og lite seriøse kommentarer på et forum visstnok skal være representativt for en gruppe på 1500 mennesker. Særlig når det er en såpass stor forskjell i innleggene fra Samfundet-folk her også. Selv synes jeg ikke jeg kaster bort 3,5 år, når jeg får god opplæring i lyd og det å bli en ålreit lydtekniker. Min jobb gjør at mange folk får opplevd mange gode konserter av mange slag. Det, kombinert med alle de artige bandene og artistene jeg får møte, pluss alle kontaktene jeg knytter, gir meg masse igjen. Jeg har full forståelse for at folk ikke har lyst å jobbe gratis, og at penger for jobb er det som er viktigst. Folk har forskjellige prioriteret, men Samfundet ville nok ikke eksistert den dag i dag uten frivillige. Uten samfundet tror jeg Trondheim som studentby ville stilt svakere enn nå. Jeg tror heller ikke at en såkalt "sosial taper", og da legger jeg i det en person uten sosiale antenner og uten evne til å fungere med andre, kunne hatt en frivillig stilling der. Man er nødt til å jobbe tett med andre, og det funker ikke om man er en såkalt "sosial taper".

Dersom noen mener at jeg virker elitistisk og "bedre enn andre" bare fordi jeg har et frivillig verv, får den så være, men jeg lurer på om ikke seriøsiteten i den type utsagn er ganske fraværende. Eller at det rett og slett bunner ut i uvitenhet, fordi man har vært borti en eller annen kjip person. En av 1500.

Edit: Jeg må forresten legge til at man merker jo at en del som er der i bare ett år, eller bare under UKA som frivillig, ikke akkurat alltid er blant de som bryr seg mest om Huset, om andres trivsel eller at de faktisk er der for å bidra til besøkendes trivsel, men jeg tør påstå at av folk som er der over mer enn 1 år som aktive, fort tar ting mer seriøst og er mer serviceinnstilt. Jeg har også inntrykk av at det er en viss forskjell i mentaliteten til rene driftsgjenger, altså gjenger som er der for å drifte huset, kontra de mer underholdende gjengene. Men sånn skal det vel kanskje være også. Hver gjeng har hvert sitt nedslagsfelt, om man kan si det sånn.

Endret av EvileyeS
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Enig med Evileyez. Det er en del raddiser på samfundet, men i det store og hele oppfatter jeg folk der som ålreite folk som tar seg frivillig verv for å ha noe å gjøre utenfor studiene - ikke fordi de ønsker å være populære eller annerledes. Må si den negative holdningen her forbauser meg veldig.

Endret av kloffsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Evileyez. Det er en del raddiser på samfundet, men i det store og hele oppfatter jeg folk der som ålreite folk som tar seg frivillig verv for å ha noe å gjøre utenfor studiene - ikke fordi de ønsker å være populære eller annerledes. Må si den negative holdningen her forbauser meg veldig.

Det er mange hyggelige folk på samfundet, og jeg kjenner mange som har vært aktive. Men samtidig, så er det faktisk en god del som har holdningen "bedre på samfundet enn å sitte på hybelen hele dagen", som om det eneste som finnes av sosiale muligheter i byen er å være frivillig på samfundet.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Protokoll dikterer gjerne at dersom man har for lite informasjon til å gjøre seg opp en mening om noe, så skal man helst ikke gjøre det heller.

Hadde folk flest skjønt det der ville demokratiet vært fullkomment! ;)

(...) men det er ikke til å stikke under en sko at ganske mange av de som holder til der sosiale tapere/idioter/putt inn hva du vil som tror at de brått har blitt jævlig kule fordi de ble tatt opp til en eller annen gruppe, og nå føler seg viktigere enn andre som ikke er med. Som om de ble kjendis i Bollywood eller noe sånt? ;) (...)

Tror jeg enda har tilgode å møte Samfundet-folk med den holdningen.

Det virker som det er et par her som feiltolker utsagn som "Samfundet er kult, søk Samfundet!" til "Du er ikke kul fordi du ikke søker Samfundet!".

Tolk det heller som en positiv oppfordring! Som regel er det slik det er ment. ;)

Endret av I.A.G.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si den negative holdningen her forbauser meg veldig.

Enig. Hvis man skal nevne bare èn grunn til at Trondheim er en kurant studieby (foruten selve universitetet), så vil jeg nevne Samfundet. En perle av en kulturinstitusjon som har et veldig variert tilbud som burde passe for de aller fleste.

Er folk negative fordi de er misunnelige på det sosiale samholdet de har der mon tro?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er mange hyggelige folk på samfundet, og jeg kjenner mange som har vært aktive. Men samtidig, så er det faktisk en god del som har holdningen "bedre på samfundet enn å sitte på hybelen hele dagen", som om det eneste som finnes av sosiale muligheter i byen er å være frivillig på samfundet.

AtW

Her er du spot on. Det finnes så uendelig mye annet å gjøre i Trondheim enn å bruke tiden sin på samfundet, og det finnes sikkert millioner av andre måter å få seg venner på - men av en eller annen grunn er det forbanna mange av de som er med på samfundet som ikke forstår det.

Endret av drgz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...