Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søknadsfrist 1. juni for overgang i høstsemesteret til andre studieprogram enn arkitekt og sivilingeniør.

Søknadsfrist 1. desember for overgang i vårsemesteret til andre studieprogram enn arkitekt og sivilingeniør.

 

§ 30. Overgang til et åpent studieprogram

 

De som er tatt opp til et åpent studieprogram ved NTNU, kan få overgang til et annet studieprogram dersom:

- studenten har fått studierett ved NTNU gjennom ordinært opptak, møtt til studiestart og registrert seg på det studieprogrammet han/hun ble tatt opp til

- studieprogrammet studenten søker overgang til, ikke er adgangsregulert

- studenten fyller opptakskravet til studieprogrammet.

 

Fakultetet kan ut fra faglige hensyn bestemme at det bare er fram til et visst nivå i studieprogrammet det er anledning å komme inn i studieløpet fra et annet studieprogram.

 

Studenten søker Studieavdelingen om overgang innen registeringsfristen. Den som blir innvilget overgang, mister studieretten på det gamle studieprogrammet og får tildelt studierett på det nye.

 

Står det. Så jeg vet at jeg kommer inn, lurer bare på når jeg eventuelt får det opp på StudWeb :)

Lenke til kommentar

Enig. Lage middag er waste of time. Hangaren eller spise på sesam/lyche/kyoto acer det lett. Studere hardt - tja. Hvis man er smart kan man studere semi-hardt og få bra nok resultater. Trene er dritkjedelig, men kan være nødvendig for å naile damer på bar circus. Dra på turer er gøy, men ikke nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dumme og unødvendige ting som å lage god middag og studere hardt, trene og dra på turer?

Ja, her har du flere gode eksempler på ting man veldig enkelt kan kutte ut, til fordel for noe som faktisk er morsomt.

 

Synes det er moro å trene og gå turer jeg. Da kommer du i god form, og sannsynligheten øker for at du slipper å spise den gode middagen alene ;)

 

Gode karakterer er forsåvidt også gøy, og hvis du er effektiv trenger du ikke sitte hjemme og gnu på pensum hver dag, hele året :) Hva er din definisjon på gøy?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Studietiden bli vanvittig mye morsommere enn om du bare sitter alene på hybelen hele tiden og forteller deg selv at du ikke har tid til noe annet.

 

En liten shocker - det fins folk som har andre interresser enn å tvangssosialisere seg på samfundet. Sier vel mer om deg enn om noen andre at du ikke kommer på noe annet.

 

Dette kan nok sjokkere deg - men de fleste av oss har bedre ting å bruke tiden vår enn gratisarbeid.

Endret av Deneb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
[..] andre interresser [..]

Virkelig..? :scared:

 

Ja virkelig. Beklager at du satt helt alene på hybelen din før du ble tatt opp til samfundet, ikke ta det ut på oss please, alle er ikke som deg.

 

Edit:

Ikke rart at folk sitter med fordommer mot dere som jobber frivillig på samfundet, du er jo a4 bildet på de. Hjelper lite om det er sosialt om en må sosialisere med slike folk...

 

"Nei, altså, søker du jobb så ser de på hvor aktiv du har vært utenom skola også. Heller en som har D i snitt men som har kjøpt inn øl for kjelleren, enn en som har A i snitt og ikke var med på noe. For han er automatisk en uten sosiale antenner."

 

 

Det er vel nettopp det han poengterer? At de som sitter i de forskjellige gruppene og styrene tror de er like kule som partysvensker. Og at mange andre av eller annen teit grunn også tror det.

Endret av Deneb
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søknadsfrist 1. juni for overgang i høstsemesteret til andre studieprogram enn arkitekt og sivilingeniør.

Søknadsfrist 1. desember for overgang i vårsemesteret til andre studieprogram enn arkitekt og sivilingeniør.

 

§ 30. Overgang til et åpent studieprogram

 

De som er tatt opp til et åpent studieprogram ved NTNU, kan få overgang til et annet studieprogram dersom:

- studenten har fått studierett ved NTNU gjennom ordinært opptak, møtt til studiestart og registrert seg på det studieprogrammet han/hun ble tatt opp til

- studieprogrammet studenten søker overgang til, ikke er adgangsregulert

- studenten fyller opptakskravet til studieprogrammet.

 

Fakultetet kan ut fra faglige hensyn bestemme at det bare er fram til et visst nivå i studieprogrammet det er anledning å komme inn i studieløpet fra et annet studieprogram.

 

Studenten søker Studieavdelingen om overgang innen registeringsfristen. Den som blir innvilget overgang, mister studieretten på det gamle studieprogrammet og får tildelt studierett på det nye.

 

Står det. Så jeg vet at jeg kommer inn, lurer bare på når jeg eventuelt får det opp på StudWeb :)

 

Så lenge det du faktisk har søkt på er et åpent studieprogram (endel program har blitt lukket i løpet av de siste årene f.eks. på SVT og HF) får du vel bekreftelse når hovedopptaket er gjort 20. juli?

 

Hvis du trenger en skriflig bekreftelse før den tid (av en eller annen grunn) kan du jo ta kontakt med studiekonsulent på instituttet du har søkt deg til og se om dere finner en løsning.

 

Ellers er det vel bare å belage seg på nye studier fra høsten av :)

Lenke til kommentar
Ikke rart at folk sitter med fordommer mot dere som jobber frivillig på samfundet, du er jo a4 bildet på de. Hjelper lite om det er sosialt om en må sosialisere med slike folk...

Jeg har en liten mistanke om at vi som har uttalt oss om Moholt-kjellerne, linje-komiteer og Samfundet ikke er like seriøse i uttalelsene våre som kanskje du er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ikke rart at folk sitter med fordommer mot dere som jobber frivillig på samfundet, du er jo a4 bildet på de. Hjelper lite om det er sosialt om en må sosialisere med slike folk...

Jeg har en liten mistanke om at vi som har uttalt oss om Moholt-kjellerne, linje-komiteer og Samfundet ikke er like seriøse i uttalelsene våre som kanskje du er.

 

Hjelper vel lite at du "ikke er like seriøs" når du fremstår som en klyse uansett?

 

Skulle tro dere brukte noen av de ørten timene deres på samfundet på litt coaching på hvordan dere skal fremstå utad.

Endret av Deneb
Lenke til kommentar

Er det krise om man glemmer å rive av de gule arkene på eksamen? :p

Det er vel bare et problem hvis de roter bort eksamen eller liknende.

 

Er mulig det. Men stoler stort sett mer på førstekonsulenter som blir opplært og betalt for å være ryddig og arkivere, enn min egen evne til å holde styr på noe som helst etter en eksamen :)

 

Har forøvrig aldri hørt at eksamener har blitt rotet bort... Annet enn urban legends liksom. Ingen jeg kjenner eller har studert med (etter 9 år på NTNU) har opplevd dette...

Lenke til kommentar
Hjelper vel lite at du "ikke er like seriøs" når du fremstår som en klyse uansett?

 

Skulle tro dere brukte noen av de ørten timene deres på samfundet på litt coaching på hvordan dere skal fremstå utad.

Jeg fremstår som en klyse og dermed tror du at vi bruker tid på å dette? Skulle tro det motsatte virket mer rimelig. Du mener kanskje at vi burde bruke tid på det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...