Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ordenskyld skal jeg ha:

 

TMA4120 - Matte 4K

TFY4115 -Fysikk

TFE4105 - DigDat

TET4100 - Kretsanalyse

 

Edit: Så vidt jeg har forstått, så er den store gule boken vi brukte i begynnelsen av Matte 3, pensum i Matte 4?

 

Har du sjekket hva som var pensum i fjor? Kan være et fint sted å begynne.

Lenke til kommentar

For ordenskyld skal jeg ha:

 

TFY4115 -Fysikk

 

Ser at det er boka fra helvete - Young & Freedman Univeristy Physics - som er pensumboka i dette faget. Bare pass på at ingen kaster den etter den etter deg, for da ender du opp med massive hodeskader eller omfattende indre blødninger som kan føre til død.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det rimelig å anta at det vil bli brukt samme lærebok i Algdat som i fjor? Kunne tenkt meg å tyvstarte litt på det om jeg får tid i sommer.

 

De har vel brukt samme boka i flere år nå tror jeg, så mest sannsynlig ja. Du kan jo sjekke på nettet om det har kommet ny utgave av boka; har det det, så sender du mail til foreleser (evnt kan du gjøre det uansett).

Lenke til kommentar

Y&F selges jo i to bind nå, så den er ikke tyngre enn en gjennomsnittlig pensumbok lenger.

 

"Boka fra helvete" mener jeg referer både til det faktum at den var svært tung, samt at det er veldig dårlig bok (spør du meg).

Men for all del; jeg brukte en gang min for å nå opp til røykvarsleren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, Y&F er jo generelt en godt ansett bok både blant studenter (i hvert fall så vidt jeg har fått med meg) både på NTNU og i utlandet... Alle har sine preferanser, men hvilken synes du er bedre? Tipler & Mosca som brukes i enkelte fysikkemner er etter min mening bare mer ordrik og finnes dessuten ikke i to bind.

Lenke til kommentar

Har vært på en del jobbintervju i vinter og endte opp med noen tilbud. Om de ser på karakterer i spesielle fag avhenger av jobben du søker. Så klart er relevante fag viktige. På den annen side er inntrykket mitt at karakterer er mindre viktig enn hva jeg så for meg som fersk gløsing. Det er en del av helhetsinntrykket, og et greit/godt snitt er ofte det som får deg invitert til intervju. Når man så kommer på intervjuet er ikke karakterene så veldig viktige, da man heller ønsker å bli kjent med deg. Det viktigste er å passe til stillingen som person, både faglig og sosialt.

 

Mye kan sies om frivillige verv, men det er ingen tvil om at det gir dere noe å snakke om på intervjuet. Intervjuerne er som regel interessert i hva man har gjort og hva man har fått ut av det. Om man i tillegg klarer å opprettholde karakterene sine i vervperioden, viser man at man har arbeidskapasitet. Man kan således underbygge diverse påstander som at man er strukturert e.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...