Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Gjennomgikk du L'Hôpital, eller venter du til neste uke?

7855651[/snapback]

Nei, den kommer kanskje neste fredag. Er ikke helt glad i den. :p

LarsP: Takk for tipset! Skal ta det litt rolig neste gang. Men det bør kanskje nevnes at det var utrolig mye på programmet i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket nettopp med en som gikk ut av fysmat for endel år siden. Han hadde ikke fått jobb på flere år, men ble til slutt ansatt ved NTNU (tar doktorgrad). Han hadde altså B eller bedre i snitt.

edit: kyb er hot. Går i 2. klasse, har fått relevant sommerjobb :thumbup:

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Snakket nettopp med en som gikk ut av fysmat for endel år siden. Han hadde ikke fått jobb på flere år, men ble til slutt ansatt ved NTNU (tar doktorgrad). Han hadde altså B eller bedre i snitt.

edit: kyb er hot. Går i 2. klasse, har fått relevant sommerjobb :thumbup:

7858683[/snapback]

Har han jobbet noe ved siden av studiet da? Noen verv som viser at han faktisk kan sammarbeide med andre personer og klare noe?

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så lett å gå ut med B i snitt, og samtidig ha engasjert seg i mye annet enn skolen, hvertfall hvis man skal ha fritid utenom.

I fjor var jeg leder i en bedriftskomité, studass, fikk OK snitt og prøvde samtidig å ha et sosialt liv... Travelt, og lite søvn. Dette semesteret har jeg hvertfall takket nei til studass!

Lenke til kommentar
For å bli opptatt til et PhD-program, må søkeren ha mastergrad eller tilsvarende utdanning som

fakultetet har godkjent som grunnlag for opptak til PhD-programmet hvor vedkommende søker

opptak.

Søkeren skal ha en sterk faglig bakgrunn fra sitt tidligere studium, og ha en veid

gjennomsnittskarakter de siste 2 år (tilsvarende 120 studiepoeng), av mastergradstudiet eller

tilsvarende utdanning som er lik B eller bedre sammenholdt med NTNUs karakterskala.

Søkere med svakere karakterbakgrunn vil kunne bli opptatt dersom det legges frem dokumentasjon

som sannsynliggjør at kandidaten vil være egnet til en PhD-utdanning. 

Fakultetet kan stille krav om at søkere gjennomgår særskilte kurs og/eller består særskilte prøver før

opptak.

Karakterer, andre relevante kvalifikasjoner og den innsendte PhD-planen, jf. § 5.2, danner grunnlag

for vurdering av søkere.

Godkjenning av plan for opplæringsdelen, jf. § 7.3 skjer i henhold til kravene som stilles i PhD-

programmet det søkes om opptak til

For opptak til organiserte forskerskoler og PhD-program der søkere tas opp til forskerlinjer ved

profesjonsstudiene, gjelder egne regler.

[ref]

Lenke til kommentar

EiT er et latterlig dårlig fag.

Tanken er god, men gjennomføringen er så bak mål som man klarer å få det til å være. Forhåpenligvis tar noen å griper til vettet og sparker hele EiT ut av NTNU. Det er 7.5sp i freeriderkunnskap og hvordan være så middelmådig at andre gjør jobben din. Du kan eventuelt stille deg på stolen og rope ut "INGEN AV DERE ER MINE VENNER" eller lage konspirasjonsteorier om hvor mye de andre i gruppa hater deg sånn at man har noe å skrive om i prossessrapporten som må skrives ...

Lenke til kommentar
Man, repetisjonsforelesninger i Matte1 hadde vært midt i den berømte blinken, men jeg har digtekforelesning på fredager fra 10-12.. :/ Ellers skulle jeg sneket meg med ;)

7856068[/snapback]

Gjorde du det så bra at du fikk et nytt forsøk?

7858907[/snapback]

Yup... :w00t:

:hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...