Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Får låne bok i sommerferien så da får jeg lest meg opp. Nå har alle sagt at kretsteknikk er plankekjøring, så da satser jeg på at det går greit hvis jeg får lest på det i løpet av sommerferien, men øvingsopplegg og laber tar jo tid likevel.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere 4/5.klassinger og andre som er ferdigutdannet på NTNU.

Hvilke fag er det som er viktig å få bra karakter i? Altså hva er det bedrifter som Capgemini, Accenture, Microsoft etc. ser på mest?

Regner med at Exphil og slikt ikke er så viktig.

Endret av Triple_DES
Lenke til kommentar

Hvilke fag er det som er viktig å få bra karakter i? Altså hva er det bedrifter som Capgemini, Accenture, Microsoft etc. ser på mest?

Går riktignok ikkr i 4/5, men jeg snakket med en del av de som representerte de forskjellige bedriftene på itdagene. Gjrnngangeren var at de egentlig virket mest inerrestert i et godt gjennomsnitt og ikke brydde seg så mye om karrakterfordelingen. Kun en av bedrotene sa de overså exphil dersom den virket negativt inn.

Det som derimot teller veldig positivt er om du kan vise til egne (gode) prosjekter hvor du kan demonstrere relevante ferdigheter.

Lenke til kommentar

Går riktignok ikkr i 4/5, men jeg snakket med en del av de som representerte de forskjellige bedriftene på itdagene. Gjrnngangeren var at de egentlig virket mest inerrestert i et godt gjennomsnitt og ikke brydde seg så mye om karrakterfordelingen. Kun en av bedrotene sa de overså exphil dersom den virket negativt inn.

Det som derimot teller veldig positivt er om du kan vise til egne (gode) prosjekter hvor du kan demonstrere relevante ferdigheter.

merkelig, jeg ble nettopp eid av Microsoft (derfor jeg registrerte meg her for å spørre)

de la vekt på Distruberte systemer, matte4, algdat :(

Lenke til kommentar

merkelig, jeg ble nettopp eid av Microsoft (derfor jeg registrerte meg her for å spørre)

de la vekt på Distruberte systemer, matte4, algdat :(

Hva mener slike bedrifter at er gode karakterer? Jeg ser for meg at et firma som Microsoft vil kreve et snitt ganske godt over B.

Lenke til kommentar

Hva mener slike bedrifter at er gode karakterer? Jeg ser for meg at et firma som Microsoft vil kreve et snitt ganske godt over B.

Vet ikke, orker ikke å spørre. Det tar 1 uke før hun svarer og det virker som hun er opptatt.

Jeg skte på summer internship. Og spurte henne (Microsoft) med det samme hvilke fag de ser på når man søker om jobb.

When we look at grades we mostly focus on the subjects “Operativsystemer”, “Objektorientert programmering”, “Distribuerte systemer”, “Datamodellering og databasesystemer”, “ Matematikk 4” and “Algoritmer og datastrukturer”.

Endret av Triple_DES
Lenke til kommentar

Har alltid hørt mye snakk om algdat, men det er vel mest fra andre studenter. Uansett er vel det en som kan trekkes fram som en av de viktigere.

algdat er helt sykt fag. Husker NRK var og filmet forelesningene til "NTNUs vanskeligste fag".

så jeg regner med at hvis man har bra karakter der så trekker det frem VELDIG

Lenke til kommentar

Har alltid hørt mye snakk om algdat, men det er vel mest fra andre studenter. Uansett er vel det en som kan trekkes fram som en av de viktigere.

algdat er helt sykt fag. Husker NRK var og filmet forelesningene til "NTNUs vanskeligste fag".

så jeg regner med at hvis man har bra karakter der så trekker det frem VELDIG

Hvorfor er det faget så hardt? Er det på grunn av at det er så mye pensum? Er det mye matte?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det faget så hardt? Er det på grunn av at det er så mye pensum? Er det mye matte?

Det er vel heller eksamen som pleier å være vanskelig når det er han ene fyren, som har hatt faget lenge, som lager den. Han forventer at folk finner opp kruttet på eksamen, og da blir det tøft.

Ellers er det jo mye algoritmer (sier seg selv;)), og selv om selve matematikken ikke er den vanskeligste man kommer borti, så blir det fort en del å holde styr på.

Lenke til kommentar

Synes ikke det har vært viktig i det hele tatt. Kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har brukt noen av konseptene jeg lærte i algdat senere i studieforløpet. Det eneste måtte vel være at jeg har blitt litt mer obs på kjøretid når jeg en sjelden gang skriver kode.

Lenke til kommentar

Hvilken linje og hvilken klasse går du i Triple_DES? Skjønner ikke hvorfor du spør oss om hvilke karakterer microsoft ser mest på når du har fått svaret selv.

3.Komtek

ville bare vite hva de andre bedriftene ser på og det er noen fellesnevnere.

Lenke til kommentar

Det er vel heller eksamen som pleier å være vanskelig når det er han ene fyren, som har hatt faget lenge, som lager den. Han forventer at folk finner opp kruttet på eksamen, og da blir det tøft.

Ellers er det jo mye algoritmer (sier seg selv;)), og selv om selve matematikken ikke er den vanskeligste man kommer borti, så blir det fort en del å holde styr på.

Ah greit, lurte litt på å ta det selv. Har bestemt meg for å gi blaffen i det, tror ikke jeg trenger det uansett.

Lenke til kommentar

Algdat vanskelig? På indmat er det slapp-av-faget det semesteret det er obligatorisk.

Smak og behag. Synes ingen av fagene som man ellers har 3. året på indmat er så veldig mye vanskeligere. De eneste som er litt pes er numerisk løsning av diff.likn og diff.likn+dynsys.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt sant.

Men det er ihvertfall godt overdrevent i vanskelighetsgrad. Eksamen i år var visstnok latterlig lett, men de fleste år har det vel vært ganske greit å få seg en C eller bedre.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt sant.

Men det er ihvertfall godt overdrevent i vanskelighetsgrad. Eksamen i år var visstnok latterlig lett, men de fleste år har det vel vært ganske greit å få seg en C eller bedre.

Joa, eksamen varierer veldig - alt ettersom hvor mye kritikk faglærer får for strykprosenten. Det var ikke uvanlig med helt hinsides strykprosent i faget før, og hverken IME eller IDI var fornøyd med det - så ting har endret seg litt. Og jeg tviler på at det var slik at det kun var fysmatere som fikk ståkarakter, mens kyb og data stod for alle strykene.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...