Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Ser ut som utmatrikulering "the American way" er på full vei inn på Gløshaugen - med hatt og kappe. Hva tenker folket om denne nye trenden? :)

Link: http://www.universitetsavisa.no/student/article5029.ece

EDIT: Jeg vet at minst en, kanskje to, klasser skal kjøre denne stilen i år.

De kunne i det minste prøvd å innføre noe som det er litt historie for ved NTNU, som f.eks. studentlue. Ikke noe som folk flest forbinder med det amerikanske utdanningssystemet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kunne i det minste prøvd å innføre noe som det er litt historie for ved NTNU, som f.eks. studentlue. Ikke noe som folk flest forbinder med det amerikanske utdanningssystemet.

Men studentlue forbindes vel med starten på studenttiden, ikke slutten, så det blir litt bakvendt. Også kan den forveksles med svartrussen (yrkesfag).

Og dessuten er studentlua stygg. :)

Lenke til kommentar

Noen som øver til matte 4 eksamen ? Er det bare jeg eller er eksamene til han russeren veldig vanskelige sammenlingnet med de som ble gitt da andre hadde faget ?

Og når for man svar på studass søknaden, og blir man kontaktet på ntnu-mailen eller hva ?

Jeg har lagt merke til det samme. Det er et par ganske tricky oppgaver som han står bak, men jeg synes ikke prøvene hans er generelt mye vanskeligere, forutsatt at det er 4N-prøvene du løser.

Og ja, du får svar på mail, hvis du får tilbud, antar jeg.

4N ja. Greia er at russerens eksamener er jo kjempelange. Fàr hàpe Harald er snillere.

Lenke til kommentar

Men studentlue forbindes vel med starten på studenttiden, ikke slutten, så det blir litt bakvendt. Også kan den forveksles med svartrussen (yrkesfag).

Og dessuten er studentlua stygg. :)

I motsetning til firkanta hatter og billige kapper ? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

4N ja. Greia er at russerens eksamener er jo kjempelange. Fàr hàpe Harald er snillere.

Ja, kan si meg enig der. Han Harald har vel sagt (hvis jeg ikke husker fullstendig feil) at han syntes det var i overkant mye jobb på enkelte tidligere eksamener. Kan godt hende at han lager en kjempelett eksamen, siden han er litt ny i gamet, men jeg gidder ikke ta seieren på forskudd der, altså.

Lenke til kommentar

Ikke vet jeg, var ikke i forelesningene :blush:

Ser ut som om dette er ganske standard

1) Regne noen L transformer som henger på en måte sammen

2) Tegne like og odde utvidelser og regne litt på det

3) En u = FG ligning

4) Et sånt gitterproblem

5) En Gauss Seidel iterasjon

Også en til som jeg ikke tør å tippe på (Newtons divided difference interpoasjon er visst ikke pensum i år, så vidt jeg forstår).

Lenke til kommentar

Ser at jeg kan melde meg opp til ny vurdering i alle høstfagene unntatt faget jeg måtte ta kont i pga sykdom i fjor. Men er det ikke lov til gjentak av alle beståtte eksamener én gang?? Se StudWeb-bildet.

"Å nei pokker - jeg kan ikke forbedre karakteren i et fag jeg har A i."

Jeg vil heller kalle det en feil at du KAN registrere deg for ny vurdering i det andre faget du har A i - det er jo tross alt beste karakter som står.

Lenke til kommentar

Beklager hvis det framstod teit, jeg tenkte ikke så mye på det der og da, men ser nå at det kunne virke nedlatende overfor andre, og det er leit. Uansett, hvorfor er det ikke mulighet for gjentak av bestått fag???

Endret av Abelian
Lenke til kommentar

Beklager hvis det framstod teit, jeg tenkte ikke så mye på det der og da, men ser nå at det kunne virke nedlatende overfor andre, og det er leit. Uansett, hvorfor er det ikke mulighet for gjentak av bestått fag???

Høres ut som det kan være noe feil i systemet. Kont skal bare telles som ett forsøk. Jeg ville tatt det opp med fakultetet.

Lenke til kommentar

Ikke tenk på det - var ikke sånn jeg mente det - skulle egentlig være en smiley der etter første linja!

Uansett, hvis det er sånn at du ikke får opp sånn blyantgreie ved siden av et fag du vil ta opp, som du også har dårligere karakter enn A i, så kan du bare melde deg opp manuelt. Gå til "oppmeldinger" og velg "legg til nytt emne".

Hvis dette ikke funker, da er nok noen på fakultet neste stopp tenker jeg.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Ja. Dersom en ikke har søkt hos SiT før nå, er sjansen stor for at en ikke får plass der før studiestart. (Jeg var heldig og fikk parleilighet selvom jeg søkte 20 mai, da jeg søkte for 2 år siden.)

Altså må man (kanskje) på det private markedet.

Jeg anbefaler at du søker på Steinan og to andre (typisk Nedre Singsakerslette / Nye Berg / ... Ring SiT og hør hvor det er mest sansynlig at du får plass) hos SiT, men samtidig begynner å sjekke ut det private markedet. (Hybel.no, finn.no og adressavisa er aktuelle.) I tillegg kan det være lurt å legge ut en "hybel ønskes" -annonse i (adress)avisa, da mange av hybelene aldri engang blir lagt ut, men at utleier heller tar kontakt med eventuelle kandidater.

EDIT:

Positivt med SiT:

-Du vet hva du får

-På det private markedet kan du få virkelig ille huseiere.

-Standarden er god

-Prisene er kanskje litt lavere enn gjennomsnittlig private

-Sikkerhet

-Ting blir reparert raskt (som oftest)

-Organisert stor buffer som står bak

-Enkelt

-Du vil bo med og rundt andre studenter med felles interesser.

-Lavt depositum

-Å lete på det private markedet kan være enormt stressende, og ifbm studiestart kan du ende opp med å måtte ta en veldig dårlig deal i siste liten.

-Gratis 100/100 Mbit-linje (Med max 20 GB/dag), gratis TVkanaler

Positivt med privat:

-Du kan finne enkelte veldig gode avtaler og hyggelige utleiere

-Lokalisjon er ikke begrenset til studentbyene

EDIT2:

Dersom du er redd for å ikke få, kan Voll være et godt alternativ. Voll er en privat eid studentby. Standarden er ca som SiT, men kanskje litt dyrere, og for alle untatt Dragvollinger, ligger studentbyen relativt langt unna.

Uansett er det helt vanlig å flytte sammen med venner el. i løpet av det første året, og for nye, tilflyttende studenter, er et forutsigbart sted som Voll/Steinan et godt alternativ.

Endret av madsc90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...