Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søkte hybel gjennom SiT i februar, men bestemte meg for å undersøke med dem for å høre hvordan jeg lå ann. Etter hva jeg kan se, tror jeg at jeg ligger dårlig ann. Er mellom 100 og 200 forran meg i køen på de forskjellige alternativene.

 

Noen som har tips til meg hvordan jeg kan skaffe meg en plass å bo om jeg ikke får studenthybel?

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål som kanskje ikke har direkte med NTNU å gjøre. Men siden både jeg og andre har spurt om bolig spørsmål tidligere i tråden;

Når det gjelder studentboliger og hybler, er det sånn at man må være student for å leie disse?

Jeg og en kammerat har søkt oss opp på datateknikk master, men vi har også en tredjemann som har lyst til å bli med oss å bo sammen med oss i trondheim. Men han skal ikke studere, kun jobbe de to årene vi blir der oppe. Har det noe som helst å si tror dere?

Som sagt så tar studentbyene kun mot studenter. Leier du privat er det opp til utleier å eventuelt sette slike krav.

Lenke til kommentar

Søkte hybel gjennom SiT i februar, men bestemte meg for å undersøke med dem for å høre hvordan jeg lå ann. Etter hva jeg kan se, tror jeg at jeg ligger dårlig ann. Er mellom 100 og 200 forran meg i køen på de forskjellige alternativene.

 

Noen som har tips til meg hvordan jeg kan skaffe meg en plass å bo om jeg ikke får studenthybel?

 

Jeg tror du kommer til å få plass på en studentby, med mindre du bare har søkt på veldig populære steder med få hybler. I fjor fikk de fleste som søkte før 15. april plass, og det hadde vært utrolig hvis det hadde endret seg så mye til i år at en som søkte i februar ikke får hybel.

 

Edit: Du kommer sannsynligvis ikke til å få tilbud om kontrakt eller i det hele tatt vite at du er blitt tildelt en hybel før slutten av mai til midten av juni.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Savner muligheten til å melde seg opp i kont i fag man ikke har tatt. Jeg greier ikke å levere oblig øvinger gjennom semesteret i alle ønskelige ekstrafag, og dermed faller muligheten bort. Dessuten liker jeg å konsentrere meg skikkelig om emnene.

 

Det burde vært muligheter for egne ordninger med instituttene hvor man får fritak fra semesteropplegget i standardøvingene i kurante fag. Ved å vise til karakterer og at man ikke er helt "Disney Channel" i hodet, er det jo opplagt at du mest sannsynlig vil stå på konten.

Lenke til kommentar

Søkte hybel gjennom SiT i februar, men bestemte meg for å undersøke med dem for å høre hvordan jeg lå ann. Etter hva jeg kan se, tror jeg at jeg ligger dårlig ann. Er mellom 100 og 200 forran meg i køen på de forskjellige alternativene.

 

Noen som har tips til meg hvordan jeg kan skaffe meg en plass å bo om jeg ikke får studenthybel?

 

Jeg tror du kommer til å få plass på en studentby, med mindre du bare har søkt på veldig populære steder med få hybler. I fjor fikk de fleste som søkte før 15. april plass, og det hadde vært utrolig hvis det hadde endret seg så mye til i år at en som søkte i februar ikke får hybel.

 

Edit: Du kommer sannsynligvis ikke til å få tilbud om kontrakt eller i det hele tatt vite at du er blitt tildelt en hybel før slutten av mai til midten av juni.

 

Dette vil kansje bli et problem. Fordi jeg søkte kun på Berg og Lerkendal. Vet ikke hva kapasiteten på disse er.

Lenke til kommentar

Søkte hybel gjennom SiT i februar, men bestemte meg for å undersøke med dem for å høre hvordan jeg lå ann. Etter hva jeg kan se, tror jeg at jeg ligger dårlig ann. Er mellom 100 og 200 forran meg i køen på de forskjellige alternativene.

 

Noen som har tips til meg hvordan jeg kan skaffe meg en plass å bo om jeg ikke får studenthybel?

 

Jeg tror du kommer til å få plass på en studentby, med mindre du bare har søkt på veldig populære steder med få hybler. I fjor fikk de fleste som søkte før 15. april plass, og det hadde vært utrolig hvis det hadde endret seg så mye til i år at en som søkte i februar ikke får hybel.

 

Edit: Du kommer sannsynligvis ikke til å få tilbud om kontrakt eller i det hele tatt vite at du er blitt tildelt en hybel før slutten av mai til midten av juni.

 

Dette vil kansje bli et problem. Fordi jeg søkte kun på Berg og Lerkendal. Vet ikke hva kapasiteten på disse er.

 

Hvorfor i all verden søkte du bare på to studentbyer? Jeg tror du kommer til å få plass ved Lerkendal, men jeg kan ikke garantere det.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Lurte på om det var mulig å få karakterutskriften på mail, slik at jeg slipper å bestille og skanne :p Tenkte å laste opp på siden til en bedrift.

Tror ikke det, men de fleste bedrifter synes screenshot av studweb er helt kurant til sommerjobbsformål. Når det er digitalt er det uansett trivielt å forfalske.

Lenke til kommentar

Savner muligheten til å melde seg opp i kont i fag man ikke har tatt. Jeg greier ikke å levere oblig øvinger gjennom semesteret i alle ønskelige ekstrafag, og dermed faller muligheten bort. Dessuten liker jeg å konsentrere meg skikkelig om emnene.

 

Det er nok slik pga økonomiske grunner. NTNU vil jo helst ha færrest mulig studenter til å ta konte-eksamener, da det koster en god del for å arrangere (lokaler, materiale, sensorer, etc), og da passer det dårlig å la studenter melde seg frivillig opp til konten i X antall emner bare fordi de ikke klarer/ønsker å følge det obligatoriske opplegget i faget gjennom semesteret faget går.

 

Det er ellers ingen problemer å ta f.eks 2-3 ekstraemner per semester og samtidig oppnå A/B i snitt så lenge man er litt strukturert (evnt lite "Disney channel" i hodet som du selv skriver).

Lenke til kommentar

Savner muligheten til å melde seg opp i kont i fag man ikke har tatt. Jeg greier ikke å levere oblig øvinger gjennom semesteret i alle ønskelige ekstrafag, og dermed faller muligheten bort. Dessuten liker jeg å konsentrere meg skikkelig om emnene.

 

Det burde vært muligheter for egne ordninger med instituttene hvor man får fritak fra semesteropplegget i standardøvingene i kurante fag. Ved å vise til karakterer og at man ikke er helt "Disney Channel" i hodet, er det jo opplagt at du mest sannsynlig vil stå på konten.

 

Ikke så vanskelig å ta øvingsopplegget i 5-6 fag heller om en ikke er disney channel i hodet heller ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden søkte du bare på to studentbyer? Jeg tror du kommer til å få plass ved Lerkendal, men jeg kan ikke garantere det.

Lerkendal? Jeg ville heller satt pengene mine på Berg, med tanke på at det bare er 28 hybler på Lerkendal og to og to deler bad og kjøkken. Det er naturlig å tro at Berg vil ha større gjennomstrømming siden det bor opp til åtte sammen i kollektiv. Dessuten er Berg mye større og flere av hyblene som ble ferdigstilt i januar står fortsatt tomme.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden søkte du bare på to studentbyer? Jeg tror du kommer til å få plass ved Lerkendal, men jeg kan ikke garantere det.

Lerkendal? Jeg ville heller satt pengene mine på Berg, med tanke på at det bare er 28 hybler på Lerkendal og to og to deler bad og kjøkken. Det er naturlig å tro at Berg vil ha større gjennomstrømming siden det bor opp til åtte sammen i kollektiv. Dessuten er Berg mye større og flere av hyblene som ble ferdigstilt i januar står fortsatt tomme.

 

Takk for rettelsen. Av en eller annen grunn trodde jeg det var flere hybler på Lerkendal enn det faktisk er.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Når antall søkere som har musikkteknologi på førstevalget er gått ned fra 170 til 142 personer, er det da noen stor sjanse for at snittet har gått noe særlig opp?

Jeg tror ikke det.. Hva er i så fall resonnementet? Jeg tror at hvis det er færre søkere, så er det også færre søkere med toppkarakterer (hvis det er noenlunde normalfordeling på karakterene).

 

Snittet er uansett ikke så høyt på mustek. Det er faktisk praktisk mulig å ha 4 i snitt fra VGS og komme inn. Legger du til noen realfagspoeng, alderspoeng, evt militærtjeneste-/folkehøyskole-poeng og en velprodusert CD + rapport, så holder det sikkert.

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Når antall søkere som har musikkteknologi på førstevalget er gått ned fra 170 til 142 personer, er det da noen stor sjanse for at snittet har gått noe særlig opp?

Jeg tror ikke det.. Hva er i så fall resonnementet? Jeg tror at hvis det er færre søkere, så er det også færre søkere med toppkarakterer (hvis det er noenlunde normalfordeling på karakterene).

 

Snittet er uansett ikke så høyt på mustek. Det er faktisk praktisk mulig å ha 4 i snitt fra VGS og komme inn. Legger du til noen realfagspoeng, alderspoeng, evt militærtjeneste-/folkehøyskole-poeng og en velprodusert CD + rapport, så holder det sikkert.

Betryggende å høre :) Ligger vel på rundt 4 i snitt, og i tillegg har jeg jo 4 realfagspoeng.

Lenke til kommentar

I resten av Norge er man ferdig med å være liksomruss når man går ut av 10. klasse...

Tull. Det er da svartruss over hele landet.

 

Det er uansett idiotisk at eksrussen klarer å oppføre seg dårligere enn den virkelige russen. Når man er blitt student burde man i hvert fall klare å være ansvarlig nok til å la være å spy og urinere i tilfeldige hager, eller til og med klare å ta med seg bosset sitt etter å ha festet i Dødens dal.

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1625373.ece

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...