Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kom over en artikkel om søkertall i 2011 på ntnu sine hjemmesider.

 

Det står blant annet:

Antall førsteprioritetssøkere til fem-årige masterprogram i teknologi/ sivilingeniørutdanning har økt med 113 søkere fra 2010, noe som utgjør 3,5 prosent. Det er flest førsteprioritetssøkere til Industriell økonomi og teknologiledelse, mens Ingeniørvitenskap og IKT har den største økningen på hele 43,5 prosent. I 2005 var antall førsteprioritetssøkere til fem-årig master i teknologi 2535. I år er det 3307. Det utgjør en økning på 23,3 prosent.

 

Ingeniørvitenskap og IKT er den linjen jeg har tenkt til å begynne på. Poengkravet i 2010 var 49.6 for ordinær og 50.7 for førstegangsvitnemål.

 

Personlig har jeg 52 poeng i ordinær kvote i år, men tar opp for øyeblikket fire fag, noe som gjør at jeg mest sannsynlig ender opp på 55-ish.

 

Bør jeg være bekymret for å ikke komme inn?

Endret av Marac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laveste søkertall på sivilingeniørstudiene siden 2007, trass i en 5 % større mengde søkere totalt enn i fjor. Blir nok noe lavere poenggrenser enn i fjor. :)

 

http://www.samordnao...restedkode=NTNU

Da skal det vel ekstremt mye til for at jeg ikke kommer inn. Kom inn på matr.tek. i fjor med ca. et halvt poent å gå på. I år har jeg to alderspoeng pluss to poeng for militæret (må søke igjen ettersom jeg ikke fikk reservert plassen min), så stiller nok sterkere i år, selv om jeg går fra ordinær- til sekundærvitnemål eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Ser at det har vært en svær økning i søkere til 5-årig master i bioteknologi (50% økning i førstevalgssøkere). Sitter med 58.3 konkurransepoeng i ordinær kvote. Poengrensen ble 53.0 i 2010. Noen som har noen tanker om hvor mye poenggrensen vil øke i år?

Lenke til kommentar

Jeg går førsteåret på en siv.ing-linje og har byttet linje uoffisielt ved å ta fag jeg ville hatt ved et bytte, men uten å faktisk bytte linje. Bør jeg bytte internt eller bør jeg søke nytt opptak via samordna?

 

Jeg vet at jeg kommer inn, men det er kanskje lettere å hoppe rett inn i andreklasse ved et internt bytte? Jeg ser også at fristen for byttet i høstsemesteret er første mandag etter studiestart. Betyr dette at jeg kan søke overgang nå?

Lenke til kommentar

Om du får flytte over internt blir avgjort i uka etter fristen, så det er ikke noe poeng i å søke nå.

 

Det er ikke alltid man får bytte internt, så jeg vil anbefale deg å først søke vanlig via samordna opptak. Da slipper du å gamble på at det er plass ledig til deg ved internt bytte.

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål som kanskje ikke har direkte med NTNU å gjøre. Men siden både jeg og andre har spurt om bolig spørsmål tidligere i tråden;

Når det gjelder studentboliger og hybler, er det sånn at man må være student for å leie disse?

Jeg og en kammerat har søkt oss opp på datateknikk master, men vi har også en tredjemann som har lyst til å bli med oss å bo sammen med oss i trondheim. Men han skal ikke studere, kun jobbe de to årene vi blir der oppe. Har det noe som helst å si tror dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...