Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss si at jeg tar et ekstrafag. Er det noen praktisk forskjell på å melde seg av faget før eksamen, og å stryke/levere blankt i faget? Hvis man stryker/leverer blankt og faget ikke har kont, kan man uten problemer ta det opp senere, ikke sant?

Å melde seg av etter at avmeldingsfristen er gått ut (30. april) er i praksis det samme som å levere blankt i faget. Melder du deg av før fristen vil det være som om du aldri tok faget. :)

 

Man kan i prinsippet ta opp så mange ganger man vil så lenge man stryker eller leverer blankt. I det øyeblikket du får ståkarakter har du bare ett forsøk til (ordinær eller kont), så er allting ute.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Å melde seg av etter at avmeldingsfristen er gått ut (30. april) er i praksis det samme som å levere blankt i faget. Melder du deg av før fristen vil det være som om du aldri tok faget. :)

 

Ja, jeg mente selvsagt å spørre om det var noen forskjell mellom å stryke og å melde seg av før fristen, dvs. å aldri ta faget.

 

Hvis jeg forstår deg riktig er det ikke det? Strykkarakteren vil ikke havne på vitnemålet eller noe sånt, vil det?

Lenke til kommentar

Å melde seg av etter at avmeldingsfristen er gått ut (30. april) er i praksis det samme som å levere blankt i faget. Melder du deg av før fristen vil det være som om du aldri tok faget. :)

 

Ja, jeg mente selvsagt å spørre om det var noen forskjell mellom å stryke og å melde seg av før fristen, dvs. å aldri ta faget.

 

Hvis jeg forstår deg riktig er det ikke det? Strykkarakteren vil ikke havne på vitnemålet eller noe sånt, vil det?

Hvis du leverer blankt, stryker du (og kan ta konten om den finnes). Hvis du melder deg av før fristen, har du formelt ikke tatt faget og får ingen karakter.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen andre som har problemer med å besøke innsida.ntnu.no i Chrome? Nettleseren fryser når jeg går inn på siden på begge PC-ene mine. Jeg har ikke dette problemet i noen andre nettlesere.

Det skjer fordi du åpner det i en bakgrunnstab, slik at dialogboksen med passord aldri får fokus. Fant ut av buggen en gang i tiden, finnes en bugreport fra meg et sted i googles databaser.

Lenke til kommentar

Når den ekspansive

sivilingeniøren kommer hjem

fra en anstrengede dag på kontoret

vil han

føle

seg lett og ledig

og iføre seg sin

tettsittende golfdress

Med rak nakke

og stål i bein og armer

slenger han seg dynamisk ned i sin stressless globale lenestol

og går effektivt

fritida i møte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke spør meg, jeg har ikke skrevet det. Dette diktet henger innrammet like ved kafeén på Dragvoll. Et aldri så lite innspill i denne dragvoll vs gløshaugen-skvaldringen altså. Innser det ble noe kontekstløst i forrige innlegg.

 

Og ikke bland inn meg, jeg hører ikke til noen av campusene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...