Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ? Er ikke det det er snakk om i det hele tatt. Voldtekt skjer fra tid til annen, byvold skjer fra tid til annen, også i Trondheim. Dette gjør at flere føler seg utrygge når de går hjem fra byen, om Trondheim er farlig eller ei. Antageligvis mange jenter som vil føle ubehag med å f.eks gå på moholt ja etter "bare" en sak, og så er vi noen som vil hjelpe med å minimere ubehaget.

 

Er det fælt Tegocalderon?

Endret av Deneb
Lenke til kommentar

Enig med: LarsP

 

Jeg har selv spilt spillet to ganger, og andre gangen hendte det ved et tosifret antall ganger at jeg tok spørsmål på hukommelsen fra første gangen. Om det er tilfeldig eller tendens lar jeg noen matematikere med særlig interesse for statistikk avgjøre, men poenget mitt er at med et lag på tre personer (som jeg forstår er oppsettet for mesterskapet) bør man være i stand til å kjøre tilnærmet flawless, med mindre man stiller med tre bottomfeeders med kraftig promille.

 

Holder selvfølgeig muligheten åpen for at jeg har misforstått.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan et slikt mesterskap skal avholdes. Spesiallagde spørsmål? Spillets spørsmål er i alle fall altfor enkle til å kunne skille klinten fra hveten på Gløshaugen.

Skal foregå slik:

 

"Det er mange linjer påmeldt så i de innledende "heatene" (semifinalene) vil det være 4 lag mot hverandre. Her vil det være 12 spørsmål fra spørsmålskort i Ingeniørspillet, og i kjent gameshow-stil er det laget som først trykker på buzzeren som får svare først. Det blir gitt +1 poeng for riktig, og -1 for galt svar. Kun ett lag går videre fra disse heatene, og om det skulle være uavgjort mellom lag etter 12 spørsmål, er det sudden death. Hvis det er usikkert om avgitt svar er tilfredstillende, vil dommerpanelet (Åsmund Eldhuset, Martin Ystenes og Jon Andreas Støvneng) avgjøre om det gis poeng.

 

Etter de innledende rundene vil det bli avholdt finale, hvor spørsmålene ikke er hentet fra spillet, men skrevet av skaperne bak Ingeniørspillet."

 

Jeg må innrømme at jeg ikke greier å svare på mange av de "Ingeniørmiks"-spørsmålene. Men ærlig talt; hvor mange forskjellige koeffisienter for å beskrive et skip finnes det egentlig? :p

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående PC til studiene.

 

Ingeniørvitenskap og IKT er en linje som jeg vurderer å begynne på til sommeren. På ntnu sine hjemmesider står det følgene:

 

Ingeniørvitenskap og IKT er et krevende studium der blant annet programmering og ingeniørfaglige kunnskaper benyttes sammen for å skape fremtidens teknologi. Vær klar over at studiet benytter programvare som stiller store krav til datamaskinen, ikke minst skjermoppløsning som er bedre enn 1200×800. Det må også kjøres Windows XP eller Windows 7 på maskinene

 

Jeg har i lang tid nå hatt lyst til å kjøpe en MacBook Pro. Bør jeg revurdere dette, eller går det helt fint med Mac?

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående PC til studiene.

 

Ingeniørvitenskap og IKT er en linje som jeg vurderer å begynne på til sommeren. På ntnu sine hjemmesider står det følgene:

 

Ingeniørvitenskap og IKT er et krevende studium der blant annet programmering og ingeniørfaglige kunnskaper benyttes sammen for å skape fremtidens teknologi. Vær klar over at studiet benytter programvare som stiller store krav til datamaskinen, ikke minst skjermoppløsning som er bedre enn 1200×800. Det må også kjøres Windows XP eller Windows 7 på maskinene

 

Jeg har i lang tid nå hatt lyst til å kjøpe en MacBook Pro. Bør jeg revurdere dette, eller går det helt fint med Mac?

 

Hvis det er noe programvare som ikke fungerer på MacBook-en din, kan du vel bare kjøre det på universitetets datamaskiner i stedet.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående PC til studiene.

 

Ingeniørvitenskap og IKT er en linje som jeg vurderer å begynne på til sommeren. På ntnu sine hjemmesider står det følgene:

 

Ingeniørvitenskap og IKT er et krevende studium der blant annet programmering og ingeniørfaglige kunnskaper benyttes sammen for å skape fremtidens teknologi. Vær klar over at studiet benytter programvare som stiller store krav til datamaskinen, ikke minst skjermoppløsning som er bedre enn 1200×800. Det må også kjøres Windows XP eller Windows 7 på maskinene

 

Jeg har i lang tid nå hatt lyst til å kjøpe en MacBook Pro. Bør jeg revurdere dette, eller går det helt fint med Mac?

 

 

Heisann! Håper du ender opp med å velge I&IKT, det er et kjempebra studium.

 

Det med krav til maskinen kan du ta med en klype salt. Det første året kommer du til å programmere i Matlab og Java, og dette funker skal funke bra med Mac. I faget Industriell IKT kommer du også til å drive litt med 3D-modellering i NX 7.5. Her er det greit med litt høy oppløsning, siden du får bedre oversikt over det du lager. Det var minst to som brukte Mac i år, og jeg tror de hadde litt problemer med å få installert dette programmet, men det løste seg ganske raskt. Så det er null problem! Og som sagt over så kan du også få utdelt Windows 7 gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...