Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

 

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

 

Om du har bodd her i 26 år er du vel en relativ voksen mann og dermed ikke et såpass lett offer som en beruset jente. Tror ikke du er i faresonen for voldtekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

 

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

 

Ja, det virker sånn, dvs det er jo to gangstier der, en som går "igjennom skogen", og er litt flatere, og en med en bratt bakke (mer en grusvei enn en gangsti egentlig), vet ikke helt hvilken det er snakk om.

 

AtW

 

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

 

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

 

Om du har bodd her i 26 år er du vel en relativ voksen mann og dermed ikke et såpass lett offer som en beruset jente. Tror ikke du er i faresonen for voldtekt.

 

Han sa ikke "til gode å oppleve voldtekt", men "noe dramatisk", menn er langt mer utsatt for vold fra fremmede enn kvinner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan foregår utdelingen av leseplasser (kontor)? Hvor søker man, hvor får man, hvem blir prioritert etc?

 

Er snakk om 3. klasse industriell matematikk.

 

Instituttkontoret. Man har vel egentlig rett på arbeidsplass når man kommer på masternivå, men dette varierer stort fra institutt til institutt. Noen får ikke før i femte, mens noen får i tredje.

 

Du får automatisk tilgang når du rykker opp i tredje. Gjelder bare å finne seg en ledig plass på lesesalen til tredjeklasse.

Lenke til kommentar

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

 

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

 

Ja, det virker sånn, dvs det er jo to gangstier der, en som går "igjennom skogen", og er litt flatere, og en med en bratt bakke (mer en grusvei enn en gangsti egentlig), vet ikke helt hvilken det er snakk om.

 

AtW

 

 

Det er den lille stien som umulig kan være lenger enn 20-30 meter det er snakk om? Jeg har "alltid" hørt at den kalles voldtektsstien, men dette er vel første gang jeg fatkisk hører om noen som blir voldtatt eller forsøkt voldtatt der. Uansett tragisk, synes selv Trondheim er en trygg by. Selvsagt, det er alltid noen kukkhuer som skal lage bråk på Samfundet/byen, men det finner man over alt.

Lenke til kommentar

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

Om du har bodd her i 26 år er du vel en relativ voksen mann og dermed ikke et såpass lett offer som en beruset jente. Tror ikke du er i faresonen for voldtekt.

Har han bodd her i 26 år har han jo vært alt fra liten gutt til ungdom til voksen mann, med andre ord alle fasene som er utsatt for vold og faktisk voldtekt. Vært en god del kjente saker om gutter som har blitt voldtatt i Trondheim. Når det er sagt har jeg bodd her selv i 20 år og aldri opplevd noe veldig dramatisk (bortsett fra masse slåsskamper og sånn selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Jeg tror ærlig talt at jeg aldri har opplevd noe som helst "ubehagelig" på nattestid i Trondheim. Har tatt en del sene busser mot sentrum og gått alene hjem fra midtbyen midt på natta, men har alltid fått være i fred. Ikke har jeg observert noe spesielt heller. Er sånn sett positivt overrasket, og jeg føler meg mye tryggere her enn i både Oslo og Bergen.

Lenke til kommentar

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

 

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

 

Ja, det virker sånn, dvs det er jo to gangstier der, en som går "igjennom skogen", og er litt flatere, og en med en bratt bakke (mer en grusvei enn en gangsti egentlig), vet ikke helt hvilken det er snakk om.

 

AtW

 

 

Det er den lille stien som umulig kan være lenger enn 20-30 meter det er snakk om? Jeg har "alltid" hørt at den kalles voldtektsstien, men dette er vel første gang jeg fatkisk hører om noen som blir voldtatt eller forsøkt voldtatt der. Uansett tragisk, synes selv Trondheim er en trygg by. Selvsagt, det er alltid noen kukkhuer som skal lage bråk på Samfundet/byen, men det finner man over alt.

den er betydelig lenger enn 20-30 meter. Noen hundre meter i bekmørk skog.

Om det var stien eller en av de to parallelle veiene vet jeg ikke. Men rart å skulle velge stien i mørket.

Lenke til kommentar

Kjip hendelse, men jeg stiller meg uforstående til alle påstandene om at Trondheim er en "farlig" by å ferdes på natterstid. Nå har jeg bodd her i 26 år og har fremdeles til gode å oppleve noe dramatisk.

 

Bare for å få en oppklaring. Er det snakk om gangstien som man kommer til ved å ta til høyre i Dybdahlsveien, like over bussholdeplassen som heter Berg Studentby?

 

Ja, det virker sånn, dvs det er jo to gangstier der, en som går "igjennom skogen", og er litt flatere, og en med en bratt bakke (mer en grusvei enn en gangsti egentlig), vet ikke helt hvilken det er snakk om.

 

AtW

 

 

Det er den lille stien som umulig kan være lenger enn 20-30 meter det er snakk om? Jeg har "alltid" hørt at den kalles voldtektsstien, men dette er vel første gang jeg fatkisk hører om noen som blir voldtatt eller forsøkt voldtatt der. Uansett tragisk, synes selv Trondheim er en trygg by. Selvsagt, det er alltid noen kukkhuer som skal lage bråk på Samfundet/byen, men det finner man over alt.

 

Den lille stien (som går rett ved siden av grusbanen) er ganske lang, den går egentlig helt opp til moholt, og er sikkert 400 meter lang (litt avhengig av hva du regner som endel av stien)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt navnet, men jeg vet ikke om det er fordi noen har blitt voldtatt der eller om navnet kommer av at det er en sti som ligner et typisk sted der folk blir voldtatt.

 

Sånn ellers så føler jeg meg som gutt ganske trygg i Trondheim. Jeg er jo litt stor i kjeften så det kan skape problemer når man er ute, men det har gått bra hitil. Som jente så burde man nok ungå slike steder om natten eller slå følge med en venn.

Lenke til kommentar

Den lille veibiten mellom Dybdahls veg og Smørblomstvegen er da belyst? Det er resten av stien fra det veistykket og opp til Moholt som er skummel fordi den ikke er belyst.

Er selvfølgelig stien opp mot Moholt som menes, den ligger i mellom Dybdahls veg og Smørblomstveien. Selve veibiten som binder de to sammen er jo 3 meter. Smørblomstveien og Dybdahls er opplyst, men fra og med fotballbanen og oppover er det ikke lyst.

Lenke til kommentar

Greit nok at ideelt skal jenter slippe å måtte tilpasse hverdagene sine for å unngå å bli voldtatt, men man går rett og slett ikke "voldtektsstien" lørdags natt. Forrige helg ble vel en jente overfalt av tre gutter i bakklandet.. Noen som er med på å lage borgervern?

Jeg vet det ikke er sånn ment, men ved å si slike ting gir man indirekte jenter skylden for at de blir voldtatt og bidrar til skyldfølelse i forbindelse med overgrep. Det er derfor det er "politisk ukorrekt" å si disse tingene.

 

De gangene jeg har vært på Moholt har jeg observert at denne stien er en del brukt av studenter på vei fra vors på Moholt (med forbehold om at det kan ha endret seg de siste årene). Det burde vært lys på denne stien.

 

Og ja, borgervern er en interessant idé synes jeg, ihvertfall i forbindelse med de store festene på Moholt. Burde ikke vært vanskelig å få til heller. Bare å smelle opp en jalla-nettside hvor folk kan skrive seg på en vaktliste.

 

(Men så er spørsmålet hva jentene selv synes om å skulle bli "passet på" av oss flinke og snille gutter?)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Greit nok at ideelt skal jenter slippe å måtte tilpasse hverdagene sine for å unngå å bli voldtatt, men man går rett og slett ikke "voldtektsstien" lørdags natt. Forrige helg ble vel en jente overfalt av tre gutter i bakklandet.. Noen som er med på å lage borgervern?

Jeg vet det ikke er sånn ment, men ved å si slike ting gir man indirekte jenter skylden for at de blir voldtatt og bidrar til skyldfølelse i forbindelse med overgrep. Det er derfor det er "politisk ukorrekt" å si disse tingene.

 

De gangene jeg har vært på Moholt har jeg observert at denne stien er en del brukt av studenter på vei fra vors på Moholt (med forbehold om at det kan ha endret seg de siste årene). Det burde vært lys på denne stien.

 

Og ja, borgervern er en interessant idé synes jeg, ihvertfall i forbindelse med de store festene på Moholt. Burde ikke vært vanskelig å få til heller. Bare å smelle opp en jalla-nettside hvor folk kan skrive seg på en vaktliste.

 

(Men så er spørsmålet hva jentene selv synes om å skulle bli "passet på" av oss flinke og snille gutter?)

 

 

Ja ser den, er jo selvfølgelig ikke det som er meningen i det hele tatt - hele skylden har jo voldtektsmannen, og det er jo ikke kjekt med et samfunn hvor en skal føle seg utrygg, men nå ser man jo at man bør ta forholdsregler.

 

Borgervern ala "natteravnene" for studenter hvor man tar seg en gåtur fra byen og opp til moholt eller noe slikt til et oppsatt tidspunkt så kan hvem som helst slenge seg på hadde jo sikkert vært velkomment.. ?

Endret av Deneb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...