Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har nok regnet med midtsemester, ihvertfall har de gjort det for de fleste, men det er jo godt mulig de har gjort feil. Uansett, det var latterlig dårlige resultater for datateknikk i år, vi talte over permen og kom fram til at i overkant av 50% strøk...

7841382[/snapback]

Da skal jeg hvertfall klage. Man stryker uansett dersom man har F på eksamen. Jeg hadde full score på midtsemester, som skal telle 20%. Er det ikke da slik at om jeg kommer over grensa for stryk så kan jeg ikke havne lavere enn D ? Eller har jeg regnet feil, eller husker feil på poenggrensene?

7841514[/snapback]

Er du sikkert på det? Jeg har hørt dette sagt av flere, men jeg har ikke sett noe om det i studiehåndboka. Det burde stå et sted (som jeg ikke har sett) om det er slik.

AtW

Lenke til kommentar
Sikker på hva da, ATW ? Min foreleser i Matte 1 sa at dersom man strøk på eksamen så ga de blanke i om man gjorde det til toppscore på midtsemester.

7841623[/snapback]

SIkker på at man må stå på selve eksamen tenkte jeg på.

EDIT: etter å ha undersøkt litt rundt står dette spesifisert på endel fag (spesielt matte ser ut til å kjøre med dette), lurer på om det gjelder alle fag. (ikke at det egentlig betyr så mye for meg lenger).

AtW

Lenke til kommentar
De har nok regnet med midtsemester, ihvertfall har de gjort det for de fleste, men det er jo godt mulig de har gjort feil. Uansett, det var latterlig dårlige resultater for datateknikk i år, vi talte over permen og kom fram til at i overkant av 50% strøk...

7841382[/snapback]

Da skal jeg hvertfall klage. Man stryker uansett dersom man har F på eksamen. Jeg hadde full score på midtsemester, som skal telle 20%. Er det ikke da slik at om jeg kommer over grensa for stryk så kan jeg ikke havne lavere enn D ? Eller har jeg regnet feil, eller husker feil på poenggrensene?

7841514[/snapback]

I følge http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/2006h/lf.pdf har jeg én feil på hele eksamenen (oppg. 7b). Jeg fikk 8/10 på midtsemester. Dersom alle oppgavene teller likt, skulle det bli 80% * 13/14 + 20% * 8/10 = ca. 90 %. Jeg fikk C og kommer til å klage.

Lenke til kommentar
De karakterene som ligger i perm for Matte 1, er det ferdig opptelt med midtsemester inkludert, eller kun eksamen? For det skal være umulig for meg å få E på matten, men jammen stod det en E der.

7841078[/snapback]

Det skal være inkludert midtsemester.

7841382[/snapback]

7841514[/snapback]

I følge http://www.math.ntnu.no/emner/TMA4100/2006h/lf.pdf har jeg én feil på hele eksamenen (oppg. 7b). Jeg fikk 8/10 på midtsemester. Dersom alle oppgavene teller likt, skulle det bli 80% * 13/14 + 20% * 8/10 = ca. 90 %. Jeg fikk C og kommer til å klage.

7841686[/snapback]

Oppg 7 telte 20 poeng. så hvis b var fucka, mista du 10 poeng der.

Man var for øvrig nødt til å få over 40% på eksamen, og over 40% etter at resultatet fra eksamen og midtsemester var lagt sammen.

hvis man hadde 40% på eksamen, måtte man ha 4 riktige på midtsemester for å stå.

Foreleseren vår fortalte oss dette i dag. Han var med på å lage eksamen, samt retting og karaktersetting.

men hvor kan jeg se statistikk på studweb?

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Vel, da får jeg be om begrunnelse og så eventuelt klage. Jeg fatter ikke hvordan jeg kan få en E, når jeg tydeligvis stod på eksamen, og jeg hadde full score på midtsemester.

E'en holdt seg på studweb også, så nå har jeg EAAE som karakterrekke. Nesten synd å klage og ødelegge den systematiske rekka.

Lenke til kommentar
Spenstig spredning Zethyr, alle med respekt for seg selv får E på enkelte eksamener. Tror forresten du ble observert i Nordre Lavblokk i dag.

7842217[/snapback]

"Nordre lavblokk", a.k.a. Sentralbygget ? Jeg har beveget meg en god del rundt om på stripa og litt i etasjene over i dag, så det er meget mulig.
Lenke til kommentar
"Nordre lavblokk", a.k.a. Sentralbygget ? Jeg har beveget meg en god del rundt om på stripa og litt i etasjene over i dag, så det er meget mulig.

7842266[/snapback]

Jeg tenker på lokalet der matteøvinger gjerne innleveres.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar
Vel, da får jeg be om begrunnelse og så eventuelt klage. Jeg fatter ikke hvordan jeg kan få en E, når jeg tydeligvis stod på eksamen, og jeg hadde full score på midtsemester.

E'en holdt seg på studweb også, så nå har jeg EAAE som karakterrekke. Nesten synd å klage og ødelegge den systematiske rekka.

7841945[/snapback]

Jeg hadde ABC og hadde håpet på i det minste å få en aritmetisk rekke, men nei da, F i Matte1...

Lenke til kommentar
Har lyst til å gå nanoteknologi, men de hadde et sykt inntakskrav :( Vurderer nå PuP eller materialteknologi. Noen som har erfaring med de to linjene?

7841093[/snapback]

Du kan jo prøve å "snike" deg inn, om du f.eks. starter på Fys.mat eller en annen linje som har mange av de samme fagene som nanoteknologi 1. året kan du søke deg over etter 1. eller 2. semester. Kjenner folk som har kommet seg inn på eksempelvis ind.øk. på den måten. Kan ikke garantere for at det virker, desverre.

Forresten, etparogtjue sekunder ut i

pirum-cheapoen er det like før en stakkars moped også tar en eli hagen.
Lenke til kommentar
sjakk matt buen f.eks. de har studentrabatt. er vel 300 eller noe?

7849721[/snapback]

Hehe, er 300 billig for klipp nå?

Munken er jo ganske sentralt, og har greie priser, og en konstant tilstrøming av lærlinger som klipper billig. Men kvaliteten på disse er kanskje litt variable.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...