Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et eksempel. Det er for all del noe fornuftig på Dragvoll, slik som profesjonsstudiet i psykologi og lektorutdanningen, men det er også bra mye svada som neppe har noen særlig verdi for samfunnet. Mange sier jo selv at de ikke aner hva slags jobber de kan få med den utdannelsen de tar. Situasjonen er en helt annen på Gløshaugen, der folk faktisk jobber med et bevisst mål i siktet i stedet for å tenke "jeg gjør som jeg vil på statens regning og så ordner det seg nok".

Lenke til kommentar

Nååvel - selv om filosfi ikke har anvendelser i "samfunnet" (antakeligvis samfundet) synes jeg det er OK at folk velger å studere det. Jeg er mye mer skeptisk til "sosionomer" og "sosiologer" som har "anvendelser"[ref. hjernevask].

Endret av kloffsk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nå vel ikke alle siv.ing linjene som er helt sikre på at de kan få seg jobber etter endt studie heller (fys.mat, i følge folka som selv går der..). I hvert fall noe vagt. Dragvollfag er viktige for samfunnet de og, og vi trenger både det realfaglige gløs gir, og det humanitære dragvoll bidrar med.

Endret av Isilme
Lenke til kommentar

Det humanitære?! Uansett, folk på fysmat får seg da jobb alle mann? Det spørs bare hvor kresen man er. Er man villig til å ta konsulentjobber [slik som alle på data ender opp i] er det null problem. Vil man heller ha forskerjobber av typen sintef, nr, statoil kan det ta noe lenger tid. Dessuten er ikke debatten hvorvidt man får seg jobb, men heller hva man sitter igjen etter med en bachelor i medievitenskap.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Etter den bacheloren kan man jo forsåvidt også bli konsulent, og å jobbe i journalistikk, med forskning på medier osv.

Jeg tror nok at om du tar det du kan, så vil det ikke være et problem. Alle kan bli konsulenter omtrent (som iChristian sa) Konsulent er nok en stor mulighet, men er vel ikke alle som har lyst å ende opp som konsulenter. Og jeg tar nok bare de personene jeg har hørt sagt det på ordet, da jeg ikke går fys.mat selv.

 

Og unnskyld, det humanitære blir brukt hvor jeg tilbringer tiden min hele tiden. Bor sammen med gløsinger som ser "ned på" dragvoll selv, og er generelt mye mobbing av Dragvoll. Blir nok sært å bruke det her.

Endret av Isilme
Lenke til kommentar

Trondheim generelt kan i hvert fall anbefales uansett hva man skal studere, men jeg kan ikke kommentere hvordan miljøet er på Dragvoll da jeg aldri har satt min fot der. Mener bare at det undervises mye unødvendig, og i det jeg blar gjennom emner er det alltid de som hører til på Dragvoll som stikker seg ut som mest tåpelige. Det skal dog sies at mitt eget institutt, IDI, har minst ett fag som ikke hører hjemme noe sted (eller kanskje på Dragvoll, om vi skal strekke strikken enda litt lenger :!: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...