Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg kom litt før halv seks og så at køen gikk mer enn 360 grader rundt huset, så jeg gikk like greit hjem igjen og så på streamen i stedet.

 

Man får vel ikke noen førsterett ved å være medlem? Jeg regnet med at det neppe ville fungere å gå inn bakdøra og snike seg til Storsalen, selv om det var litt fristende å prøve.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom fem på fem og slapp fint inn. Kjempestemning!

 

Man får vel ikke noen førsterett ved å være medlem? Jeg regnet med at det neppe ville fungere å gå inn bakdøra og snike seg til Storsalen, selv om det var litt fristende å prøve.

 

Døren mellom Edgar-området og Storsalen var låst, selv om jeg har klart å snike meg gjennom der før.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Hei!

Noen her som går nanoteknologi?

Jeg vurderer sterkt å søke, men lurer litt på hvilke jobber man kan få. Vil gjerne bo og jobbe i Norge.

Jeg går ikke der selv, men har vurdert det selv. Slik jeg har forstått det så vil en siv.ing i nanoteknologi møte mye av det samme som en fysmater eller en med master i fysikk da de alle er veldig teoritunge studier, men det skal jo sies at nanoteknologi er en veldig liten linje med veldig høyt nivå så det vil jo ha litt å si, men jeg ser for meg at mange ender opp med å ta en phd eller ender opp i forskerjobber (både i akademia og industri) hvis det er snakk om jobber innen fagfeltet.

 

Det første kullet skriver vel master nå hvis jeg ikke tar helt feil så da får man faktisk litt data på det :)

Lenke til kommentar

men jeg ser for meg at mange ender opp med å ta en phd eller ender opp i forskerjobber (både i akademia og industri) hvis det er snakk om jobber innen fagfeltet.

 

Det er nok de færreste som tar PhD, uansett om det er et teoritungt studie eller ei. Er vel samme på fysmat, bare noen få som tar PhD, mens de fleste fortsetter vel med forskning/utvikling i industrien, som du er inne på.

 

Se f.eks på listen over ansatte på IMF; maks halvparten av stipendiatene er norske, og jeg vil tippe at mange kommer fra både fysmat og ren matematikk. Skal dog nevnes at antallet norske er veldig høyt sammenlignet med andre institutter - så noe riktig gjør de jo på IMF tydeligvis. ;)

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Hvordan klarte dere det? Vi ble sittende i en trapp, har fortsatt en helt forferdelig tresmak i ræva.

 

Var noen som hadde holdt av til venner som ikke slapp inn ... Var også ledige stoler på gulvet.

Stolene på gulvet var dessverre reservert for human-etisk forbund fikk vi beskjed om. Var uansett et bra show av Randi, kun toppet av det første spørsmålet han fikk =)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Hoho.

 

Hvordan klarte dere det? Vi ble sittende i en trapp, har fortsatt en helt forferdelig tresmak i ræva.

 

Var noen som hadde holdt av til venner som ikke slapp inn ... Var også ledige stoler på gulvet.

Stolene på gulvet var dessverre reservert for human-etisk forbund fikk vi beskjed om. Var uansett et bra show av Randi, kun toppen av det første spørsmålet han fikk =)

 

Jepp, men var fritt fram da showet startet. Var i hvert fall ingen andre som hadde planer om å sitte der.

Lenke til kommentar

Noen her som har tatt TMA4155 Introduksjon til kryptografi og kan fortelle litt om hvordan faget/foreleser er? Vurderer å ta det til høsten. Bør man ha hatt Tallteori før man tar faget?

Jeg har tatt det uten å ha tatt tallteori eller lignende i forkant. Helt OK fag, ikke utrolig vanskelig men smått utfordrende og en del nye ting å sette seg inn i. Foreleseren var litt tørr og kjedelig, men går helt fint å lese seg opp på egen hånd.

 

EDIT: Det går altså fint å ta TMA4155 uten å ha tatt tallteori i forkant. TMA4160 er tilsvarende som TMA4155 men går en del dypere i stoffet og forutsetter at du har tatt tallteori først.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
EDIT: Det går altså fint å ta TMA4155 uten å ha tatt tallteori i forkant. TMA4160 er tilsvarende som TMA4155 men går en del dypere i stoffet og forutsetter at du har tatt tallteori først.

 

Jeg tar Algebra og tallteori nå. Holder det for TMA4160, eller bør man ha tatt Tallteori? Tallteori er tross alt en heller liten del av pensum i Algebra og tallteori.

Lenke til kommentar
EDIT: Det går altså fint å ta TMA4155 uten å ha tatt tallteori i forkant. TMA4160 er tilsvarende som TMA4155 men går en del dypere i stoffet og forutsetter at du har tatt tallteori først.

 

Jeg tar Algebra og tallteori nå. Holder det for TMA4160, eller bør man ha tatt Tallteori? Tallteori er tross alt en heller liten del av pensum i Algebra og tallteori.

Hvis du tar en titt her ser du at forutsetningen for å ta TMA4160 nettopp er Algebra og tallteori. Så du er på rette veien nå. :)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp mail ang. nedlasting. Trodde jeg brukte proxy, men det gjorde jeg visst ikke. Noen som har noen tips slik at jeg unngår dette igjen (to uker uten internett :dontgetit: )

 

 

evt. en invite til en privat side?

 

 

Du kan få en invite av meg. Send meg en PM med epost adressen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...