Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt med legetime noen uker fram, er stor pågang der. De skyver timen din fram i tid hvis du maser og gjør klart at det er hastetilfelle (de gjorde det iallefall med meg en gang, men så hadde jeg vel god grunn da).

 

Men er enig i at time i mars er veldig drøyt. Jeg har aldri opplevd så lang ventetid, toppen kanskje 2 uker (og jeg har nok vært der oftere enn de fleste andre studenter).

 

Er det et så stort problem med litt ventetid på ting som ikke haster finnes det andre legekontorer med mindre pågang, men da må du gjerne ut i huttaheiti.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Strøk i matematikk 1 høsten 2010, og må derfor konte til sommeren. Skjer dette automatisk eller må jeg melde meg opp? Får jeg informasjon tilsendt på e-mail i så fall?

 

Vurderer også å søke et annet studie slik at jeg har det i "baklomma" til høsten, om jeg ikke er fornøyd etter dette semesteret. Om jeg søker og takker nei, vil alt fortsette som normalt på den linja jeg går nå sant?

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1300631268' post='17108201']

Strøk i matematikk 1 høsten 2010, og må derfor konte til sommeren. Skjer dette automatisk eller må jeg melde meg opp? Får jeg informasjon tilsendt på e-mail i så fall?

Du må melde deg opp. Kommer informasjon på innsida når sommeren nærmer seg.

 

 

Vurderer også å søke et annet studie slik at jeg har det i "baklomma" til høsten, om jeg ikke er fornøyd etter dette semesteret. Om jeg søker og takker nei, vil alt fortsette som normalt på den linja jeg går nå sant?

Skal vel være sånn ja, men det er sånt man dobbeltsjekker med samordna opptak.

Lenke til kommentar

Okey, takk! :)

 

Er det forresten noen her som studerer kommunikasjonsteknologi? Er på mitt andre semester nå og er litt i tvil ang. om jeg skal fortsette eller ikke. Har aldri vært noen spesielt fan av matematikk og fysikk (eller flink i det), noe som det er en del av for tida. Har hørt at det skal bli bedre etter de to første årene, men hvor store forskjeller er det egentlig?

 

Har lyst å jobbe litt mer praktisk, og vurderer derfor å bytte studie til Film og medieproduksjon. Noen tips?

Lenke til kommentar

 

Jeg har fastlege på Gløs og er fornøyd med det. Greitt å ha kort vei til legen. Han jeg har som lege er visstnok den som har flest pasienter i landet, men jeg merker ikke at det går utover kvaliteten på timene jeg har hos ham. Han er veldig rett på sak og bruker ikke mye tid på utenomsnakk, en lege etter min smak med andre ord. :)

 

Ok. Takk for svar. Da satser jeg nok på å skifte til fastlege på Gløs. :)

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1300631268' post='17108201']

Vurderer også å søke et annet studie slik at jeg har det i "baklomma" til høsten, om jeg ikke er fornøyd etter dette semesteret. Om jeg søker og takker nei, vil alt fortsette som normalt på den linja jeg går nå sant?

Du kan strengt tatt gå på flere studieløp samtidig. For øyeblikket er jeg oppmeldt i 4 forskjellige studieprogram + 2 enkeltemnerettigheter ved 2 forskjellige universiteter.

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1300632025' post='17108262']

...

Er det forresten noen her som studerer kommunikasjonsteknologi? Er på mitt andre semester nå og er litt i tvil ang. om jeg skal fortsette eller ikke. Har aldri vært noen spesielt fan av matematikk og fysikk (eller flink i det), noe som det er en del av for tida. Har hørt at det skal bli bedre etter de to første årene, men hvor store forskjeller er det egentlig?

...

Etter 3. semester er det vel omtrent ingen matte-/fysikkfag igjen. Så hvis du holder ut til 4. semester så er det vel bare dataorienterte fag (med unntak av tekled og ikke-teknisk emne) :)

 

Se forøvrig her (hvis du ikke allerede har gjort det).

 

EDIT: Leif

Endret av javanuben
Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1300632025' post='17108262']

Okey, takk! :)

 

Er det forresten noen her som studerer kommunikasjonsteknologi? Er på mitt andre semester nå og er litt i tvil ang. om jeg skal fortsette eller ikke. Har aldri vært noen spesielt fan av matematikk og fysikk (eller flink i det), noe som det er en del av for tida. Har hørt at det skal bli bedre etter de to første årene, men hvor store forskjeller er det egentlig?

 

Har lyst å jobbe litt mer praktisk, og vurderer derfor å bytte studie til Film og medieproduksjon. Noen tips?

 

Går 4. komtek. Komtek er vel blant de linjene med minst matte og fysikk, så det trenger du ikke være redd for. Du har jo ingen skikkelige komtekfag før våren i andreklasse, så du bør nesten vente til da før du bestemmer deg.

 

Komtek er nok den diggeste linjen å gå om du vil studere noe datarelatert. Du slipper å ha så jævlig mye obligatorisk programmering, men kan heller styre ditt eget løp. Om du vil bli ren programmerer kan du det, samme med nettverk, datasikkerhet, musikkteknologi, etc.

 

I tillegg tilhører man Gløshaugens beste linjeforening :)

Lenke til kommentar
Andreas' timestamp='1300632025' post='17108262']

Okey, takk! :)

 

Er det forresten noen her som studerer kommunikasjonsteknologi? Er på mitt andre semester nå og er litt i tvil ang. om jeg skal fortsette eller ikke. Har aldri vært noen spesielt fan av matematikk og fysikk (eller flink i det), noe som det er en del av for tida. Har hørt at det skal bli bedre etter de to første årene, men hvor store forskjeller er det egentlig?

 

Har lyst å jobbe litt mer praktisk, og vurderer derfor å bytte studie til Film og medieproduksjon. Noen tips?

 

Går 4. komtek. Komtek er vel blant de linjene med minst matte og fysikk, så det trenger du ikke være redd for. Du har jo ingen skikkelige komtekfag før våren i andreklasse, så du bør nesten vente til da før du bestemmer deg.

 

Komtek er nok den diggeste linjen å gå om du vil studere noe datarelatert. Du slipper å ha så jævlig mye obligatorisk programmering, men kan heller styre ditt eget løp. Om du vil bli ren programmerer kan du det, samme med nettverk, datasikkerhet, musikkteknologi, etc.

 

I tillegg tilhører man Gløshaugens beste linjeforening :)

 

Hvilken linjeforening hører komtek til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...