Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fluidmekanikk, innføring i kvantefysikk, termisk fysikk, elektromagnetisme, etikk, logistikk, finansregnskap med analyse, finansiering og investering, foretaksstrategi og rettslære.

 

De siste 6 er på tøh, so ye, teller nok ikke helt. 10 fysmat fag er nok heller umulig

Lenke til kommentar

Tjah, først og fremst finnes det ikke noen indøk-matematikk, så da måtte jeg studert noe jeg ikke har kjempelyst til å studere. Jeg kunne forsåvidt gått indøk-data, men da hadde jeg gått glipp av mange mattefag. Det er kryptologi og datasikkerhet jeg tenker meg å fokusere på, det (tror jeg) krever en del mattekunnskaper. Jeg liker også økonomi, og jeg har lyst til å ta ledelsefag, så da passer en bachelor i økonomi og administrasjon ganske bra inn.

 

Jeg synes det er lettere å være litt god i mye enn å være veldig god i noe snevert, så hvorfor ikke utnytte det. Alt jeg hører er at bedre karakterer på siving egentlig ikke betyr bedre jobber i etterkant, så lenge jeg kommer ut med et snitt over C, så da får jeg mer ut av å ta andre fag. Og det er ikke fullt opp dobbelt løp, jeg tar bare en bachelor i øk, men jeg tar ekstra mange fag nå sånn at jeg kan være med på UKA og så jeg slipper å ta masse fag når jeg er i utlandet.

Lenke til kommentar

Høres slitsomt ut. Da hadde jeg heller tatt en 2-årig siviløkonom grad etter fysmat.

Åja, den som ikke finnes?

Er flere høyskoler og universiteter som tilbyr dette. Han skrev ikke noe sted at han ville tatt det akkurat på NTNU.

 

Jeg tror virkelig ikke noen skoler tilbyr deg en grad i økonomi som egentlig skal være 5-årig på to år.

 

Det finnes, som Kloffsk og Deneb sikter til, en master i MTM http://www.mtm.ntnu.no/ , eller master i tekled som jeg kalte det. Det er en 90-studiepoengs videreutdanning for sivilingeniører, siviløkonomer, men også for samfunnsvitere. Siviløkonomene blir ikke plutselig sivilingeniører av å gå MTM, akkurat som en siving ikke kan bli sivøk av en 90-studiepoengs etterutdanning til til 150.000 kroner.

 

Hvis det finnes noen annen avtale mellom ntnu og nhh får jeg vel bare innrømme at jeg tok feil, men når folk sier "Hvorfor gidder du bachelor, jeg tar heller bare en sivøk på 2 år etter siving" er det alltid dette de sikter til, som faktisk ikke engang er en avtale.

Lenke til kommentar

Hvordan er lovverket rundt misbruk av It's Learning igjen?

 

Er en av i hvert fall 267 mennesker som har fått følgende (modifiserte) spam-melding.

 

"Kjære medstudenter.

 

Får å få et nytt bad, trenger jeg hjelp av så mange som mulig. Gjør unna dagens gode gjerning på kun 10 sekunder!!! Kjapptjent karma;)

 

Slik går du fram;

 

1. Gå inn på linken jeg sender ved.

 

2. Avgi en stemme i min favør ved å klikke på "stem".

 

"Link som ikke viderepostes"

 

Tusen takk til alle godhjerta, snille og hjelpsomme mennesker som avgir sin stemme, Tusen Takk!!!

 

Mvh

 

Lisa"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...