Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Var en solid pris. Dog, det jeg ville vært mest negativ er å dele en komfyr med 13 andre personer. Hvordan kommer dette til å gå når man skal lage seg middag? Kølapp?

Kanskje være bittelitt sosial og organisere felles middag? Jeg har inntrykket av at de legger opp til en ganske sosial levemåte i Klæbuveien, kanskje ikke rette stedet å bo om man er einstøing.

Jeg ser for meg at det kommer til å bli et stort problem med renhold jeg. Og ikke minst at sykdommer fort kan spre seg ganske effektivt når så mange skal dele ett kjøkken. Dessuten tror jeg at dersom ikke samtlige skap, kjøleskap og eventuelle frysere er låsbare, kommer det til å bli et problem med stjeling fra andre. Dessuten ser jeg virkelig ikke at alle skal klare å få tid til å lage mat og rydde/vaske etter seg før neste kommer og skal ha plass på kjøkkenet. Jeg tror at det fort kommer til å bli mye kjøkkenutstyr på enkeltrommene av den grunn, og med de komplikasjoner det vil medføre av f.eks. brannalarmer og slikt...

Endret av EvileyeS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en solid pris. Dog, det jeg ville vært mest negativ er å dele en komfyr med 13 andre personer. Hvordan kommer dette til å gå når man skal lage seg middag? Kølapp?

Kanskje være bittelitt sosial og organisere felles middag? Jeg har inntrykket av at de legger opp til en ganske sosial levemåte i Klæbuveien, kanskje ikke rette stedet å bo om man er einstøing.

Jeg ser for meg at det kommer til å bli et stort problem med renhold jeg. Og ikke minst at sykdommer fort kan spre seg ganske effektivt når så mange skal dele ett kjøkken. Dessuten tror jeg at dersom ikke samtlige skap, kjøleskap og eventuelle frysere er låsbare, kommer det til å bli et problem med stjeling fra andre. Dessuten ser jeg virkelig ikke at alle skal klare å få tid til å lage mat og rydde/vaske etter seg før neste kommer og skal ha plass på kjøkkenet. Jeg tror at det fort kommer til å bli mye kjøkkenutstyr på enkeltrommene av den grunn, og med de komplikasjoner det vil medføre av f.eks. brannalarmer og slikt...

Jeg går på internatskole nå (VGS) og opplever/opplevde mye av det du sier. Var ikke mulig å ha noe i kjøleskapet og kjøkkenet var ubrukelig fordi det var så skittent. Nå får jo vi mat, så kjøkkenet er ikke så mye i bruk uansett. Skal også legges til at vi var 40 stykker eller noe på 1 kjøkken. :p

Lenke til kommentar

(...) Dessuten ser jeg virkelig ikke at alle skal klare å få tid til å lage mat og rydde/vaske etter seg før neste kommer og skal ha plass på kjøkkenet. (...)

Har ingenting med tid å gjøre. Det er fordi folk er late/sløve.

;)

Lenke til kommentar

For hvilken periode betaler man for når man leier hos SIT?

Jeg hadde inntrykk av at man betaler for påfølgende måned når man betaler denne måneden.

Typisk betaling i mars (15.mars) gjelder for hele April.

Noen som kan avkrefte dette?

Har akkurat flyttet, og aner ugler i mosen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde inntrykk av at man betaler for påfølgende måned når man betaler denne måneden.

Du betaler for neste måned, noe som er helt vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at det kommer til å bli et stort problem med renhold jeg.

Mener vagt det var snakk om at SiT skulle ha egne rengjøringsfolk? Uansett tror (håper) jeg nok de har tenkt på det og vil engasjere seg ekstra med tanke på renhold der.

Lenke til kommentar

Du betaler for neste måned, noe som er helt vanlig.

Feil, inneværende

Lenke til kommentar

I hvert fall for siv.ing. -linjene er poengene ofte verdt mer enn ved alternative utdanninger. Det vil si at man på NTNIU er nødt til å jobbe mer, da man har større pensum i forhold til studiepoengene. Antall studiepoeng pr år er uansett 60.

Negativt: Tyngre studie, mer å gjøre, følgelig lavere karakterer enn like prestasjoner ved andre utdanninger.

Positivt: Tyngre studie, mer å gjøre, NTNU-stempel i panna (De aller fleste arbeidsgivere kommer selv fra NTNU, og vet hva NTNUere er gode for. I mange tilfeller vil en siv.ing. med C i snitt være mye mer attraktiv enn en master fra et annet sted med B i snitt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...