Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste litt nå om bygg- og miljølinja, og den ser veldig interessant ut. Lastet også ned filmen.

Men, en ting er opptakskravet. 58,6 poeng er mildt sagt mye, så jeg klarer det garantert ikke rett etter vgs. Ligger litt under femmeren i snitt til nå (vk2). Med mx, kj og fy i full fordypning i 2 år vil jo det bli 8,5 poeng, som uansett blir mindre enn opptakskravet. Men, hva med ett år i militæret, hvor mange poeng blir det?

Lenke til kommentar

3 for militæret.

pluss evt. 2 alderspoeng.

men husk at karakterkravet svinger, så det er mulig du kommer inn...

på den annen side skal det vel sies at kravene sikkert går opp i år, slik de gjorde i fjor. pga alle som vil bli siv.ing ;)

Endret av TWA
Lenke til kommentar
Da får jeg ganske sikkert over 60 poeng, hvis jeg ikke flipper helt ut.

Trodde på forhånd det var "ingen" som ville bli ingeniører, jeg, men det er det altså ikke. Bra for samfunnet :wee:

7820393[/snapback]

Sikkert fordi det er gode tider for ingeniører, så blir det dårligere tider om 5-6 år igjen, og det søker færre, som akkurat treffer de gode tidene igjen, og sånn har vi det gående....

AtW

Lenke til kommentar

Litt på kanten av hva TWA spør om, men greit å vite

Ved krav om begrunnelse har man 3 ukers klagetid og NTNU har 2 ukers svarfrist. Det betyr at man kan be om begrunnelse innen 1 uke fra karakteren er gitt og fortsatt få svar innenfor klagefristen og på den måte klage på karakteren om man er missfornøyd med begrunnelsen som er gitt.

Lenke til kommentar
Når i løpet av hverdagene er det minst folk i treningsrommet på NTNUI?

7827992[/snapback]

På kvelden i helgene er omtrent den eneste tida det ikke er mange folk der, har jeg inntrykk av. (Regner med at du snakker om gløs-bygget)

Jeg var der klokka 0800 i dag morges, og da var jeg den eneste som trente styrke når jeg kom igang. 10 minutter etterpå så var det opptatt en del benker og manualer, og etter enda en stund så var det rett og slett overraskende fullt til morgenen å være !

Lenke til kommentar

PsychoDevil98: Bygg er greit, men det er mye mekanikk! Det er ikke nødvendigvis negativt, men de teoretiske fagene blir selvfølgelig ikke veldig utfordrende. (Men nå må jeg passe på å ikke være for blærete - i tilfelle det er andre byggfolk enn Haugsand her...)

Ellers var det visstnok jævla mange folk på idrettsbygget på Gløs i skrivende stund. Hvis noen vil bryte håndbak med meg (og tape), kommer jeg forøvrig til å være der mellom 10 og 12 imorgen tidlig.

Lenke til kommentar

Styrkerommet pleier stort sett å være ganske tomt før klokka 10, men selv mellom 12 og 17 pleier det å være mulig å trene uten å vente på noen ting. Men om man har selvdisiplin er det absolutt best å trene fra klokka 8. Får se om jeg klarer å karre meg opp dit til klokka 9 i morra.

Lenke til kommentar

Begynnerlønnsanbefaling 2007

Tekna utarbeider hvert år en begynnerlønnsanbefaling for nyutdannede medlemmer i privat sektor. Dette er ditt redskap til riktig lønn i din første jobb. Styret i Tekna Privat har for våren 2007 satt begynnerlønnsanbefalingen til kroner 380.000.

Er det bare meg eller høres dette ut som om det er sykt høyt? Var en som pensa inn på emnet i en annen tråd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...