Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen dropper ut. Men når man begynner å komme opp i fjerde klasse har man i stor grad valgt fagene selv, etter egen interesse. Da er det gjerne lettere å gjøre det bra. Det er også ganske få elever i fagene, så man legger kanskje inn et ekstra gir for å unngå å bli den dårligste i klassen.

I femte klasse jobber man som regel godt med prosjektoppgaven og masteroppgaven => God karakter på 45 av 60 studiepoeng. Fordypningsemnet er som regel også ganske greit å få C eller bedre i, og perspektivemnet er jo som regel bare noe jall uansett. Snittet heves altså gjerne litt de to siste årene, men jeg vil nok tro at det totale snittet for avgangselevene fortsatt ligger på (en god) C.

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Jeg skriver en god del kommentarer (det kommer selvfølgelig an på oppgaven), både for sensors og min egen del. Det er lettere å se tilbake på en tidligere oppgave og sjekke hva man har gjort om det ikke bare er en vegg av regning.

Off-topic:

Er det bare meg som får helt andre assosiasjoner når jeg ser forsiden av månedens Gemini?

post-156462-0-97252500-1298497197_thumb.png

Endret av Frexxia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du gjør riktig trenger du null kommentarer

Det skjedde meg på en eksamen at sensor ikke forstod beviset mitt, selv om det var korrekt. Dvs. jeg skrev det ganske minimalt, men hvis jeg hadde lagt til noen små kommentarer ville han nok skjønt det. Der og da følte jeg at det var helt opplagte ting jeg gjorde, og det mener jeg fortsatt.

Lenke til kommentar

Det skjedde meg på en eksamen at sensor ikke forstod beviset mitt, selv om det var korrekt. Dvs. jeg skrev det ganske minimalt, men hvis jeg hadde lagt til noen små kommentarer ville han nok skjønt det. Der og da følte jeg at det var helt opplagte ting jeg gjorde, og det mener jeg fortsatt.

Legg det ut her da ;)

Vurderer bl.a å søke NTNU nå, og er det noen som vil anbefale noen linjer innen realfag; siv.ing og matte og naturfag, som kan være litt praktisk morsomme og sånn? :p

Er veldig usikker på hva jeg skal studere nå.

Spørs hva du liker, les rundt på ntnu.no - der ligger fagbeskrivelse ute. Alle har linjer de liker.

Lenke til kommentar

Vurderer bl.a å søke NTNU nå, og er det noen som vil anbefale noen linjer innen realfag; siv.ing og matte og naturfag, som kan være litt praktisk morsomme og sånn? :p

Er veldig usikker på hva jeg skal studere nå.

Mange er usikre på hva de vil studere. Hvis du ikke skal i militæret eller ta et friår/folkehøgskole kan du alltids begynne på en linje på NTNU som ser interessant ut. Skulle det vise seg å være bom kan du søke deg inn på noe nytt året etter, mange som gjør dette.

Lenke til kommentar

Legg det ut her da ;)

Why? Diskuterte det jo med faglærer og han var enig da jeg skrev det ut. Fikk tilsendt kopi av min egen besvarelse og var ikke akkurat det vakreste jeg har sett, men hvis sensor hadde tenkt seg litt om burde det vært åpenbart. Irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...