Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Mens jeg tror meningen var "omg se på meg, jeg har et sosialt liv, jeg lover!!" :D

 

Huh.. Synes det er mye dissing av livløse mennesker inne på denne tråden :p Er det umulig å ha venner og et liv, samtidig som man poster på denne tråden, eller har jeg tatt feil, og dette forumet kun består av sosiale avvikere? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig praktisk med busskort hvis man bor på Moholt eller lenger vekk fra Gløs. Hvorvidt det er verdt å investere i et busskort når man bor der, burde ikke være nødvendig å diskutere en gang. I alle fall ikke når det er snakk om vintermånedene.

Blir fort en tur på skolen og en tur til samf/byen på kvelden i løpet av en dag. Sparer mye tid på å ha busskort, så lenge man unngår å ta bussen i den verste rushtiden.

Endret av TWA
Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke at det tar så sykt lang tid, men at det kan bli et ork hvis man har et sosialt liv.

Hva i alle dager er logikken bak den uttalelsen?

Det hender at man skal til steder hvor drar litt lenger, f.eks. i festlig lag, eller kanskje må en svipptur på samfundet, skolen e.l. etter man har kommet hjem. 3-4 slike turer i måneden koster det samme som et busskort for en måned. Derfor ser jeg ingen grunn til ikke å investere i et busskort, med mindre du er av typen som aldri er andre steder enn skolen og hjemme.

 

Det skal sies at jeg bodde på voll fram til jul, uten busskort, pga. et lite veddemål, men det var flere ganger jeg ikke gadd å bli med ut på en liten pilsner, nettopp fordi det blir et ork å komme seg fram og tilbake i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor på Voll, og studerer i sentrum (Fjordgata 1). Jeg er ikke akkurat veltrent, men det går helt fint å sykle året rundt. Med piggdekk (som koster 299 per stykk og varer i ca. 5-15 år) er du sikret godt feste på isete fortau i vintermånedene. 10 minusgrader og sol er ypperlig sykkelføre =) De negative erfaringene med sykling har jeg hatt når det var mye regn eller plussgrader og nysnø/slaps. :/

Lenke til kommentar

Problemet er vel ikke at det tar så sykt lang tid, men at det kan bli et ork hvis man har et sosialt liv.

Hva i alle dager er logikken bak den uttalelsen?

Det hender at man skal til steder hvor drar litt lenger, f.eks. i festlig lag, eller kanskje må en svipptur på samfundet, skolen e.l. etter man har kommet hjem. 3-4 slike turer i måneden koster det samme som et busskort for en måned. Derfor ser jeg ingen grunn til ikke å investere i et busskort, med mindre du er av typen som aldri er andre steder enn skolen og hjemme.

 

Det skal sies at jeg bodde på voll fram til jul, uten busskort, pga. et lite veddemål, men det var flere ganger jeg ikke gadd å bli med ut på en liten pilsner, nettopp fordi det blir et ork å komme seg fram og tilbake i lengden.

 

Er vel en vanesak det også, man venner seg ganske raskt til å gå til byen også. Og hva koster et busskort i disse dager? Greit nok, lite for studenter, men 3 turer koster 180 kroner, evt 240 for 4. Ikke gjelder det på nattbuss heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greit nok, lite for studenter, men 3 turer koster 180 kroner, evt 240 for 4. Ikke gjelder det på nattbuss heller.

 

AtW

Har du t-kort med reisekonto koster det 22,50 per tur (dvs 135 og 180 kroner i dine eksempler). Og du slipper å kaste bort tiden til oss andre med å lete etter mynter.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...