Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man ellers ytre: "Jeg er en utrolig morsom type med masse selvironi som til tross for skyhøy intelligens trener med mad masse kiloz på stanga." Sleng gjerne på en KRIK-logo, så er du den ultimate student.

 

Uff, KRIK. Hadde aldri trodd at kristenheten hadde så godt fotfeste på NTNU før jeg kom hit, men da jeg så halve studentmassen gå rundt i KRIK-gensere måtte jeg innse at jeg tok feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre med bomull. Teknisk lukter dritt etter 10 min.

 

EDIT: Merker at jeg ikke er så kjent på Gløs. "Navnløs", trenger man adgangskort? Hvor ligger den? Får teste ut stripa i morgen.

 

Det er vel her snakk om G-116(kan være G-112 også, hukommelsen svikter) Navnløs i EL-bygget. Den ligger i gangen på nordsiden av EL5. Fri adgang for alle før kl 19.

Endret av Turbosauen
Lenke til kommentar

Jeg skal på NTNU til høsten, når og hvordan går jeg frem for å finne meg hybel/leilighet? Kunne tenkt meg å bo med andre, både pga. det sosiale aspektet, og pga. det er billigere. Skal begynne på Matr. Tek, og flytter opp alene. Har kjente som allerede går på NTNU, men pga. jeg har ventet to år fra VGS, begynner jeg senere enn dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes hyblene på Voll er for dyre i forhold til hva man får. For mange på hvert kjøkken, ikke altfor nytt, små rom, dårlig internettilkobling i forhold til SiT, vaskeri som stenger kl. 11 og langt fra det meste. Med mindre man er avhengig av å ha eget bad, mener jeg at nesten uansett er SiTs studentbyer bedre valg, f.eks. Moholt hvis det er greit å bo så langt unna, til en betydelig mindre sum per måned enn på Voll, Berg hvis man vil bo i en helt ny studentby rett ved Gløshaugen til omtrent det samme som det koster å bo på Voll, eller Nedre Singsakerslette hvis man vil bo rett ved både Gløshaugen og sentrum til bare litt mer enn husleien på Voll.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Bussene passerer ikke Moholt oftere enn Voll når de ligger på samme rute, så jeg vil ikke si at det alene er et argument for å velge Moholt fremfor Voll. For min del gjør det ingenting at vaskeriet stenger kl. 23. Hvor mange synes det er aktuelt å vaske klær midt på natta? Det er mulig å sjekke på nettet hvilke maskiner er ledige. Jeg synes det er greit å vite at det er ledige maskiner istedet for å komme til vaskeriet når alt er opptatt. I tillegg synes jeg det er greit å ha ICA og Mega rett utenfor døra pluss to legesentre, apotek og bensinstasjon. Rema og Kiwi er ikke særlig mye lengre unna.

Lenke til kommentar

Heh, jeg synes det er artig hvor mange som mener det er "langt" fra Gløshaugen til Voll/Moholt/Dragvoll... Jeg hadde skjønt det litt mer om alle Trondheims studentbyer var plassert på Melhus, og man måtte busse 30 minutter inn til byen først, for så å bytte buss for å komme seg videre. Selv i Oslo tok det meg jo en time å komme meg fra Stovner til Ulsrud vgs da jeg hadde noe der å gjøre, eller til Sogn vgs. 30 min bare å komme seg til Jernbanetorget. Eller da jeg bodde i Nannestad, 1 times kjøretur utenfor Oslo... Da er ikke 10-15 minutter i buss mye å klage over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...